IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето как BYD ще спечели Европа

Китайците няма да предложат електромобил за под 20 000 евро, а залагат на друга стратегия

Представянето на BYD на европейските пазари през миналата година надмина дори най-смелите прогнози, направени от анализаторите на китайския производител. А цифрите обещават още по-големи успехи за бъдеще, като с голяма заслуга за тези резултатите е един човек, който прави всичко възможно, за да подобри нейното представяне в Европа.


BYD


Маркетинговите отдели на автомобилните марки отговарят не само за подготовката на лансирането на нови модели, но и за анализирането на конкуренти и клиенти, за да може да се предложи това, което се търси. Голямата грешка на някои производители е да вярват, че са знаят всичко, защото именно тогава често идва срив. И конкурентите просто те задминават.

В BYD са наясно с това и изпратиха емисар, който да се установи в Европа и да открие какво искат местните клиенти. Той се казва Сън Юй и доскоро работеше за Ford в Китай, така че добре познава конкурентите. Сега обаче той иска да знае всичко, което вълнува клиентите при покупка на автомобил, за да помогне на марката. Целта е моделите на BYD за Стария континент да не бъдат толкова китайския, колкото европейски.

BYD вече обяви, че ще предлага не само електрически автомобили, но и plug-in хибриди. Това е една от първите стъпки напред, но Сън Юй е открил, че европейците се интересуват повече от обема на багажника, отколкото от размера на задните седалки. Както и че много от тези, които пътуват с кола за работа, живеят извън града (за разлика от Китай), така че за тях намаляването на консумацията на енергия е много важно.


BYD


Към това може да се добави и факта, че азиатците зареждат повече у дома, отколкото на обществени зарядни станции, защото не прекарват толкова време зад волана, колкото европейците. И в този смисъл Юй знае, че предоставянето на електрически модели pd 800V мрежа е от ключово значение за намаляване на времето за чакане зареждане. Това, разбира се, зависи от местните власти, но ако зарядното устройство поддържа ултра-бързо зареждане, системата се адаптира към много по-висока скорост на зареждане.

Новият представител на BYD в Европа потвърди, че марката вече е на печалба на континента. Той обаче изненадващо обяви, че в краткосрочен и средносрочен план китайският производител няма да пусне електромобил на цена под 20 000 евро - нещо, към което се стремят повечето европейски марки. В BYD са наясно, че бързането е грешка и предпочитат да изчакат пускането на завода си в Унгария и достигането на годишен обем от 150 000 бройки годишно. Едва тогава ще се прецени пускането на електромобил на такава цена.

Сън Юй също така даде за пример Tesla, като заяви, че в BYD не се сравняват с американската марка, въпреки че водят ценови войни с нея в Европа и Китай. По-важното е, че до момента китайският производител не губи пари от тази конкуренция.

„Клиентът на Tesla е различен от този на BYD. Той е любител на технологиите, но има една огромна разлика - колите на Tesla губят стойност много бързо. Целта ни е да избегнем именно това", коментира представителят на китайската марка.


0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 7 месеца )
    Това малко Инженеринг ли е? "намаляването на консумацията на енергия е много важно....предоставянето на електрически модели pd 800V мрежа е от ключово значение за намаляване на времето за чакане зареждане." Ще имат огромен успех именно когато представят по-добър автомобил на същата цена, като европейските, а не като представят по лош или същия автомобил на малко по-ниска цена. Бързото зареждане и ефективността са слабите страни на европейските производители. Ще ги ударят по болното място.
  • #7
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 7 месеца )
    Вместо инженери - пак маркетолози. Пак говорят предимно за цени... абе техниката за да работи добре, необходими са учени хора с опит и разбиране. Отправна точка трябва да е инженеринга, а не колко таблети и обем на багажника да има, и колко изкилиферчени ще са фаровете и стоповете. За мен и за умните хора, колата е технически продукт, не коледна елха или витрина с лампички.
  • #6
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Единствения шанс им е да конглокират Тесла по ниско качество и ненадеждност и така да се преборят за по-голям дял от изпатканяшката част на клиентелата.
  • #5
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Име ( преди 7 месеца )
    Освен на цена да ги докарат за да има търсене и лъжливи параметри което китаеца много обича от време оно ....
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ламарини не мерси
  • #3
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Бърза проверка в Гугъл показва, че през 2023 БУД са продали няма и 16хил коли в Европа. Ако това е надминаване на най-смелите прогнози, както твърди още първото изречение в новината, направо оставам без думи. Но, знаем, знаем, китайците идват и ще смажат всичко и всички.
  • #2
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    За начало трябва да не се самозапалват под път и над път
  • #1
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    BYD са големи биклюци, и ако не са евтини скоро никой няма да ги купува. Производството в Унгария няма да промени това. Явно митата ще стреснат китайците и някой от тях ще се огкажат от ценовата война засега. Въпросът е какво ще мотивира европейците да купуват китайски коли ако са на същата цена. За мен отговорът е нищо, но да видим какво ще стане.