Представянето на BYD на европейските пазари през миналата година надмина дори най-смелите прогнози, направени от анализаторите на китайския производител. А цифрите обещават още по-големи успехи за бъдеще, като с голяма заслуга за тези резултатите е един човек, който прави всичко възможно, за да подобри нейното представяне в Европа.
Маркетинговите отдели на автомобилните марки отговарят не само за подготовката на лансирането на нови модели, но и за анализирането на конкуренти и клиенти, за да може да се предложи това, което се търси. Голямата грешка на някои производители е да вярват, че са знаят всичко, защото именно тогава често идва срив. И конкурентите просто те задминават.
В BYD са наясно с това и изпратиха емисар, който да се установи в Европа и да открие какво искат местните клиенти. Той се казва Сън Юй и доскоро работеше за Ford в Китай, така че добре познава конкурентите. Сега обаче той иска да знае всичко, което вълнува клиентите при покупка на автомобил, за да помогне на марката. Целта е моделите на BYD за Стария континент да не бъдат толкова китайския, колкото европейски.
BYD вече обяви, че ще предлага не само електрически автомобили, но и plug-in хибриди. Това е една от първите стъпки напред, но Сън Юй е открил, че европейците се интересуват повече от обема на багажника, отколкото от размера на задните седалки. Както и че много от тези, които пътуват с кола за работа, живеят извън града (за разлика от Китай), така че за тях намаляването на консумацията на енергия е много важно.
Към това може да се добави и факта, че азиатците зареждат повече у дома, отколкото на обществени зарядни станции, защото не прекарват толкова време зад волана, колкото европейците. И в този смисъл Юй знае, че предоставянето на електрически модели pd 800V мрежа е от ключово значение за намаляване на времето за чакане зареждане. Това, разбира се, зависи от местните власти, но ако зарядното устройство поддържа ултра-бързо зареждане, системата се адаптира към много по-висока скорост на зареждане.
Новият представител на BYD в Европа потвърди, че марката вече е на печалба на континента. Той обаче изненадващо обяви, че в краткосрочен и средносрочен план китайският производител няма да пусне електромобил на цена под 20 000 евро - нещо, към което се стремят повечето европейски марки. В BYD са наясно, че бързането е грешка и предпочитат да изчакат пускането на завода си в Унгария и достигането на годишен обем от 150 000 бройки годишно. Едва тогава ще се прецени пускането на електромобил на такава цена.
Сън Юй също така даде за пример Tesla, като заяви, че в BYD не се сравняват с американската марка, въпреки че водят ценови войни с нея в Европа и Китай. По-важното е, че до момента китайският производител не губи пари от тази конкуренция.
„Клиентът на Tesla е различен от този на BYD. Той е любител на технологиите, но има една огромна разлика - колите на Tesla губят стойност много бързо. Целта ни е да избегнем именно това", коментира представителят на китайската марка.