IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-губещите и най-печелившите автомобилни компании

След две години пауза Toyota се връща на върха в класацията на Automedia за нетна печалба

Пандемия, локдауни, проблеми с доставките, криза за чипове, войни: последните няколко години бяха изпълнени с всевъзможни препятствия за автомобилните производители. Но също така бяха небивало доходни за тях. Заради създадения дефицит за автомобили цените им се повишиха осезаемо; в същото хората бяха склонни да харчат повече след шоковете на 2020. В резултат на това печалбите на производителите скочиха до небето. През 2023 повечето от тези ефекти бяха вече изчерпани, но, ако се съди по традиционната класация на Automedia.bg за най-печелившите автомобилни компании, това ни най-малко не се е отразило на резултатите. Със съвсем малко изключения, автомобилната индустрия се радва на небивало финансово благополучие.
  
  
нови коли доставка
  
     
Както обикновено, класацията ни разглежда основно компаниите, които имат глобален обхват - но вече сме включили повече китайски производители след засилената им експанзия напоследък. Подреждането е на база нетна печалба за 2023 година, като трябва да имате предвид, че някои данни са консолидирани, някои са още предварителни, а в случая с японските компании става дума за прогнози, които трябва да се потвърдят едва след месец-два.
   
    
От най-губещите до най-печелившите автомобилни компании (ГАЛЕРИЯ):


 
  

0 от 500
  • #29
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Абе шваба ( преди 7 месеца )
    Не виждаш ли огромната разлика? Аз постоянно плюя по Тесла, че произвеждат некачествени автомобили. Упреквам Илон Мъск че е постоянно лъже за автопилота. Хваля всеки, независимо дали е кореец китаец японец или какъвто и да е, при всяко ново технологично постижение, защото и останалите ще го използват в бъдеще. Аз обикновено говоря обективно за технологии, идеологии, факти, събития, а вие говорите за хора, марки, народности на база предразсъдъци и никакви технически аргументи в мненията ви.
  • #28
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Кольо ( преди 7 месеца )
    Защо спорите абсолютно безсмислено. Факт е че електричките съществуват и ше се развиват. Дали ще ни бъдат наложени или какъв % от пазара ще заемат след години няма как да знаем. Факт че Тойота са номер 1 в момента, Факт че Тесла продължават да привличат клиенти, но е факт че и китайците навлизат на пазара с бясна скорост. Може пък всичко да е за добро и китайците да сеалят цените на автомобилите в световен мащаб. А какво ще караме ние зависи от и инфраструктура която все още липсва за електр
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Не се вживявай, слагай английската буква y на конкyренция, защото сайта е глупаво направен и го в коригира. Относно мнението ти, очевидно всички сте съгласни с мен и повтаряте моето мнение че toyota е много изостанала с технологиите при електромобилите заради нежеланието си да ги произвежда, Но в същото време постоянно ме нападате, че греша. Да те питам и ти ли мислиш че модата на електромобилите ще отмине и toyota няма смисъл да се занимава с глyпости? Ще има ли срив на продажбите им?
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    Кольо, така е настроен сайта, не е само при тебе. Не му обръщай внимание.
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    Хех, Тесльо, я първо ти си купи Тесла и слез от канцерогенната баничарка, пък тогава поучавай феновете на Тойота, които от години карат Тойота да си купуват.. Тойота. Това твоето си е чиста гьонсуратщина - не ме гледай какво правя, ами слушай какво ти приказвам.
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Кольо ( преди 7 месеца )
    Ха защо сайта ми променя думата? Два пъти - проверявам какво пиша
  • #23
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Кольо-поправям комен ( преди 7 месеца )
    Брей какви глупости ми пише телефона- извинете ме!!!! Не е конглокентен елетркомобил - това искаш да напиша
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 21 от Кольо ( преди 7 месеца )
    Не, BZ4X не е добра кола заради батерията - много бавно се зарежда и пробега е по-нисъкнот обявеното. Към това добавено и сравнително високата цена, много по-добри други марки електрички на пазара за същата цена.....BZ4X не е конглокентен елктромобил в момента
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До Кольо ( преди 7 месеца )
    "предполагам е защото нямат най-надеждната технология, това не означава че няма да се случи. Тогава феновете на Тойота(като мен) със спокойствие ще си скочат и на електричка." Е как да нямат надеждни технологии? Би зет фор екс е най-качествения електромобил на планетата! Нали все пак е произведен от toyota. Какво има да чакаш. Скачай! Не прочете ли мнението на каскета? Изключително качество и надежност!
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 16 ( преди 7 месеца )
    "Jm3 ( преди 7 минути )Отговарям на No 12: да, вярвам абсолютно на прогнозата на Тойота. Хибридното задвижване, на което залагат е най-оптималното техническо решение, колкото и това да не се харесва на зелените " колкото и да се правиш на по голям еколог от Грета тунберг, е редно да проумееш че над 90% от клиентите не се интересуват от екология.. електромобилите ще станат масови защото са по-изгодни. Тогава и само тогава! А рентабилността е пряко свързана с количествата и технологиите.