IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Отмяната на субсидиите връща Германия към дизелите

Продажбите на нови коли с тежко гориво на най-големия пазар в Европа растат

Германското правителство реши да оттегли помощта за закупуване на електрически автомобили и след два месеца пазарът отново демонстрира тенденции, които изглеждаха като нещо от миналото. Продажбата на термични превозни средства търпи възход, като това се отнася дори за колите на дизелово гориво, които са сочени като основен източник на замърсяване.


Германия пазар


Последствията от решението на властите да отменят бонусите за закупуване на електрическо превозно средство вече се усещат на най-големия пазар в Европа. През февруари продажбите на нови автомобили са нараснали с 5,4%, достигайки 217 388 автомобила. За двата месеца увеличението е 11,8% спрямо миналата година с общо продадени 430 941 бройки, сочат данни на Федералната служба за автомобилен транспорт на страната.

Продажбите на всички опции за задвижване се увеличават... с изключение на чисто електрическите автомобили (BEV). През първите два месеца на годината регистрациите на този тип превозни средства падат, като това се усеща особено през февруари, когато спадът е с 15,4%. Съответно техният пазарен дял също спада - от 15,7% през 2023 до 12,6% в момента.


електромобили


Както стана дума, останалите опции бележат ръст. Продажбите на plug-in хибриди (PHEV) са нараснали с 22,3%, а на самозареждащите се хибриди (HEV) - със 17,6%. При бензиновите коли увеличението е много по-леко - с 2,3%. Това, което е особено поразително, без съмнение, е увеличението на продажбите на дизели. Ако пазарът в Европа като цяло се свива с още 5,1%, в Германия техният ръст е 9,7. За сравнение, в Испания продажбите на дизели падат със 17,4%, а във Франция дори още повече - с 30,5%.

Анализаторите са категорични, че резултатите в Германия са ясно предупреждение за това какво може да се случи на пазари, където електромобилите не са толкова утвърдени. В Норвегия, например, държавната помощ също беше премахната, но въпреки това пазарният дял на електрическите автомобили надхвърли 80%.


0 от 500
  • #30
    3 rate up comment 19 rate down comment
    Факт ( преди 7 месеца )
    Дизела няма бъдеще
  • #29
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    В сайта Факти.Тесла намалява производството на електромобили в завода си в Шанхай.На МитЕто все ръст в продажбите му се привиждат.
  • #28
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Sameman ( преди 7 месеца )
    В Германия дизел автомобила няма нищо общо с дизелите, които виждаме ежедневно в България. Нямат тунинг, нямат липсващи филтри и елементи, не тракат и не пушат.
  • #27
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Само да Ви предупредя, влизате в полемика с местния Мун_чо, наречен още електрика, митбъстър или адреналинката - електричка.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове в Ютуб, знае сайта на ЕСО и енергийните борси и най важното може да смята сложна лихва в Ексел.Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв ерудиран капацитет не знам.Контакти, мощности, проценти,време, гледайте Екселски таблици и трайте.
  • #26
    3 rate up comment 16 rate down comment
    Факт ( преди 7 месеца )
    Германия не е Света дизела е мъртвородена технология и логично отича в канала пазарът го показва от 50% новипродадени коли 2015-та за 2023-та имаме 12% от новопродадените коли.Дизела Е мъртъв а чроцеса е Необратим
  • #25
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 23.03.2024 13:30:54ИмеMWАЕЦ 37,77%2117.68Кондензационни ТЕЦ 13,83%775.6Топлофикационни ТЕЦ 5,30%297.16Заводски ТЕЦ 2,35%131.87ВЕЦ 0,18%9.88Малки ВЕЦ 2,31%129.49ВяЕЦ 2,01%112.46ФЕЦ 35,77%2005.91Био ЕЦ 0,48%27.16Товар на РБ3542.94Както виждаш, вецовете не работят. Работят само малките вецове на политиците, на които им плащат по гарантирани преференциални цени и ще източат водата за поливане, а ние ще платим разликата ...
  • #24
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 25 ( преди 7 месеца )
    Е така де. Но отново пропускат разликата между мощност и енергия. Дори когато трябва да се изпусне определено количество вода за денонощие, то това количество може да бъде пуснато Когато има нужда от електрическа енергия. Дали ще изберат да я пуснат днес по обяд, когато цената беше 39 стотинки за мегават час? АЕЦ Козлодуй нямат голям избор и са продали над 2000 мегават часа за смешните 800 лв. От 10:00 до 12:00 са изкарали 1600 лв от над 4 милиона киловатчаса. ВЕЦ имат избор да НЕ ПРОДАВАТ
  • #23
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 22 ( преди 7 месеца )
    На приказки един вец се спира и пуска за минути само в твойте мисли. Това не ти е хладилника във вкъщи. Или си работил във ВЕЦ. Знаеш ли че когато е суша веца работи въпреки че е излишна неговата енергия в момента, но водата която минава през него не. От къде да го знаеш това, откъде да знаеш че трябва да гарантираш количеството вода за Гърция и Турция. Колко ПАВЕЦ има работещи в момента, като най-големият е както цитирам от статоята: Припомняме, че съоръжението аварира през 2022 година, след ка
  • #22
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Помислете ако можете ( преди 7 месеца )
    Това осъзнавате ли какви последствия ще има "Китай разгърна цялата мощ на слънчевата си енергийна индустрия миналата година. Страната инсталира повече слънчеви панели, отколкото САЩ са поставили в цялата си история. Междувременно Китай намали цената на едро на панелите, които продава, почти наполовина. Китайските политически лидери казват, че новото индустриално трио слънчеви панели, електрически автомобили и литиеви батерии е заменило старото трио от дрехи, мебели и електрически уреди."
  • #21
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 7 месеца )
    Къде видя СРЕДНО АРИТМЕТИЧНО 3-4 %Януари - 59,2GWh...1,9%февруари - 136,5GWh...4,4%март - 181,2GWh...5,9%април - 197,5GWh...6,4%май - 256,9GWh...8,4%юни - 356,9GWh...11,6%юли - 417,4GWh...13,6%август - 428,8GWh...14,0%септември - 377,2GWh...12,3%октомври - 321,4GWh...10,5%ноември - 180,1GWh...5,9%декември - 160GWh...5,2%Средно256 GWh/месец...Общо3073,1GWh