IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Отмяната на субсидиите връща Германия към дизелите

Продажбите на нови коли с тежко гориво на най-големия пазар в Европа растат

Германското правителство реши да оттегли помощта за закупуване на електрически автомобили и след два месеца пазарът отново демонстрира тенденции, които изглеждаха като нещо от миналото. Продажбата на термични превозни средства търпи възход, като това се отнася дори за колите на дизелово гориво, които са сочени като основен източник на замърсяване.


Германия пазар


Последствията от решението на властите да отменят бонусите за закупуване на електрическо превозно средство вече се усещат на най-големия пазар в Европа. През февруари продажбите на нови автомобили са нараснали с 5,4%, достигайки 217 388 автомобила. За двата месеца увеличението е 11,8% спрямо миналата година с общо продадени 430 941 бройки, сочат данни на Федералната служба за автомобилен транспорт на страната.

Продажбите на всички опции за задвижване се увеличават... с изключение на чисто електрическите автомобили (BEV). През първите два месеца на годината регистрациите на този тип превозни средства падат, като това се усеща особено през февруари, когато спадът е с 15,4%. Съответно техният пазарен дял също спада - от 15,7% през 2023 до 12,6% в момента.


електромобили


Както стана дума, останалите опции бележат ръст. Продажбите на plug-in хибриди (PHEV) са нараснали с 22,3%, а на самозареждащите се хибриди (HEV) - със 17,6%. При бензиновите коли увеличението е много по-леко - с 2,3%. Това, което е особено поразително, без съмнение, е увеличението на продажбите на дизели. Ако пазарът в Европа като цяло се свива с още 5,1%, в Германия техният ръст е 9,7. За сравнение, в Испания продажбите на дизели падат със 17,4%, а във Франция дори още повече - с 30,5%.

Анализаторите са категорични, че резултатите в Германия са ясно предупреждение за това какво може да се случи на пазари, където електромобилите не са толкова утвърдени. В Норвегия, например, държавната помощ също беше премахната, но въпреки това пазарният дял на електрическите автомобили надхвърли 80%.


0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Същото става и с електромобилите. Субсидиите за фотоволтаици ги спряха през 2017 и до 2021 изграждането им тотално спря, за да експлоадират през 2022 и да се налага да се бутат рушвети само за да ти позволят да си изградиш фотоволтаична централа. Това се случи защото цените им се сринаха и вече е по-изгодно да си произведеш ток отколкото да си го купиш. Същото ще стане и с електромобилите, когато станат по-евтини без субсидии. Повтарям го десета година. Очаква (ше) се през 2025 още от 2012
  • #9
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "анонимен ( преди 39 минути )3-ти, а това ще стане когато цъфнат налъмите. Еди продукт ще се наложи на пазара, ако е по-добър, а не с политически натиск." За фотоволтаиците ли говориш? Онези заради които не вдигнаха цената на тока с две стотинки за киловатчас и оревахте света? Онези за които даваха милиони на някой да инвестира, за да може после да му изкупуват тока на 80 стотинки? Онези същите за които в момента има заявки за изграждане на 40 000MW и вече ги ОГРАНИЧАВАТ политически?
  • #8
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 7 месеца )
    Няма субсидии,няма продажби на електрокари.Адреналинката - електричка вижда спада от 15,4% като ръст.
  • #7
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 7 месеца )
    Трябват още данни за да се направи добър анализ - напр. дизелите служебни автомобили ли са? Има логика служебните да се върнат към дизел
  • #6
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Нормално първите месеци след махането да има спад, ръста ще е като се продават масово по-изгодните модели като ИД2 и Тесла 2, но и тогава разбира се може и да не станат повече от 30-40%. Зависи много неща освен цената на колата също и трайността на батерията и това колко е удобно и колко струва общественото зареждане
  • #5
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Изплискване ( преди 7 месеца )
    Айде, па се отплесна в неква логорея, щото лаконично няма как да кажеш нищо смислено.
  • #4
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    3-ти, а това ще стане когато цъфнат налъмите. Еди продукт ще се наложи на пазара, ако е по-добър, а не с политически натиск.
  • #3
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Колко пъти да ви повтарям, че електромобилите ще станат масови единствено и само когато станат по-евтини от автомобил с ДВГ независимо по какъв начин. Колко пъти да ви обяснявам че субсидиите са само временна мярка която да УСКОРИ процеса. ЗАБАВЯНЕТО, което направиха като спряха субсидиите е самоубийство за европейската автомобилна промишленост. Колкото и да се подиграваш на китайците, те ще я завземат. Дали това ми харесва? Не! Смятам го за грешка, но не заравям главата в пясъка като вас.
  • #2
    5 rate up comment 8 rate down comment
    До 1 ( преди 7 месеца )
    Ето сега вече основателно може да злорадствате, без да ви се подигравам за срива който се оказа 87% ръст! За разлика от вас аз съм обективен и говоря с факти независимо дали ми харесват или не. Обаче дали не съм бил прав преди 7-8 години днес и дали няма да съм прав за следващите 7-8 години, че клиентите не се интересуват от екология, а от това което им е изгодно? Защо растат продажбите на най-замърсяващите превозни средства, а не на най-чистите хибриди, които пречистват въздуха в градовете?
  • #1
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Е, според наш Митьо Бустеров народът купувал Тесла 3, щото била по-хубава и по-изгодна от БМВ 3. Което е абсолютно вярно... докато има субсидии очевидно. Обаче нема се пуашите, китайците като се върнаха след новата им година, натовариха 5, 6, 10 кораба, и април ще утепат рибата с правата лопата, нали Мите? То и без това, който искаше електричка я е взел още декември, докато имаше келепир, нали? Ще има ли още желаещи обаче?