IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo официално приключи с дизела

Шведите обявиха край на производството на модели с такова гориво

Шведският производител Volvo се сбогува официално с дизеловия двигател, като всички модели на марката с „тежко гориво“ ще бъдат премахнати до началото на 2024 г. Това обявиха от компанията по време на Седмицата на климата в Ню Йорк.


Volvo


„Само след няколко месеца последното задвижвано с дизел Volvo ще слезе от поточната линия. Volvo Cars ще бъде един от първите производители, предприели тази стъпка, като причите са променящото се пазарно търсене, по-строгите регулации за вредни емисии и фокуса върху електрификацията“, обявиха от шведския производител.

Въпреки че дизеловите двигатели отделят по-малко CO2 от бензиновите двигатели, те отделят повече азотни оксиди (NOx), което се отразява негативно на качеството на въздуха. Това кара скандинавците напълно да се откажат от такива мотори.

Най-новият 2,0-литров турбодизелов четирицилиндров двигател на Volvo развива мощност от 148 до 232 к.с. в зависимост от модификацията (D3, D4, D5). Дизеловият двигател се предлага с единичен или двоен турбокомпресор, като дори получава мека хибридна технология за подобряване на екологичните му характеристики.


Volvo


От Volvo признава, че дизелът някога е бил техният основен източник на приходи, но сега вече той е заменен от електрически превозни средства и хибридни агрегати. Целият преход е отнел само 5 години – през 2019 г. основната част от продажбите на автомобили от марката се е падала на дизели, докато в края на 2022 г. техният дял е 8,9%, посочва Reuters.

Според последните данни за продажбите за август 2023 г. електрифицираните модели представляват 33% от продажбите на Volvo, а на автомобилите с ДВГ се падат останалите 67%. Като цяло дялът на дизеловите превозни средства на европейския пазар е спаднал до 14,1% през юли 2023 г. от над 50% през 2015 г.

Шведската компания се е ангажирала да стане марка изцяло електрически превозни средства до 2030 г. и цели да постигне въглеродна неутралност до 2040 г. През миналата година Volvo спря разработването на нови двигатели с вътрешно горене - бензинови или дизелови, потвърждавайки фокуса си върху електрификацията.


0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Skavasta ( преди 7 месеца )
    Волво винаги са били и ще бъдат водещи в иновациите.Volvo for life!
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    https://***.media.volvocars.com/global/en-gb/corporate/sales-volumesДо Август месец(вкл.) тази година са продали над 447 000 автомобила или имат близо 18% увеличение на продажбите, сравнени с 8-те месеца на 2022.За Август месец 2023 конретно имат повсеместно увеличение на продажбите си за почти всички модели, с изкл. на V90 CC, сравнено със същия месец на 2022.Цифрите и фактите говорят сами, с вие си мразете колкото искате. Животецът ви по-добър няма да стане от омразата!
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Колкото до продажбите им. Ами елементарно е да напишеш в Гугъл Volvo cars global sales и ще видиш, че продажбите им се увеличават, а отделно има разбивки месец по месец и модел по модел на разположение на незнаещите и некомпетентните псевдо специалисти.
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До долните псевдо специалисти. Волво се произвежда на много места. От Швеция, та до Китай. Имат заводи в Малайзия, Белгия и САЩ.Колкото до това дали не са премиум...при интериора са едни от най-добрите, при екстериора също. Качиха цените, но продажбите им се увеличават. Защо ли някой ще си купи автомобил на премиум цена, ако той не е такъв?Онези японските ментаци не са премиум, а Тойоти, Хонди и Нисани с малко по-високо ниво на оборудване. Не е случайно, че Инфинити ги спират. Предстой и Акю ...
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Striker ( преди 7 месеца )
    Волво Карс НЕ Е шведска компания от над 10 години! Нито е премиъм. Освен името и 10 шведи, работещи по дизайна, нищо шведско няма. Компанията е собственост на ковидарите и колите се произвеждат в Ковидландия. Само в Авто к о м е дия в последните 10 години са спали и са наемали хора от с. Стърчипичка, Тервелско.
  • #5
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    4, Волво много, ама много отдавна не е премиум. Незнам кой, как и защо ги брои там, ама не са. Съшо като Ягуар, някога може да са били, ама минало свършено. Не съм убеден и за продажбите им, освен малкия СУВ и Полестар (уж като отделна марка)
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Волво губели пазарен дял, пък продажбите им вървят нагоре. Как ли стават тези работи?Волво категорично са 4-ти по продажби в премиум сегмента, след немската тройка, но нашите псевдо, ама тотално псевдо специалисти започват да ги закриват. Всъщност едни други марки, любими на някои псевдо спецове ще ги закриват.
  • #3
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    волво ако се откажат да правят и автомобили ще е супер
  • #2
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Тъй и тъй не ги купуват, поне да се рекламираме като загрижени за околната среда и затова ги спираме. Що от една не добра новина, направим едно положително послание!
  • #1
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Волво някога, когато бяха шведски проиводител правех и добри коли. Но в момента са КИТАЙСКИ производител и макар че запазиха доста неща, качеството им не е на същото ниво. Отказа от дизел .., след като все малко виждам XC60, 90 или S60, 90.. спред мен загубиха много пазарен дял и явно са нерентабилни. Ел. и хибриди са слаба работа, но Полестар върви що годе добре