Многобройните поръчки, изпълнявани от конструкторското бюро Porsche за автомобилната индустрия на някогашния Източен блок, са добре известни (в тяхна чест на централно място в музея на Porsche стои една Lada Samara). Не толкова добре известен факт е обаче, че е съществувала съвсем реална възможност цялата съветска автомобилна индустрия да бъде създадена от Фердинанд Порше. И тогава добре познатите ни лади, волги и москвичи вероятно щяха да изглеждат по друг начин. Нека си припомним дългата история на партньорствата между Porsche и съветската автоиндутрия.
Непознатата съветска история на Porsche (ГАЛЕРИЯ):
Лада Самара е съветско-германски проект
От ВАЗ прибягват отново до услугите на Porsche, когато идва време най-после да заменят старата лицензна конструкция от Fiat-124 със задно предаване и да преминат към съвременното предно предаване. Това ще са бъдещите Лада Самара и Спутник (ВАЗ-2108). Цялата им разработка е на практика съветско-германски проект, наречен Gamma. Първите прототипи на Samara се тестват на полигона на Porsche във Вайзах. С посредничеството на Porsche са привлечени и други германски фирми - като например ZF, която разработва скоростните кутии.
НА СНИМКАТА: Прототипът на ВАЗ-2108 в музея на Porsche
От ВАЗ прибягват отново до услугите на Porsche, когато идва време най-после да заменят старата лицензна конструкция от Fiat-124 със задно предаване и да преминат към съвременното предно предаване. Това ще са бъдещите Лада Самара и Спутник (ВАЗ-2108). Цялата им разработка е на практика съветско-германски проект, наречен Gamma. Първите прототипи на Samara се тестват на полигона на Porsche във Вайзах. С посредничеството на Porsche са привлечени и други германски фирми - като например ZF, която разработва скоростните кутии.
НА СНИМКАТА: Прототипът на ВАЗ-2108 в музея на Porsche


0