Многобройните поръчки, изпълнявани от конструкторското бюро Porsche за автомобилната индустрия на някогашния Източен блок, са добре известни (в тяхна чест на централно място в музея на Porsche стои една Lada Samara). Не толкова добре известен факт е обаче, че е съществувала съвсем реална възможност цялата съветска автомобилна индустрия да бъде създадена от Фердинанд Порше. И тогава добре познатите ни лади, волги и москвичи вероятно щяха да изглеждат по друг начин. Нека си припомним дългата история на партньорствата между Porsche и съветската автоиндутрия.
Непознатата съветска история на Porsche (ГАЛЕРИЯ):
Седан, комби и хечбек - саботирани от Толиати
Освен седана, германците предвиждат също комби и хечбек версии на същата основа. Има запазени скици дори за пикап и миниван. Проектите се харесват, впоследствие някои от идеите в тях са внедрени в прототипи на АЗЛК. Но точно тогава начело на съветската автомобилна промишленост застава създателят на ВАЗ в Толиати - и всички проекти на "конкурентите", които биха застрашили първенството на жигулите, някак си отпадат от дневния ред.
Освен седана, германците предвиждат също комби и хечбек версии на същата основа. Има запазени скици дори за пикап и миниван. Проектите се харесват, впоследствие някои от идеите в тях са внедрени в прототипи на АЗЛК. Но точно тогава начело на съветската автомобилна промишленост застава създателят на ВАЗ в Толиати - и всички проекти на "конкурентите", които биха застрашили първенството на жигулите, някак си отпадат от дневния ред.


18