Многобройните поръчки, изпълнявани от конструкторското бюро Porsche за автомобилната индустрия на някогашния Източен блок, са добре известни (в тяхна чест на централно място в музея на Porsche стои една Lada Samara). Не толкова добре известен факт е обаче, че е съществувала съвсем реална възможност цялата съветска автомобилна индустрия да бъде създадена от Фердинанд Порше. И тогава добре познатите ни лади, волги и москвичи вероятно щяха да изглеждат по друг начин. Нека си припомним дългата история на партньорствата между Porsche и съветската автоиндутрия.
Непознатата съветска история на Porsche (ГАЛЕРИЯ):
Искахме по-добре, а стана както винаги
Но после отново се намесват особените темпове на действие на съветската икономика. Проектът ВАЗ-2108 е започнат през 1977, първите прототипи са готови през 1978. Но серийното производство започва едва през 1984, и то в малки серии. Докато започне масовата сглобка, модерният някога автомобил е остарял, а и Съветският съюз изживява последните си дни. Или, ако цитираме по-късната мисъл на Виктор Черномирдин, обрисувала в едно изречение цялата съветска действителност: "Искахме да е по-добре, а стана както винаги".
НА СНИМКАТА: закъснелият старт на серийното производство на Лада Самара
Но после отново се намесват особените темпове на действие на съветската икономика. Проектът ВАЗ-2108 е започнат през 1977, първите прототипи са готови през 1978. Но серийното производство започва едва през 1984, и то в малки серии. Докато започне масовата сглобка, модерният някога автомобил е остарял, а и Съветският съюз изживява последните си дни. Или, ако цитираме по-късната мисъл на Виктор Черномирдин, обрисувала в едно изречение цялата съветска действителност: "Искахме да е по-добре, а стана както винаги".
НА СНИМКАТА: закъснелият старт на серийното производство на Лада Самара


18