Многобройните поръчки, изпълнявани от конструкторското бюро Porsche за автомобилната индустрия на някогашния Източен блок, са добре известни (в тяхна чест на централно място в музея на Porsche стои една Lada Samara). Не толкова добре известен факт е обаче, че е съществувала съвсем реална възможност цялата съветска автомобилна индустрия да бъде създадена от Фердинанд Порше. И тогава добре познатите ни лади, волги и москвичи вероятно щяха да изглеждат по друг начин. Нека си припомним дългата история на партньорствата между Porsche и съветската автоиндутрия.
Непознатата съветска история на Porsche (ГАЛЕРИЯ):
Когато АЗЛК трябваше да сглобява... Porsche 924
Следващият етап от странните отношения между Porsche и Москвич идва през втората половина на 70-те, вече по инициатива на самите германци. Предложението им звучи шокиращо: да се сглобява новият им модел Porsche 924... в АЗЛК. Porsche 924 е първият модел на компанията с предно разположен двигател и доста по-достъпна цена. Идеята е съветската сглобка да осигурява коли не само за пазарите в социалистическия лагер, но и за експорт към трети страни. Но в Москва идеята предизвиква ужас и дори не е обсъждана с представители на правителството - АЗЛК просто отказва.
Следващият етап от странните отношения между Porsche и Москвич идва през втората половина на 70-те, вече по инициатива на самите германци. Предложението им звучи шокиращо: да се сглобява новият им модел Porsche 924... в АЗЛК. Porsche 924 е първият модел на компанията с предно разположен двигател и доста по-достъпна цена. Идеята е съветската сглобка да осигурява коли не само за пазарите в социалистическия лагер, но и за експорт към трети страни. Но в Москва идеята предизвиква ужас и дори не е обсъждана с представители на правителството - АЗЛК просто отказва.


18