fallback

Намаляващото търсене на ЕV доведе до проблем с емисиите за производителите

Volkswagen призна, че няма да се справи и ще трябва да плаща глоби в Европа

Автомобилните производители са изправени пред глоба от 95 евро за всяко превозно средство, продадено и регистрирано в ЕС, ако не успеят да изпълнят по-строгите цели за намаляване на CO2, определени от европейските регулатори. Те влизат в сила догодина, но някои компании, сред които е и VW Group, признаха, че няма да се справят.

Причината е в намаляващото търсене на електрически превозни средства (EV), което обърка сериозно плановете на големите производители. Volkswagen Group дори поиска европейските регулатори да не въвеждат новите стандарти, тъй като това излага най-големият автомобилен концерн в Европа на риск от солидни глоби.

Германците трябва да намали емисиите с около 15% през следващата година, твърди агенция за анализи JATO Dynamics, като това става точно в момент, в който търсенето на EV в Европа търпи сериозен удар. От 2025 г. производителите на автомобили в ЕС трябва да намалят количеството емитиран CO2 в моделната си гама, но тази задача се затруднява допълнително от новия стандарт за измерване, който е по-тясно съобразен с действителните условия на шофиране.

„Няма смисъл индустрията да трябва да плаща санкции, когато рамковите условия за увеличаване на продажбите EV не са налице. Коригирането на целите на CO2 трябва да става в зависимост от реалностите на пазара, а не на всяка цена“, коментира изпълнителният директор на VW Group - Оливър Блюм.

Все повече автомобилни производители усещат ефекта от спада на продажбите на ЕV. Новите купувачи се намират трудно, тъй като стимулите падат, а цените на самите превозни средства остават високи. Изпълнителният директор на Stellantis - Карлос Тавареш, още през януари предупреди, че бързането да се предлагат достъпни електрически превозни средства ще завърши с „кървава баня“ поради високите производствени разходи.

VW разкри в сряда плановете си да пусне 30 нови и модернизирани модела в цялата група тази година, за да увеличи продажбите. Голяма част от тя ще бъдат изцяло електрически, включително Porsche Macan Electric, Audi Q6 E-tron и VW ID7. В същото време обаче потребителите се въздържат от покупки заради високите лихвени процеси и бавната икономика. В Германия, която е най-големият пазар в Европа, продажбите на ЕV рязко спаднаха, след като властите спряха субсидиите.

Автомобилните производители, продаващи в Европа, ще трябва да намалят средните емисии на CO2 от нови автомобили до 93,6 г/км през 2025 г. от стандарта за 2021 г., който е 95 г/км. При VW, например, това означава намаление с цели 15%, но това е много трудно именно заради намаляващите държавни субсидии, както и заради засилената конкуренция от Китай.

Единственият вариант пред автомобилните компании, които не могат да се справят и са заплашени от глоби, е да си купуват квоти за CO2 от производители на електромобили като Tesla. Това обаче също е скъпо - компанията на Мъск е спечелила близо 9 млрд долара от такива продажби след 2009 г.

Самият Оливер Блюм призна, че подобен ход е опция пред VW Group, за да се избегне плащането на глоби. Другият вариант е въвеждането на допълнителни стимули за продажба на повече коли с ниски вредни емисии. Какви обаче ще бъде те, предстои да се разбере.

fallback
  • #16
    РУК ( преди 7 месеца )
    Митичке, и всички вече разбраха че караш дизелова Киа Спортидж. Киа нямат 300 коня дизелов двигател! Поне за това спри да лъжеш! Егати психоадреналинката си! Многоников патологичен лъжец, фанатик, забит по цял ден във форуми и "тубето" и ще ми обяснява колко по висока ефективност имал от останалите!Ти ако имаше ефективност изобщо,нямаше да смяташ при каква цена на нафтата ще ти е изгодно да си купиш електричка втора ръка,а щеше да си си купил нова преди 5 години! ***!
  • #15
    РУК ( преди 7 месеца )
    Митичке, я обесни пак за КПДто на батерията и резервоара за гориво, моля те, да се посмеем петъчно! И как автопилота ще предсказва събития от бъдещето!Че след твоето изказване от спортингбет се притеснили, че всички с тесли ще слагат телевизори около колатите и те ще им казват 5мин пред всеки гол, кой и как ще вкара гола! Иде края на залаганията и хазарта другари!И купища милионери от тотото!Купувайте тесла,митичката каза, че ще предвиждат числата с автопилота!
  • #14
    Гостенино ( преди 7 месеца )
    Приеми че както електромобилите имат 5-6 пъти по-голяма ефективност от ДВГ, така и някои хора имаме 10 до 100 пъти по-голяма ефективност от тебе и изкарваме за един час толкова колкото ти изкарваш за 8-часов работен ден. Правилното същност е колкото ти плащат защото ти със сигурност не можеш да си ги изкараш с висене в интернет и защита на перпетуум мобиле плоската земя и други подобни умнотии. Аз на мига бих уволнил инженер, който ми каже глупост от сорта на 25 kW мощност на 100 км. 10kW /литър
  • #13
    РУК ( преди 7 месеца )
    Моята EV6 си я харесвам много,исках я още като я показаха!Карам си я с кеф,но не ми пречи да говоря за проблемите,измислиците и легендите за ел.колите!Защото не съм фанатик!Ти хвалиш нещо което не си докосвал,нямаш и никога няма да имаш!Защото си наясно с всички проблеми с инфраструктурата,пробегаскъпите ремонти,повишението на застраховките което е неминуемо,с данъците които престоят,с превилегиите които ще отпаднат!Но лъжеш,мажеш,дракаш се с всички,обиждаш и караш дизел!Ти си пси хопатка!
  • #12
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Само да вметна се се връзвайте на отстъпки и други подобни манипулации да ви пробутат старо поколение автомобил или електричка, не си заслужава!
  • #11
    Гост ( преди 7 месеца )
    До РУК.Откъде ще има теоретика теслар пари за електрокар? Денонощно тр0ли в нета,кога работи този мислител?Дизеловата Киа 300 коня съществува само в сънищата му,вярвате ли на този пата логичен лъ жец безниковия?
  • #10
    Гост ( преди 7 месеца )
    Адреналинката - електричка,возеща Дто си на нафтенката бавно стопля,ще разбере след няколко години.Ентусиастите пробваха електрокарите и разбраха че стават само за градско като втора кола.Спирането на субсидиите,срива продажбите.
  • #9
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Няма нито един - повтарям - нито един производител, който да не е наясно, че електромобилите са бъдещето. Да, включително Тойотка. Проблемът е, че повечето от тях се оказаха неподготвени. Особено Тойотка. Както технологично, така и организационно и финансово. Особено Тойотка. Затова сега залагат на приказването и лъжите. Опитват се да пробутат една времена реалност, която на тях им изнася, за да си задържат печалбите и продажбите до последно. Но те си знаят - без добри електромобили са загинали.
  • #8
    За антиматематиците ( преди 7 месеца )
    Да преговорим какво се случва? Подлъга ни от огромните печалби на Тесла, която за едно от тримесечията на 2022 спечели повече пари отколкото toyota за същото тримесечие, въпреки че продаде 8 пъти по-малко автомобили от toyota, се втурнаха да произвеждат електромобили и те да ударят джакпота. Хвърлиха милиарди като ги произвеждаха първоначално без печалба или направо на загуба, като разчитаха че ще печелят като се вдигнат продажбите. Но Тесла свали цените с 20 000 долара и им срина продажбите.
  • #7
    До РУК ( преди 7 месеца )
    Точно това е проблемът ви, антиелектрици. Купил си си електромобил и си най-големият антиелектрик тук. Това ако не е шизофрения, какво точно е? Колко личности живеят в тебе? Ти си мразил и дизелът който си карал, мразиш и ще продължаваш да мразиш всичко и ще си анти. Аз си харесвам сегашният дизел, както си харесвах онзи 300 коня и вероятно както ще си харесвам и този който ще карам догодина, Но това не ми пречи да харесвам и електромобилите без да мразя нищо. То си е до човек, не до автомобил
fallback
Последни