IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕС отлага стандарта за емисии Eвро 7 за 2030

Решението спасява най-вече малките коли, чиято цена няма да скочи драстично

Новият стандарт за вредните емисии в ЕС - Евро 7, ще влезе в сила през 2030 г., а не както беше планирано - през 2026 г. Това ще даде още известно време на автомобилните производители да произвеждат сегашните си превозни средства с ДВГ, без да се налага да правят огромни инвестиции, които ще повишат цената им.


вредни емисии


Самите производители от известно време се оплакваха, че са напълно игнорирани от Транспортната комисия на ЕС при преговорите за въвеждане нови стандарти за вредни емисии. Те са категорични, че инвестициите, които трябва да направят за адаптиране на двигателите с вътрешно горене към новите, по-взискателни стандарти за хомологация и насилственото налагане на електрически автомобили с активното участието на Китай, могат да бъдат разрушителни за автомобилната индустрия.

В крайна сметка Комисията се убеди, че нейните рестриктивни политика се отразяват основно на гражданите в ЕС, а целите за вредни емисии не са толкова лесно постижими, колкото изглежда. И ако в края на 2023 г. беше решено новият стандарт Евро 7 да влезе в сила през 2026 г., сега Европейският парламент, който има последната дума, направи огромна стъпка, като отложи влизането в сила на новите регулации за 2030 г.

Решението е от ключово значение за големите производители, тъй като те ще могат да пускат на пазара леки превозни средства с Евро 6 до 1 юли 2030 г., а камиони и автобуси до 1 юли 2031 г. То спасява основно автомобилите от ниските сегменти, които щяха да изчезнат, тъй като преработката на техните двигатели, за да отговарят на Евро 7, изисква огромни инвестиции, а това ще доведе до увеличение на цената им.

Пример за това е Volkswagen Polo, който, по думите на шефа на германската компания Томас Шефер, е сред заплашените от изчезване автомобили в ЕС. Преди време Шефер обяви, че за Volkswagen е по-изгодно Polo да изчезне от пазара, отколкото цената му да бъде увеличена с 5000 евро, което ще го направи практически непродаваем. Подобно е положението с още два модела на VW Group - Skoda Fabia и Seat Ibiza.

Отлагането на приемането на Евро 7 може да доведе и до други промени в плановете за пълна електрификация. Интересно изявление по темата направи и шефът на една от най-големите компании в света за производство на резервни части и оборудване Bosch. Стефан Хартунг посочи, че в момента в света се произвеждат около 90 млн. нови автомобила годишно и въпреки, че продажбите на електромобили се увеличават, това ще бъде на вълни.

„Ако незабавно преобразуваме всички автомобили с изгорели газове в електрически, само за Европа ще ни трябват около 16 години, а по света - между 30 и 35 години“, предупреди Хартунг.


0 от 500
  • #42
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До Enzo ( преди 1 месец )
    Да не говорим че продават незавършени продукти и някои неща при купуването не работят а чакаш софтуерен ъпдейт. Например вече пета година чакат да им оправят автоматичните чистачки. Засега неуспешно. Мога да ти изброя още стотици недостатъци но ограниченията от 500 знака е досадно. Всъщност риториката ми е, че преминаването към ЕЛЕКТРИФИКАЦИЯ на почти ВСИЧКО включително транспорта, е неизбежно и НЕОБРАТИМО. Огромните излишъци от евтина и дори безплатна енергия в кратки интервали е в основата.
  • #41
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До Enzo ( преди 1 месец )
    Ако обърнеш внимание на риториката ми, всъщност 50% от споменаването на Тесла от моя страна е в негативен план. Правят некачествени автомобили с неравномерни фуги. Напълно очаквано пикапът им ръждясва и поне 100 пъти съм казал че е най-грозният автомобил който съм виждал. Това е единствената марка на която още при получаването си записваш час в сервиз за да я дооправят. Връзка по телефона с Tesla се случва за около час чакане на телефона. Още с получаването трябва да я фолираш. Боята е отвратите
  • #40
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До Enzo ( преди 1 месец )
    Не знам къде точно ви е бръкнала Тесла, но се оглеждате за нея за всеки ъгъл. Това че давам конкретни примери с Тесла, не е защото е Тесла, а защото това са единствените примери за които разполагам с цифри и факти и мога да кажа нещо конкретно. Не знам за какъв маркетингов отдел говориш, след като Тесла ги уволни преди пет години и оттогава няма PR отдел, нито дори връзки с обществеността които да отговарят на въпроси на журналисти. Tesla не плаща за реклама. Продуктите говорят и се самореклами
  • #39
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Димов ( преди 1 час )Електрика,мощността на двигателя се измерва в киловати.Съпротивлението при движение в нютони, умножено по скоростта в м/сек. дава мощност за преодоляване на съпротивлението в киловати.Прилагаш електротехника в механиката и получи манджа с грозде." Браво Радев, изкара и Жокера Димов от ръкава. Сега останаха сега останаха едно две три сега останаха 1234, driving pleasure и останалите. Каквото и да смяташ накрая все ще получиш ЕНЕРГИЯ за извършване на РАБОТА. Точка.
  • #38
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До РУК ( преди 1 месец )
    Ако ти си се движил с автомобил с ДВГ по твой избор, примерно с някой от любимите хибриди с 1,5 л на 100 разход, колко енергия във вид на бензин щеше да изхарчиш за тези 1078 км когато свърши батерията на електромобила? И ти ще си карал при същите условия и вероятно нямаше да се нуждаеш от толкова много енергия за извършване на същата работа, защото надали автомобилът ти тежи 2,5 т. Не знам какво ще сметнеш, но аз залагам на под 20% КПД въпреки че нямаш загуба при зареждане на горивото.
  • #37
    4 rate up comment 1 rate down comment
    КПД ( преди 1 месец )
    "Митичен,при резервоарите на колите с ДВГ КПДто е 100% - зареждаш 100л,вадиш 100л!!...НОРМАЛНИТЕ хора ги интересува общото КПД и рентабилност!" Ами хайде да говорим с конкретни примери и сравнения? Ако изключим обидите и лъжите имаш ли други аргументи? Ето моите с конкретен пример. За да заредиш 2,5т. Тесла със 700 коня 2 двигателя и 100kWh батерия с 90% ефективност са необходими 110kWh с които в идеални условия изминава 1078км за 29ч. Общото КПД е под 70%, до колелата са стигнали под 77kWh
  • #36
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До РУК ( преди 1 месец )
    Защо се обръщаш към мен? Аз ли започнах дискусията Колко е ефективно съхранението във водород И колко неефективно съхранението в батерия? Ти към тази дискусия ли се включваш или дойде да се заяждаш? По дискусията кой е прав С фактите и разсъжденията? Или пак си на моето мнение, но казваш че е грешно? Къде е грешката? А сега ще кажеш че няма грешка но пак не си съгласен с мен? Дежавю. Хайде отивай да хейтиш някъде другаде. Моите мнения не са 100% заяждане, лъжи и манипулации като вашите.
  • #35
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да ви светна само когато зареждате електричка ефективността не е 100%, същото е като захранването на PC започват от 80%, освен това ако зареждате зимата или просто със студена батерия става още по-зле защото отива енергия да се загрее самата батерия.
  • #34
    3 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Митичен,при резервоарите на колите с ДВГ КПДто е 100% - зареждаш 100л,вадиш 100л!! Какво ми сравняваш двигател и батерия?!?Ква е тая логика!Нормален ли си?Само на разни изпа тканяци като теб им е много важно КПДто на конкретен агрегат от автомобила!НОРМАЛНИТЕ хора ги интересува общото КПД и рентабилност!Когато суровините и вредните емисии вложени в производството на една електричка,са много по-високи от тези за кола с ДВГ и то на много по-висока цена,върви ми хвали КПД на ел.двигател и батерия!!
  • #33
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Enzo ( преди 1 месец )
    Абе... знаеш ли колко смешен и налудничав изглеждаш отстрани с тая самоотвержена защита на "компанията Тесла"!? Какво те топли дали ще просперира или ще фалира!? Мен ме интересува единствено качеството на продукта, от който маркетинг отделът на Мъск се опитва да ми внуши, че имам нужда. А за момента... Теслите не ме кефят! Дизайнът е пълен шит, отвътре изглеждат (защото са) евтини и некачествени, имат три модела на кръст. Засега - не! Достатъчно ли съм ти конкретен!?