IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕС отлага стандарта за емисии Eвро 7 за 2030

Решението спасява най-вече малките коли, чиято цена няма да скочи драстично

Новият стандарт за вредните емисии в ЕС - Евро 7, ще влезе в сила през 2030 г., а не както беше планирано - през 2026 г. Това ще даде още известно време на автомобилните производители да произвеждат сегашните си превозни средства с ДВГ, без да се налага да правят огромни инвестиции, които ще повишат цената им.


вредни емисии


Самите производители от известно време се оплакваха, че са напълно игнорирани от Транспортната комисия на ЕС при преговорите за въвеждане нови стандарти за вредни емисии. Те са категорични, че инвестициите, които трябва да направят за адаптиране на двигателите с вътрешно горене към новите, по-взискателни стандарти за хомологация и насилственото налагане на електрически автомобили с активното участието на Китай, могат да бъдат разрушителни за автомобилната индустрия.

В крайна сметка Комисията се убеди, че нейните рестриктивни политика се отразяват основно на гражданите в ЕС, а целите за вредни емисии не са толкова лесно постижими, колкото изглежда. И ако в края на 2023 г. беше решено новият стандарт Евро 7 да влезе в сила през 2026 г., сега Европейският парламент, който има последната дума, направи огромна стъпка, като отложи влизането в сила на новите регулации за 2030 г.

Решението е от ключово значение за големите производители, тъй като те ще могат да пускат на пазара леки превозни средства с Евро 6 до 1 юли 2030 г., а камиони и автобуси до 1 юли 2031 г. То спасява основно автомобилите от ниските сегменти, които щяха да изчезнат, тъй като преработката на техните двигатели, за да отговарят на Евро 7, изисква огромни инвестиции, а това ще доведе до увеличение на цената им.

Пример за това е Volkswagen Polo, който, по думите на шефа на германската компания Томас Шефер, е сред заплашените от изчезване автомобили в ЕС. Преди време Шефер обяви, че за Volkswagen е по-изгодно Polo да изчезне от пазара, отколкото цената му да бъде увеличена с 5000 евро, което ще го направи практически непродаваем. Подобно е положението с още два модела на VW Group - Skoda Fabia и Seat Ibiza.

Отлагането на приемането на Евро 7 може да доведе и до други промени в плановете за пълна електрификация. Интересно изявление по темата направи и шефът на една от най-големите компании в света за производство на резервни части и оборудване Bosch. Стефан Хартунг посочи, че в момента в света се произвеждат около 90 млн. нови автомобила годишно и въпреки, че продажбите на електромобили се увеличават, това ще бъде на вълни.

„Ако незабавно преобразуваме всички автомобили с изгорели газове в електрически, само за Европа ще ни трябват около 16 години, а по света - между 30 и 35 години“, предупреди Хартунг.


0 от 500
  • #32
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Димов ( преди 2 месеца )
    Електрика,мощността на двигателя се измерва в киловати.Съпротивлението при движение в нютони, умножено по скоростта в м/сек. дава мощност за преодоляване на съпротивлението в киловати.Прилагаш електротехника в механиката и получи манджа с грозде.
  • #31
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 33 ( преди 2 месеца )
    Та много ми е любопитно, след като 94% ефективност за съхранение на комбинацията от превръщане на променливия ток в прав, зареждане на батерията и превръщане на правя ток обратно в променлив с всичките загуби при тези процеси ти се струва неефективно, колко е КПД при съхранение с водород за същия процес? 150%? 200%? Няма по-ефективно съхранение на енергия. Единственото по-ефективно съхранение е в топлинна енергия. При определени условия могат да бъдат съхранени 400kWh от вложени 100kWh електрич
  • #30
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 33 ( преди 2 месеца )
    Дай практически пример за това поредно perpetuum mobile . Този път водородно за разлика от perpetuum mobile с дизелово ДВГ на професор инженер Радев и неговите клонинги адреналинки, които рекламираха КПД от 187% при използване на горивото. От от всеки 1 литър гориво с енергийно съдържание 10кWh , изкарваха 18,76kWh механична енергия (12,5kW входяща мощност и 23,45 изходяща). При батериите реалното КПД на съхранение е около 94% - на заредени 100kWh променлив ток, можеш да върнеш 94kWh.
  • #29
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Факт ( преди 2 месеца )
    Батерията продто консервира произведената енергия но за разлика от водорода много по неефективно.Без съмнение бъдещето е на водорода в авиация влакове и коли като газстанциите ще бъдат превърнати във водородни такива.
  • #28
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До_idiot ( преди 2 месеца )
    Аз поне си имам мнение по ТЕМАТА на статия и го споделям. Но ти защо смяташ, че аз или някой друг се интересува от мнението на човек който няма мнение? Бавно схващаш, затова ще ти подскажа - за тебе говоря. Ти си известен като човека без мнение и топки!
  • #27
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това статия ли е или отразяване на лично мнение на автора? Ако някой чака по желание производителите да влагат огромни ресурси за нови технологии се е излъгал.
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    towa
  • #25
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 2 месеца )
    На моят чекист електрика митбъстъра не му действа.
  • #24
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 25 ( преди 2 месеца )
    Това е моето мнение. Не е гаранция че ще се случи. Какво е твоето? Имаш ли?
  • #23
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Милиони ( преди 2 месеца )
    Интересно как Митичният Бустер изхожда от аксиомата, че световният пазар на електрички е и ще бъде гарантирано 20-30 милиона поне и големият въпрос, който остава, е как ще се разпределят дяловете в тези десетки милиони. По принцип знаем, че само две неща са гарантирани в нашата Вселена, така че откъде тази увереност, бе Мите? От 30те процента прогноза на Тойота ли, дето приказват глупости на ангро? Мислиш ли, че ако се отхлаби хватката върху наказанията и стимулите този пазар ще го има реално?