IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕС отлага стандарта за емисии Eвро 7 за 2030

Решението спасява най-вече малките коли, чиято цена няма да скочи драстично

Новият стандарт за вредните емисии в ЕС - Евро 7, ще влезе в сила през 2030 г., а не както беше планирано - през 2026 г. Това ще даде още известно време на автомобилните производители да произвеждат сегашните си превозни средства с ДВГ, без да се налага да правят огромни инвестиции, които ще повишат цената им.


вредни емисии


Самите производители от известно време се оплакваха, че са напълно игнорирани от Транспортната комисия на ЕС при преговорите за въвеждане нови стандарти за вредни емисии. Те са категорични, че инвестициите, които трябва да направят за адаптиране на двигателите с вътрешно горене към новите, по-взискателни стандарти за хомологация и насилственото налагане на електрически автомобили с активното участието на Китай, могат да бъдат разрушителни за автомобилната индустрия.

В крайна сметка Комисията се убеди, че нейните рестриктивни политика се отразяват основно на гражданите в ЕС, а целите за вредни емисии не са толкова лесно постижими, колкото изглежда. И ако в края на 2023 г. беше решено новият стандарт Евро 7 да влезе в сила през 2026 г., сега Европейският парламент, който има последната дума, направи огромна стъпка, като отложи влизането в сила на новите регулации за 2030 г.

Решението е от ключово значение за големите производители, тъй като те ще могат да пускат на пазара леки превозни средства с Евро 6 до 1 юли 2030 г., а камиони и автобуси до 1 юли 2031 г. То спасява основно автомобилите от ниските сегменти, които щяха да изчезнат, тъй като преработката на техните двигатели, за да отговарят на Евро 7, изисква огромни инвестиции, а това ще доведе до увеличение на цената им.

Пример за това е Volkswagen Polo, който, по думите на шефа на германската компания Томас Шефер, е сред заплашените от изчезване автомобили в ЕС. Преди време Шефер обяви, че за Volkswagen е по-изгодно Polo да изчезне от пазара, отколкото цената му да бъде увеличена с 5000 евро, което ще го направи практически непродаваем. Подобно е положението с още два модела на VW Group - Skoda Fabia и Seat Ibiza.

Отлагането на приемането на Евро 7 може да доведе и до други промени в плановете за пълна електрификация. Интересно изявление по темата направи и шефът на една от най-големите компании в света за производство на резервни части и оборудване Bosch. Стефан Хартунг посочи, че в момента в света се произвеждат около 90 млн. нови автомобила годишно и въпреки, че продажбите на електромобили се увеличават, това ще бъде на вълни.

„Ако незабавно преобразуваме всички автомобили с изгорели газове в електрически, само за Европа ще ни трябват около 16 години, а по света - между 30 и 35 години“, предупреди Хартунг.


0 от 500
  • #12
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Хахохи ( преди 2 месеца )
    Продължават да се самоунищожават 100г. европейски производители на коли. Търсят си само повод да покачват цената, без особени причини и да имат по-голяма печалба. Ок, няма лошо, но на бедния, извинявам се най-бедния човек от ЕС: демек ние българите, с 35 000 продадени нови коли ни дреме. Просто алчността на *** политици ще ги погуби от картата... да бих карал китайски, а и севернокорейски коли, ако цената е ОК и качеството е екстрите ми стигат. Точно тук има реклама на джип Донгфенк на
  • #11
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Партията на Урсула не подкрепя политиката на ЕК за пълна забрана на двг.Очаквайте изненада,няма да се учудя ако забраната бъде отменена.
  • #10
    9 rate up comment 5 rate down comment
    До 8 ( преди 2 месеца )
    Всички знаем къде си харчат парите. Раздават ги като бонуси на шефовете и дивиденти на инвеститорите. Най-интересното е че е на всеки 10 милиарда печалба, която си разпределят, дълговете им се увеличават с 20 милиарда, но дълговете ги слагат в графа инвестиции. Казано на пpoст език, теглят заеми за да ги раздават като дивиденти и бонуси. Ако трябва да направят реални инвестиции за разработка на батерии и електромобили, трябва да се лишат от бонусите и дивидентите, което не ги устройва.
  • #9
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До 9 ( преди 2 месеца )
    Любимата ти марка toyota обещам че ще почне да ги произвежда през 2028 година. Ще черпиш като си и аз купиш. Ще превъзхожда всичките ти критерии и освен 1500 км пробег с едно зареждане, ще получиш и зареждане на 1200 км за по-малко от 10 мин. Следващия бонус който се обещали е да струва по-малко от corolla. Колко ще е спортна не знам, но електромобили те по принцип са си бързи, а електромобила на toyota щял да бъде по-лек от бензиновите. Никой не може да изпълни това което toyota може да обещае!
  • #8
    12 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Електромобил ще купя когато направят лека спортна кола, с поне 500км реален пробег при 130-140 и гаранция на батерията поне 15 години.
  • #7
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Бих казал, че производителите имат право, АКО не се чудеха за какво да харчат парите, които уж нямат. Съседната статия е за Ауди и Ф1, проверете колко милиарда струва едно такова участие. Или къде вложиха Ваг милиардите от продажбата на Порше. Или как за 22-ра и 23-та печалбите на същите тези "бедни" са с +30/40%
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 6 ( преди 2 месеца )
    Изискванията за сигурност също са една от лъжите. И сега по европейските улици се движат автомобили с нула звезди за сигурност. Това е външна агенция, която дава рейтинг за сигурност на автомобили които вече са в продажба.
  • #5
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    За съжаление, петролното лоби постигна своето. Приказките за скъпи малки коли са най-обикновени лъжи - в Китай има градски електромобили по 6000 долара. Те, разбира се, не изпълняват съвременните изисквания за сигурност, но кола за 30 хил. лв. цена в ЕС ги изпълнява.
  • #4
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Адреналинката - електричка отново не позна,евро 7 се отлага за 2030,очакваме отлагане или отпадане на забраната за ДВГ след 2035 г.
  • #3
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    И още един студен душ за антиелектриците, които се питат ако този понеделник осъмнем с 3 милиона електромобила къде ще ги зареждаме в България и пред панелките. Защо всички ми повтарят думите чак сега " Ако незабавно преобразуваме всички автомобили с изгорели газове в електрически, само за Европа ще ни трябват около 16 години, а по света - между 30 и 35 години, предупреди Хартунг.?" Тоест бройте 16 години след 2030 година и ще видите че дори моите песимистични прогнози са били оптимистични.