fallback

Намаляващото търсене на ЕV доведе до проблем с емисиите за производителите

Volkswagen призна, че няма да се справи и ще трябва да плаща глоби в Европа

Автомобилните производители са изправени пред глоба от 95 евро за всяко превозно средство, продадено и регистрирано в ЕС, ако не успеят да изпълнят по-строгите цели за намаляване на CO2, определени от европейските регулатори. Те влизат в сила догодина, но някои компании, сред които е и VW Group, признаха, че няма да се справят.

Причината е в намаляващото търсене на електрически превозни средства (EV), което обърка сериозно плановете на големите производители. Volkswagen Group дори поиска европейските регулатори да не въвеждат новите стандарти, тъй като това излага най-големият автомобилен концерн в Европа на риск от солидни глоби.

Германците трябва да намали емисиите с около 15% през следващата година, твърди агенция за анализи JATO Dynamics, като това става точно в момент, в който търсенето на EV в Европа търпи сериозен удар. От 2025 г. производителите на автомобили в ЕС трябва да намалят количеството емитиран CO2 в моделната си гама, но тази задача се затруднява допълнително от новия стандарт за измерване, който е по-тясно съобразен с действителните условия на шофиране.

„Няма смисъл индустрията да трябва да плаща санкции, когато рамковите условия за увеличаване на продажбите EV не са налице. Коригирането на целите на CO2 трябва да става в зависимост от реалностите на пазара, а не на всяка цена“, коментира изпълнителният директор на VW Group - Оливър Блюм.

Все повече автомобилни производители усещат ефекта от спада на продажбите на ЕV. Новите купувачи се намират трудно, тъй като стимулите падат, а цените на самите превозни средства остават високи. Изпълнителният директор на Stellantis - Карлос Тавареш, още през януари предупреди, че бързането да се предлагат достъпни електрически превозни средства ще завърши с „кървава баня“ поради високите производствени разходи.

VW разкри в сряда плановете си да пусне 30 нови и модернизирани модела в цялата група тази година, за да увеличи продажбите. Голяма част от тя ще бъдат изцяло електрически, включително Porsche Macan Electric, Audi Q6 E-tron и VW ID7. В същото време обаче потребителите се въздържат от покупки заради високите лихвени процеси и бавната икономика. В Германия, която е най-големият пазар в Европа, продажбите на ЕV рязко спаднаха, след като властите спряха субсидиите.

Автомобилните производители, продаващи в Европа, ще трябва да намалят средните емисии на CO2 от нови автомобили до 93,6 г/км през 2025 г. от стандарта за 2021 г., който е 95 г/км. При VW, например, това означава намаление с цели 15%, но това е много трудно именно заради намаляващите държавни субсидии, както и заради засилената конкуренция от Китай.

Единственият вариант пред автомобилните компании, които не могат да се справят и са заплашени от глоби, е да си купуват квоти за CO2 от производители на електромобили като Tesla. Това обаче също е скъпо - компанията на Мъск е спечелила близо 9 млрд долара от такива продажби след 2009 г.

Самият Оливер Блюм призна, че подобен ход е опция пред VW Group, за да се избегне плащането на глоби. Другият вариант е въвеждането на допълнителни стимули за продажба на повече коли с ниски вредни емисии. Какви обаче ще бъде те, предстои да се разбере.

fallback
  • #26
    Кольо ( преди 7 месеца )
    Хайде да говорим за коли. Пишете какви са плюсовете и минусите (според вас) на електрическите коли. Аз започвам с няколко ++++ по-рядко и евтино обслужване- Няма масла, ремъци,скоростна кутия,ДПФи, Маховици, стартери, като цяло много по-евтино за поддръжка, по-тихи, някой може да са много забавни и бързи Перфектна за хора като мен 100км на ден до работа и обратно. И все пак си карам Тойотка Хибрид
  • #25
    До РУК ( преди 7 месеца )
    Като изключим психопатските ти забавления със заяждане към останалите, имаш ли някакво мнение по темата на статията или това не ти е интересно? Например още не си ми отговорил дали според тебе тази година ще бъдат продадени повече бройки електромобили в световен мащаб отколкото миналата година при така наречения срив на продажбите на електромобили за който ни убеждават в статиите? Моето мнение е че ще има ръст на продажбите и ще бъдат продадени около 20% повече отколкото миналата година. Твоето?
  • #24
    Гост ( преди 7 месеца )
    Адреналинката - електричка продължава да изчислява мощност в квтч.От 2,5 л/100 с 100 км/ч(само като пример) двигателя ще извади 25 квт, автомобила теоретично ще измине 100 км за 1 час.От 2,5 л/100 с 50 км/ч ще извади само 12,5 квт, автомобила ще измине 50 км за 1 час.В механиката мощността се смята в квт.Колко години трябва да ти се подигравам,за да стоплиш.
  • #23
    До 22 ( преди 7 месеца )
    Погледни си речника, погледни си в огледалото изцъклените от злоба очи и жили докато пишеш мнения, консултирай се със специалист Какво значи психопатия ако не вярваш на линковете към Уикипедия, че това са патологични лъжци, които се забавляват да тормозят психически останалите и попитай някой специалист Дали човек в твоето състояние или някой, който културно се аргументира с факти и винаги може да даде източник на информацията си се нуждае от хоспитализация за психически проблеми. Ще се изненада
  • #22
    РУК ( преди 7 месеца )
    Митичке, неограничения достъп до интернет извади на показ тежкото ментално състояние на голяма част от човешката популация!Ако правителствата бяха отделили парите за субсидии за електрички, за ментално здраве и проследяване на IPтата на такива като теб,и събирането ви в специализирани заведения от затворен тип,сега света щеше да е едно много по приятно и спокойно място, а тук да си говорим за коли!Не за %,киловати и твоята реалност в която си инфлуенсар и си перфектен и най-умен и най ефективен!
  • #21
    Кольо ( преди 7 месеца )
    Много ни пречи "АЗ" знам всичко дори да е само мнение. А извинявайте "АЗ" нямам мнение, "АЗ" знам всичко и никой не може да ми каже че греша. Ако пък някой опита, "АЗ" не мога да го слушам, ама пък"АЗ" мога да нападам с обиди. А бе слушайте се бе хора. Никой не знае всичко. Учете се от опита на другите. Винаги има какво да се научи от другите ако слушате добре. Както казах само се забавлявам ха ха ха
  • #20
    До 19 ( преди 7 месеца )
    С удоволствие ще ви следя youtube канала. Защо се представяте като анонимен? Покажете ни ваш клип
  • #19
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ти гледаш клипчета!Да обясняваш на човек който всеки ден изпитва затрудненията от кофти зарядната инфраструктура,че нямало такива, без дори да си хващал кабел за зареждане на електричка, е върха на комедията!" Пропускаш една малка подробност. На повечето клипове от YouTube които давам за доказателство обикновено има бележка "поздрави ***" . Тоест ти ги гледаш но аз ги снимам тези клипове в YouTube. А ти говориш празни приказки. Пак гледаш през терасата в Германия и говориш за България.
  • #18
    Кольо ( преди 7 месеца )
    Все едни и същи коментатори тук.Нямам търпение да излезе нова статия, че да се позабавлявам на коментарите ви отново и отново. Благодаря ви.
  • #17
    Кольо ( преди 7 месеца )
    Ха ха ха ха. Отварям този сайт само за да чета коментарите ви, как се обиждате и "нареждате" един друг. Кой бил по-умен, по-опитен и по-знаещ от другия. Много се забавлявам. Браво!!!! А бе не можете ли да водите нормална дискусия без обиди?
fallback
Последни