fallback

Намаляващото търсене на ЕV доведе до проблем с емисиите за производителите

Volkswagen призна, че няма да се справи и ще трябва да плаща глоби в Европа

Автомобилните производители са изправени пред глоба от 95 евро за всяко превозно средство, продадено и регистрирано в ЕС, ако не успеят да изпълнят по-строгите цели за намаляване на CO2, определени от европейските регулатори. Те влизат в сила догодина, но някои компании, сред които е и VW Group, признаха, че няма да се справят.

Причината е в намаляващото търсене на електрически превозни средства (EV), което обърка сериозно плановете на големите производители. Volkswagen Group дори поиска европейските регулатори да не въвеждат новите стандарти, тъй като това излага най-големият автомобилен концерн в Европа на риск от солидни глоби.

Германците трябва да намали емисиите с около 15% през следващата година, твърди агенция за анализи JATO Dynamics, като това става точно в момент, в който търсенето на EV в Европа търпи сериозен удар. От 2025 г. производителите на автомобили в ЕС трябва да намалят количеството емитиран CO2 в моделната си гама, но тази задача се затруднява допълнително от новия стандарт за измерване, който е по-тясно съобразен с действителните условия на шофиране.

„Няма смисъл индустрията да трябва да плаща санкции, когато рамковите условия за увеличаване на продажбите EV не са налице. Коригирането на целите на CO2 трябва да става в зависимост от реалностите на пазара, а не на всяка цена“, коментира изпълнителният директор на VW Group - Оливър Блюм.

Все повече автомобилни производители усещат ефекта от спада на продажбите на ЕV. Новите купувачи се намират трудно, тъй като стимулите падат, а цените на самите превозни средства остават високи. Изпълнителният директор на Stellantis - Карлос Тавареш, още през януари предупреди, че бързането да се предлагат достъпни електрически превозни средства ще завърши с „кървава баня“ поради високите производствени разходи.

VW разкри в сряда плановете си да пусне 30 нови и модернизирани модела в цялата група тази година, за да увеличи продажбите. Голяма част от тя ще бъдат изцяло електрически, включително Porsche Macan Electric, Audi Q6 E-tron и VW ID7. В същото време обаче потребителите се въздържат от покупки заради високите лихвени процеси и бавната икономика. В Германия, която е най-големият пазар в Европа, продажбите на ЕV рязко спаднаха, след като властите спряха субсидиите.

Автомобилните производители, продаващи в Европа, ще трябва да намалят средните емисии на CO2 от нови автомобили до 93,6 г/км през 2025 г. от стандарта за 2021 г., който е 95 г/км. При VW, например, това означава намаление с цели 15%, но това е много трудно именно заради намаляващите държавни субсидии, както и заради засилената конкуренция от Китай.

Единственият вариант пред автомобилните компании, които не могат да се справят и са заплашени от глоби, е да си купуват квоти за CO2 от производители на електромобили като Tesla. Това обаче също е скъпо - компанията на Мъск е спечелила близо 9 млрд долара от такива продажби след 2009 г.

Самият Оливер Блюм призна, че подобен ход е опция пред VW Group, за да се избегне плащането на глоби. Другият вариант е въвеждането на допълнителни стимули за продажба на повече коли с ниски вредни емисии. Какви обаче ще бъде те, предстои да се разбере.

fallback
  • #56
    До 56 ( преди 9 месеца )
    Да мислиш не е срамно! Не е и опасно за живота. Пробвай някой път. Не боли.
  • #55
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Мислителя визионер с кристалното кълбо се е развихрил.Може да се пробва в писането на ненаучна фантастика.
  • #54
    До 52 ( преди 9 месеца )
    "Аз ще дам конкретна прогноза за пазара на електрически автомобили тази година - Тесльо и тази година няма да участва в него. Ще продължи да кара дизел,да го хвали колко му е икономически изгоден, и да обижда всички други които предпочитат коли на дизел или бензин" Първата част от прогнозата има 95% шанс за сбъдване. Втората причина 0%. Аз не деля автомобилите на бензинови дизелови или електрически, нито на седани, баничарки или комби. Те са или подходящи или неподходящи за конкретни нужди.
  • #53
    До РУК, не съм Митич ( преди 9 месеца )
    Като пишеш за емисиите при производство на ДВГ и Ел коли, умишлено ли пропускаш някои фактори или просто не се сещаш? И откъде взимаш информация? Цитирай източниците си. Между другото замислял ли си се колко емисии се отделят, за да се добие нефт, да се превози до рафинериите, да се преработи и след това да се превози до бензиностанциите? А замислял ли си се колко емисии се отделят при строежа на една бензиностанция и една зарядна станция с няколко точки? А да се построи една рафинерия?
  • #52
    До Кольо ( преди 9 месеца )
    Да водиш смислен разговор тук е невъзможна мисия. Насила не можеш да дадеш, а само да вземеш. По твоите въпроси - в Англия ли живееш. Защото няма как да се съглася, че в Бг зарядната мрежа не е развита. Доста е добра спрямо броя на Ел колите в момента. Относно дните - зависи от класа и производителя. Тесла дава изгодни цени, че даже и по-ниски за един и същ клас коли. Китайците също се доближават. Скоро ще има равенство.
  • #51
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Аз ще дам конкретна прогноза за пазара на електрически автомобили тази година - Тесльо и тази година няма да участва в него. Ще продължи да кара дизел,да го хвали колко му е икономически изгоден, и да обижда всички други които предпочитат коли на дизел или бензин, че са ***, психопати, шизофреници, антиелектрици. Тази прогноза може да е валидна поне до 2035г.
  • #50
    РУК ( преди 9 месеца )
    ДА!Мога да напиша и 100 коментара,но няма да ти гледам клиповете!Да преча на хората да четат нещо конкретно,в твое присъствие под статия?Вярвам много в способностите си, но чак такива способности нямам!Твоята конкретика по темата се изчерпа с това "Сега ще ти скочат всички антиелектрици" от там нататък ръсиш само небивалици!Какво конкретно,какви цифри и факти можеш да дадеш за 2050г?!Измислици и съчинения?Поредния ти опит просто да влизаш в спорове!Щял да прогнозира за 2050 година.Божее ....!!
  • #49
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Също така можеш да пишеш 15 коментара но не можеш да изгледаш 15 секунди клип, защото не можеш да понесеш отговора? Или спекулацията за още по-логичното обяснение е, че си същият антиелектрик с многото никове, който още откакто пишеше с никът Радев няма достъп YouTube и това ми е теста да проверя че си същия и не можеш да кажеш какво има на клипаи това ми е теста да проверя че си същия и не можеш да кажеш какво има на клипа, защото не можеш да го гледаш, а не че не искаш.
  • #48
    Конкретика ( преди 9 месеца )
    Тоест конкретиката ти е че не можеш да кажеш нищо конкретно по темата Но въпреки това изписа 15 коментара, за да затрупаш хората които казват нещо конкретно и говорят с цифри и факти?
  • #47
    РУК ( преди 9 месеца )
    Не митичке,не съм ти гледал клиповете!Няма ида го направя!И така ти отделям твърде много време!Хич не ме интересува твоята "визия 2050"!И какво мислиш ти за тези 26 години някой не го интересува!Още повече,вероятността в следващите 2 години да настъпи ядрена зима,е много по-реална от това електричките да завземат пазара.Конкретно мнението за CO2 квотите го казах!За пазара на електрички също - зависи изцяло от политически решения!Прогнози за пазар зависещ от избори не правя!Колко по конкретно?
fallback
Последни