fallback

Намаляващото търсене на ЕV доведе до проблем с емисиите за производителите

Volkswagen призна, че няма да се справи и ще трябва да плаща глоби в Европа

Автомобилните производители са изправени пред глоба от 95 евро за всяко превозно средство, продадено и регистрирано в ЕС, ако не успеят да изпълнят по-строгите цели за намаляване на CO2, определени от европейските регулатори. Те влизат в сила догодина, но някои компании, сред които е и VW Group, признаха, че няма да се справят.

Причината е в намаляващото търсене на електрически превозни средства (EV), което обърка сериозно плановете на големите производители. Volkswagen Group дори поиска европейските регулатори да не въвеждат новите стандарти, тъй като това излага най-големият автомобилен концерн в Европа на риск от солидни глоби.

Германците трябва да намали емисиите с около 15% през следващата година, твърди агенция за анализи JATO Dynamics, като това става точно в момент, в който търсенето на EV в Европа търпи сериозен удар. От 2025 г. производителите на автомобили в ЕС трябва да намалят количеството емитиран CO2 в моделната си гама, но тази задача се затруднява допълнително от новия стандарт за измерване, който е по-тясно съобразен с действителните условия на шофиране.

„Няма смисъл индустрията да трябва да плаща санкции, когато рамковите условия за увеличаване на продажбите EV не са налице. Коригирането на целите на CO2 трябва да става в зависимост от реалностите на пазара, а не на всяка цена“, коментира изпълнителният директор на VW Group - Оливър Блюм.

Все повече автомобилни производители усещат ефекта от спада на продажбите на ЕV. Новите купувачи се намират трудно, тъй като стимулите падат, а цените на самите превозни средства остават високи. Изпълнителният директор на Stellantis - Карлос Тавареш, още през януари предупреди, че бързането да се предлагат достъпни електрически превозни средства ще завърши с „кървава баня“ поради високите производствени разходи.

VW разкри в сряда плановете си да пусне 30 нови и модернизирани модела в цялата група тази година, за да увеличи продажбите. Голяма част от тя ще бъдат изцяло електрически, включително Porsche Macan Electric, Audi Q6 E-tron и VW ID7. В същото време обаче потребителите се въздържат от покупки заради високите лихвени процеси и бавната икономика. В Германия, която е най-големият пазар в Европа, продажбите на ЕV рязко спаднаха, след като властите спряха субсидиите.

Автомобилните производители, продаващи в Европа, ще трябва да намалят средните емисии на CO2 от нови автомобили до 93,6 г/км през 2025 г. от стандарта за 2021 г., който е 95 г/км. При VW, например, това означава намаление с цели 15%, но това е много трудно именно заради намаляващите държавни субсидии, както и заради засилената конкуренция от Китай.

Единственият вариант пред автомобилните компании, които не могат да се справят и са заплашени от глоби, е да си купуват квоти за CO2 от производители на електромобили като Tesla. Това обаче също е скъпо - компанията на Мъск е спечелила близо 9 млрд долара от такива продажби след 2009 г.

Самият Оливер Блюм призна, че подобен ход е опция пред VW Group, за да се избегне плащането на глоби. Другият вариант е въвеждането на допълнителни стимули за продажба на повече коли с ниски вредни емисии. Какви обаче ще бъде те, предстои да се разбере.

fallback
  • #46
    анонимен ( преди 9 месеца )
    И пак никаква конкретика за мнението ти защото очевидно нямаш пак обясни какво мразиш и ненавиждаш. Пак обясни как всички освен тебе правят грешки. Пак изсипа една кофа с безпочвени обиди и нито една градивна критика. Пак знаеш че не е така, ама не знаеш как трябва да бъде. Попитах те как виждаш идеалния за света вариант за транспорт, производство на енергия суровини и стоки през 2050, щом не си съгласен с моето виждане и посоката за да го постигнем, когато му дойде времето? Водород? Синтетика
  • #45
    Швабен зи каскен ( преди 9 месеца )
    И каква стана тя? ВАГ с големите мантри за електромобили ще плащат за надвишаване на въглеродните емисии, а Тойота дето почти нямат електромобили нямат проблем да ги покрият. Очевидно хибридите са по-смислената стратегия, на всичкото отгоре генерираща отлична печалба. Що така падат тия опорки, бе Тесльо?
  • #44
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Тоест не си гледал десетината клипа на която има листче " поздрави РУК (НАОБРАТНО), а си гледал само и единствено клип на който правя 180 градуса завъртане на камерата за да се види плажа че съм там преди сезона а на брега пише датата и говоря за нещо което някой е споменал само преди две минути - А аз вместо да пиша му отговарям в клипа? Ако от цялото завъртане на 180 градуса си видял само някакви деца по бански и укоряваш родителите им, че са ги пуснали по този начин на плажа, ти си болния!
  • #43
    РУК ( преди 9 месеца )
    И на Грета се правиш ти митичке!Аз съм против намесата на бюрократи на пазарите!Против съм CO2 санкциите за производители на автомобили,още повече когато се санкционират тези които реално бълват по-малко!Против съм субсидиите за електрички,против съм рестрикциите за използване на ДВГ!Против съм потрибителите да плащаме всичко това! Аз съм ЗА конглокенцията и нуждите и предпочитанията на потребителя,да определят посоката,а не разни неадекватници по парламентите и кресльовци по форумите като теб!
  • #42
    РУК ( преди 9 месеца )
    Митичке,твои клипове не гледам!Гледах само оня в който си снимаш полуголите деца на плажа,докато говориш за някакви 300 коня!И ми стана ясно колко си болен!Твоето мнение не ме интересува!Още по малко дали съвпада с моето!Пита ме за мнението ми по темата-казах го!Не ме интересува дали тази година ще бъдат продадени повече електрички или не!Още повече че основните фактори за това са политически!Изборите в САЩ и изборите за ЕП в ЕС!
  • #41
    До 37 и 38 ( преди 9 месеца )
    Разбрахме че се правиш на по-голям еколог от Грета тунберг като говориш за безвредния въглероден диоксид. Дори от тази гледна точка, Как си представяш светът към който трябва да се стремим да достигнем примерно през 2050 година, за да знаем В каква посока да се движим? Моето мнение съм го повторил хиляди пъти и всички го знаят. Ако е грешно предложете алтернатива? Разбира се вие приемате всичко буквално като например бъдещето е утре или най-късно в понеделник.
  • #40
    До 37 и 38 ( преди 9 месеца )
    Това не са отговори на въпросите, които зададох, а опит да шикълкавиш със злоба както винаги, за да кажеш, че пак съм прав и си съгласен с мен, но въпреки това греша. Въпросите бяха "Например още не си ми отговорил дали според тебе тази година ще бъдат продадени повече бройки електромобили в световен мащаб отколкото миналата година при така наречения срив на продажбите на електромобили за който ни убеждават в статиите? Моето мнение е че ще има ръст на продажбите и ще бъдат продадени около 20%...
  • #39
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ето за това говоря. Как се казва човек който обикновено когато изказва своето мнение на практика е 100% съгласен с всичко което казвам, а след това заявява че греша и не е съгласен с мен? Когато го попиташ кое отказаното от мен не е правилно обикновено казва че всичко е правилно, но въпреки това не е съгласен! Колко пъти вече гледа клипове в YouTube с поздрави към тебе залепени на листче върху "лъжите" ми? Ти някога отговори ли на въпрос?
  • #38
    РУК ( преди 9 месеца )
    Затова митичке,когато производството на кола с ДВГ бълва 100 единици СО2 и употребата и в следващите 100 000км (7-8 години!!!) още 100 единици СО2, а производството на една Тесла Y бълва 200 единици CO2 само докато излезе на паркинга на завода!Е ПЪЛНА ТЪПНЯ производители които правят коли изхвърлящ 200 единици СО2 за 7-8 години,да плащат за квоти на производители които бълват 200 единици СО2 на мига! Да ти го напиша ли с още по прости числа и думи та да го схванеш най-накрая!?
  • #37
    РУК ( преди 9 месеца )
    А по темата Митичке.Мнението ми СО2 квотите съм го казал много пъти!Поредната бюрократична глупост,създадена за да цоцат правителствата и няколко подбрани фирми кинти,които в крайна сметка плащаме ние като краен потребеител!Многократно е доказано,че за производството на коли с ДВГ се изхвърля в пъти по малко СО от колкото за производството на една ел. кола. И чак когато колата с ДВГ изгори бензин за над 100 000км, нейното CO2 се изравнявам с това на ел. колата само за да бъде произведена!
fallback
Последни