fallback

Намаляващото търсене на ЕV доведе до проблем с емисиите за производителите

Volkswagen призна, че няма да се справи и ще трябва да плаща глоби в Европа

Автомобилните производители са изправени пред глоба от 95 евро за всяко превозно средство, продадено и регистрирано в ЕС, ако не успеят да изпълнят по-строгите цели за намаляване на CO2, определени от европейските регулатори. Те влизат в сила догодина, но някои компании, сред които е и VW Group, признаха, че няма да се справят.

Причината е в намаляващото търсене на електрически превозни средства (EV), което обърка сериозно плановете на големите производители. Volkswagen Group дори поиска европейските регулатори да не въвеждат новите стандарти, тъй като това излага най-големият автомобилен концерн в Европа на риск от солидни глоби.

Германците трябва да намали емисиите с около 15% през следващата година, твърди агенция за анализи JATO Dynamics, като това става точно в момент, в който търсенето на EV в Европа търпи сериозен удар. От 2025 г. производителите на автомобили в ЕС трябва да намалят количеството емитиран CO2 в моделната си гама, но тази задача се затруднява допълнително от новия стандарт за измерване, който е по-тясно съобразен с действителните условия на шофиране.

„Няма смисъл индустрията да трябва да плаща санкции, когато рамковите условия за увеличаване на продажбите EV не са налице. Коригирането на целите на CO2 трябва да става в зависимост от реалностите на пазара, а не на всяка цена“, коментира изпълнителният директор на VW Group - Оливър Блюм.

Все повече автомобилни производители усещат ефекта от спада на продажбите на ЕV. Новите купувачи се намират трудно, тъй като стимулите падат, а цените на самите превозни средства остават високи. Изпълнителният директор на Stellantis - Карлос Тавареш, още през януари предупреди, че бързането да се предлагат достъпни електрически превозни средства ще завърши с „кървава баня“ поради високите производствени разходи.

VW разкри в сряда плановете си да пусне 30 нови и модернизирани модела в цялата група тази година, за да увеличи продажбите. Голяма част от тя ще бъдат изцяло електрически, включително Porsche Macan Electric, Audi Q6 E-tron и VW ID7. В същото време обаче потребителите се въздържат от покупки заради високите лихвени процеси и бавната икономика. В Германия, която е най-големият пазар в Европа, продажбите на ЕV рязко спаднаха, след като властите спряха субсидиите.

Автомобилните производители, продаващи в Европа, ще трябва да намалят средните емисии на CO2 от нови автомобили до 93,6 г/км през 2025 г. от стандарта за 2021 г., който е 95 г/км. При VW, например, това означава намаление с цели 15%, но това е много трудно именно заради намаляващите държавни субсидии, както и заради засилената конкуренция от Китай.

Единственият вариант пред автомобилните компании, които не могат да се справят и са заплашени от глоби, е да си купуват квоти за CO2 от производители на електромобили като Tesla. Това обаче също е скъпо - компанията на Мъск е спечелила близо 9 млрд долара от такива продажби след 2009 г.

Самият Оливер Блюм призна, че подобен ход е опция пред VW Group, за да се избегне плащането на глоби. Другият вариант е въвеждането на допълнителни стимули за продажба на повече коли с ниски вредни емисии. Какви обаче ще бъде те, предстои да се разбере.

fallback
  • #36
    РУК ( преди 7 месеца )
    До 25 - Митичке,аз не се заяждам!Някой дръг може ли да каже,че съм се заяждал с него?За теб изказвам мнение и констатации!Ти лъжеш!Наричаш останали психопати и шизофреници!Мен ме наричаш шизофреник,защото съм имал ел.кола,но не изказвам критично мнение към колите?!?!За теб всеки които не си хвали каквто има е шизофреник!Наричаш мен,с ел. колата антиелектрик,а ти дето твърдиш,че ел.колите не са подходящи за 99% от шофьорите и караш изтърбушен дизел си електрик?! Нали разбираш колко си изтрещял!!!
  • #35
    До 28 ( преди 7 месеца )
    Ха...изложих се с последния ми коментар, защото не прочетох внимателно вашия коментар. Правилно, Ефективността е голям ++++!!!! Между другото понеже съм фен на хибридите на Тойота/Лексус тяхната система с eCVT трансмисията е също така ефективна - има забавяне от около секунда след което компютъра поддържа най-оптималните ток/обороти/торк според колко натискаме газта и колата винаги е 100% ефективна - много хора не харесват това на eCVTто
  • #34
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "анонимен ( преди 3 часа )Още в началото на статията има грешка, не вярвам глобата да е САМО 95 кинта на продаден автомобил. При цени от над 25хил, е несериозно някой да има проблем заради 95 евро." Разбира се, че не са на автомобил. Някой пак не си е задал въпросът процент от какво или 95 евро на какво? В случая е всеки продаден автомобил заплаща по 95 евро за всеки грам над допустимото. Например за toyota при 11 милиона автомобила, трябва да платят над милиард за всеки 1 грам в повече.
  • #33
    До 34 ( преди 7 месеца )
    Вероятно си пропуснал, но от toyota казаха същото - не могат да покрият изискванията и са приготвили финансов ресурс да си купуват кредити. Точно за този хибрид гейт говоря от години. На практика изискванията количество емисии на километър не са се променили, а променят само начина на измерване. Преди се правеше на стенд, където всички правеха манипулации, включително електромобилите и хибридите, но от догодина започват да измерват в реални условия. Да му мислят онези които са писали 1,5л/100
  • #32
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Интересно защото ВАГ продава най-много електромобили в Европа, а Тойота продава малко електромобили, но явно покрива само с хибридите
  • #31
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Гостенино, дадох ти физичните закони по които се изчислява мощността. Дели се енергията на времето. Ти за седмица като сипеш 12 литра бензин, около 110 kW ли сипваш или 110 киловатчаса? Ако отговориш на този въпрос скоро ще бъде приключен. Но твоята цел не е да бъде приключен а да се заяждаш и няма да отговориш. Познах ли? Мощност ли сипваш в резервоара или енергия? На кантара енергия ли се мери или мощност? И на този въпрос няма да отговориш защото не правиш разликата. Знаещите отговарят.
  • #30
    До 28 ( преди 7 месеца )
    Не коментирам ефективността на която и да е кола. Коментирам дали една кола е добра лично за мен със всичко +ве и -си. За или против електрически автомобил за личните ми нужди и дали е добре финансово да притежавам такъв. Лично за мен и моята ситуация отговорът е НЕ. Може би след години ще е различно. В момента не е изгодно чисто финансово да притежавам такъв - лично за себе си говоря. Не убеждава никой в нищо. Само коментирам +ве и -си. Какъв е вашия опит?
  • #29
    Кольо ( преди 7 месеца )
    Няколко минуса за мен които ме спряха да притежавам електричка. Висока първоначална цена, недоразвита мрежа за зареждане, скъпо зареждане на публични станции(в Англия) невъзможно зареждане от вкъщи където живея, малък пробег зимата(до - 50% от обявения) постоянно развиваща се технология което ще направи сегашните коли непродаваеми след 6-7 години. Честа смяна на скъпи гуми - почти всички над 18 цола.....Електричките са перфектни за мен ако имах възможност за нова която да се сменям на 3 години
  • #28
    До Кольо ( преди 7 месеца )
    Един от плюсовете го дъвчем вече пета година - изключително високата ефективност на електромобилите при всякакви условия. Според антиелектриците КПД на електромобилите намалява при високи скорости и затова харчат повече. Не се усещат че ефективността на електромобилите е почти константа, за разлика от автомобилите с ДВГ, които при ниски натоварвания имат плачевно ДВГ достигащо до 10% от резервоара до колелата при градско шофиране. Ефективни са само на магистралата и при дърпане на товари.
  • #27
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "От 2,5 л/100 с 50 км/ч ще извади само 12,5 квт, автомобила ще измине 50 км за 1 час.В механиката мощността се смята в квт.." Как ги сметна? Според мен трябва да разделиш енергията на 2,5 л гориво на времето от 2 часа за да получиш мощността? Тоест трябва да разделиш 25 КИЛОВАТЧАСА ЕНЕРГИЯ , 2 часа време за да получиш 12,5 kW. И преди 5 години и днес аз и физиката твърдим това, а ти? Още ли от 2,5 л на 100 за два часа получаваш 23,45kW на колелата при 50% КПД?
fallback
Последни