fallback

Намаляващото търсене на ЕV доведе до проблем с емисиите за производителите

Volkswagen призна, че няма да се справи и ще трябва да плаща глоби в Европа

Автомобилните производители са изправени пред глоба от 95 евро за всяко превозно средство, продадено и регистрирано в ЕС, ако не успеят да изпълнят по-строгите цели за намаляване на CO2, определени от европейските регулатори. Те влизат в сила догодина, но някои компании, сред които е и VW Group, признаха, че няма да се справят.

Причината е в намаляващото търсене на електрически превозни средства (EV), което обърка сериозно плановете на големите производители. Volkswagen Group дори поиска европейските регулатори да не въвеждат новите стандарти, тъй като това излага най-големият автомобилен концерн в Европа на риск от солидни глоби.

Германците трябва да намали емисиите с около 15% през следващата година, твърди агенция за анализи JATO Dynamics, като това става точно в момент, в който търсенето на EV в Европа търпи сериозен удар. От 2025 г. производителите на автомобили в ЕС трябва да намалят количеството емитиран CO2 в моделната си гама, но тази задача се затруднява допълнително от новия стандарт за измерване, който е по-тясно съобразен с действителните условия на шофиране.

„Няма смисъл индустрията да трябва да плаща санкции, когато рамковите условия за увеличаване на продажбите EV не са налице. Коригирането на целите на CO2 трябва да става в зависимост от реалностите на пазара, а не на всяка цена“, коментира изпълнителният директор на VW Group - Оливър Блюм.

Все повече автомобилни производители усещат ефекта от спада на продажбите на ЕV. Новите купувачи се намират трудно, тъй като стимулите падат, а цените на самите превозни средства остават високи. Изпълнителният директор на Stellantis - Карлос Тавареш, още през януари предупреди, че бързането да се предлагат достъпни електрически превозни средства ще завърши с „кървава баня“ поради високите производствени разходи.

VW разкри в сряда плановете си да пусне 30 нови и модернизирани модела в цялата група тази година, за да увеличи продажбите. Голяма част от тя ще бъдат изцяло електрически, включително Porsche Macan Electric, Audi Q6 E-tron и VW ID7. В същото време обаче потребителите се въздържат от покупки заради високите лихвени процеси и бавната икономика. В Германия, която е най-големият пазар в Европа, продажбите на ЕV рязко спаднаха, след като властите спряха субсидиите.

Автомобилните производители, продаващи в Европа, ще трябва да намалят средните емисии на CO2 от нови автомобили до 93,6 г/км през 2025 г. от стандарта за 2021 г., който е 95 г/км. При VW, например, това означава намаление с цели 15%, но това е много трудно именно заради намаляващите държавни субсидии, както и заради засилената конкуренция от Китай.

Единственият вариант пред автомобилните компании, които не могат да се справят и са заплашени от глоби, е да си купуват квоти за CO2 от производители на електромобили като Tesla. Това обаче също е скъпо - компанията на Мъск е спечелила близо 9 млрд долара от такива продажби след 2009 г.

Самият Оливер Блюм призна, че подобен ход е опция пред VW Group, за да се избегне плащането на глоби. Другият вариант е въвеждането на допълнителни стимули за продажба на повече коли с ниски вредни емисии. Какви обаче ще бъде те, предстои да се разбере.

fallback
  • #6
    popa ot razgrad ( преди 7 месеца )
    в медицината този процес се нарича "изтрезняване"...
  • #5
    РУК ( преди 7 месеца )
    Митичен,в твоята "реалност" караш дизел и хвалиш електрички!Караш 300 коня изтърбушен дизелак,но наричаш хора притежаващи ел. автомобил и говорещи от личен опит и трезво на темата - антиелектрици!Твоята реалност е "тубето" и мокрите същнища за Дани!Производител като Тесла,чийто коли се изравянват с колите с ДВГ по CO2 отпечатък,чак като са изминали 120 000км да се наричат въглеродно неутрални и да продават СО2 емисии е смешно и трагично!А за продажбите на ел.коли,говори като си купиш, теоретичко
  • #4
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Още в началото на статията има грешка, не вярвам глобата да е САМО 95 кинта на продаден автомобил. При цени от над 25хил, е несериозно някой да има проблем заради 95 евро.
  • #3
    До 2 ( преди 7 месеца )
    Сега ще ти скочат всички антиелектрици да ти обяснят как не можеш да разбереш новините, които тръбят за увеличаване на продадените бройки и срив на продажбите на електромобили. Това е напълно възможно в тяхната реалност. В нашата реалност няма срив на продажбите на електромобили. Пак става въпрос за проценти, а те не ги разбират и никога не питат процент от какво. Случаят е същият. Има намаляване на търсенето на електромобили от стогодишните и увеличаване на общите продажби на електромобили.
  • #2
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Няма намалено търсене на ev, има некадърни ev производители. Тесла иска да строи 2ра фабрика в германия. Защо ще го прави ако няма търсене?
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Кви китайци са ви виновни, бе? Техните продажби дори не влизат в статистиката. Като направите добър модел, ще се продава. Ето, ревютата на ИД.7 са много положителни, за разлика от предишните модели. Но цената е като за Ауди. Малко иновация, нещо?
fallback
Последни