IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кемпери и електрички до 4250 кг вече ще могат да се карат с категория „В“

Европейският парламент гласува промяната в правилника, еколозите са потресени

С книжка категория „B“ можете да управлявате само автомобили с максимална маса от 3500 кг, но Европейският парламент одобри неочаквано предложение. То ще увеличи това ограничение до 4250 кг за кемпери, но също и за всички електрически коли.
 
 
кемпери


Така няма да се налага да вадите категория за товарен автомобил, като условието е само едно – да имате книжка от поне 2 години. Целта е да се компенсира голямото тегло на батериите, които ограничават полезния товар.

Продложението беше първоначално само за електрически ванове и кемпери. Но Европейският парламент прие увеличаването на теглото до 4250 килограма за абсолютно всички видове кемпери, било то дизелови или бензинови. В поправката бяха включени линейки, но също така и абсолютно всички електрически коли. Логиката вече беше обяснена – теглото на батериите.

Това решение може да даде зелена светлина за продажба на леки автомобили, които в момента надхвърлят лимита като GMC Hummer EV и неговите 4100 кг или Rivian R1T Quad Motor с 835 к.с. и 3870 кг. Същото щеше да важи и за Tesla Cybertruck , но там пък каросерията не отговаря на европейските стандарти.
Някои скептици приеха с неодобрение поправката, защото батерията на GMC Hummer EV, например, е около пет пъти по-голяма от тази на Renault 5. Неговият въглероден отпечатък няма да бъде компенсиран само със 70 000 км, както би направило електрическото Volvo XC40.

И всичко това се случва на фона на мерките в големите градове, които се стремят да ограничат големината на автомобилите, налагайки какви ли не финансови санкции. Затова решението на ЕС изглежда странно.  Но нека изчакаме европейските избори, след които поправката трябва да бъде гласуван окончателно.
 
 

 

0 от 500
  • #3
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 2 месеца )
    Не беше ли ти за който беше по-важно един електромобил да има 1000 км пробег въпреки че тежи С 500 кг повече, защото са му сложили двойно по-голяма батерия? Нали не беше съгласен с подхода на Тесла, да задържат пробега на 500 км колкото и да е олекват батериите, като направят електромобилите по леки, вместо да запазят теглото и да вдигнат пробега? Поне веднъж можеш ли да твърдиш едно и също нещо два пъти без да се отмяташ?
  • #2
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До 1 ( преди 2 месеца )
    Няма страшно, те със софтуерен ъпдейт ще ги превъзмогнат инерционните сили. Ако не стане, ще им слагат реактивните дюзи навсякъде. Питай Митето Бустера и сестра му Плейд да ти обяснят как повече тегло е по-добре, щото ще има повече рекуперация като се засили надолу по баира.
  • #1
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Загубена работа. То но случайно има тези категории. Нещо си с маса 1500кг на пътя се държи различно от нещо си маса 3500кг или 4500кг. По тази логика, направо да отварят кат В до 7.5т и С да е поне 10т...