IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кемпери и електрички до 4250 кг вече ще могат да се карат с категория „В“

Европейският парламент гласува промяната в правилника, еколозите са потресени

С книжка категория „B“ можете да управлявате само автомобили с максимална маса от 3500 кг, но Европейският парламент одобри неочаквано предложение. То ще увеличи това ограничение до 4250 кг за кемпери, но също и за всички електрически коли.
 
 
кемпери


Така няма да се налага да вадите категория за товарен автомобил, като условието е само едно – да имате книжка от поне 2 години. Целта е да се компенсира голямото тегло на батериите, които ограничават полезния товар.

Продложението беше първоначално само за електрически ванове и кемпери. Но Европейският парламент прие увеличаването на теглото до 4250 килограма за абсолютно всички видове кемпери, било то дизелови или бензинови. В поправката бяха включени линейки, но също така и абсолютно всички електрически коли. Логиката вече беше обяснена – теглото на батериите.

Това решение може да даде зелена светлина за продажба на леки автомобили, които в момента надхвърлят лимита като GMC Hummer EV и неговите 4100 кг или Rivian R1T Quad Motor с 835 к.с. и 3870 кг. Същото щеше да важи и за Tesla Cybertruck , но там пък каросерията не отговаря на европейските стандарти.
Някои скептици приеха с неодобрение поправката, защото батерията на GMC Hummer EV, например, е около пет пъти по-голяма от тази на Renault 5. Неговият въглероден отпечатък няма да бъде компенсиран само със 70 000 км, както би направило електрическото Volvo XC40.

И всичко това се случва на фона на мерките в големите градове, които се стремят да ограничат големината на автомобилите, налагайки какви ли не финансови санкции. Затова решението на ЕС изглежда странно.  Но нека изчакаме европейските избори, след които поправката трябва да бъде гласуван окончателно.
 
 

 

0 от 500
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Внимавай какво си по ( преди 2 месеца )
    Щом продължаваш да се заяждаш продължаваме с цитатите, докато спреш. аз съм търпелив и упорит. Ето какво върна търсенето този път : #16 Гост"P=I.U, при електромоторите оборотите нямат нищо общо с мощността. Оборотите зависят от двойките чифтове полюси. При ДВГ е друго. Там мощността зависи от оборотите."21:58 07.04.2020 ...заглавието на статията е "Електромотор с 1359 к.с. за коли на ток"
  • #12
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Освен това, той обижда хората на мислители, защото смята че това е обида, той нарича себе си антиелектрик, защото в червата мрази както електромобилите така и Тесла. Той твърди, че литър гориво има 10 киловата мощност и при изчисляване на КПД се взима литрите за 100 км, а не за час и редовно изкарва перпето мобиле. На всяко увеличаване на бройките казва срив. Да не забравяме че в строго технически теми говори за личности, като тебе например аз само цитирам факти и негови изказвания без емоции!
  • #11
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 9 ( преди 2 месеца )
    Нали затова ти дадох пример Гост и той има нужда от минимум 1000 км с едно зареждане въпреки че всеки месец изминал минимум 1 000 км с едно зареждане въпреки че всеки месец изминава по 600 км за които висина бензиностанцията 20 минути по желание. Доста логично, нали? Това е неговия живот който е споделил лично. Защо смяташ че го обиждам по този начин? Май гузен не гонен бяга? Казах ти да внимаваш какво си пожелаваш, защото АКО ИСКАШ да е лично ще стане лично. Аз НЕ ИСКАМ да обсъждам хора!
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Извинявам се, кометнтар 9 е за 3 , 5, 7...
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    4-ти, комплесар нещастен. Защо постоянно се поитваш да съдиш хората за това кой какво иска, какво му трябва? Всеки с различно от партийно мнение (.т.е твоето) е "анатемосан" като анти- електрк. математик .. човек. Осрал си форума с твоите двотии и глупости, наравно със спам секуалните коментари. Не всеки има желание да пътува между контаките само, не всеки има нужда на 200км да пие кафе или да пикае.. или изобщо някаква си принудителна пауза.
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Доста лош сигнал за производителите. Най-тежката Тесла е под 2,4 т. Най-тежкият Мерцедес със същото пространство и пробег е 3 т. Същото се отнася до котайците, американците, корейците...Как ще имат стимул да гонят иновациите на Тесла, като ЕС им позволи да продават спокойно такива шо.па.ри?
  • #7
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До 4 ( преди 2 месеца )
    Радвам се че за разлика от антиелектриците, предпочиташ автомобил с 500 км пробег, защото така или иначе повече километри пробег ти трябват само няколко пъти в годината. Например добре известният Гост който е всеизвестен, че не му се губят 10 сек. на месец за зареждане на ток в гаража. Няма да си купи електромобил с по-малко от 1000 км пробег, защото му трябва 1път/год. Предпочита, да зареди набързо гориво за 5 мин. за 150 км всяка седмица, да не му тежи. Логично, а?
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ето го и клипа https://youtu.be/5Y6N9WjZ3Nw
  • #5
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 2 месеца )
    А ако имаш топки да говориш с цифри, в което се съмнявам, ето ти например вчерашния клип на Дани за разхода на 11 електромобила по реален маршрут София Пловдив Карлово София. В таблицата са дадени и теглата на автомобилите. Ако толкова ти е важно теглото, най-леката Тесла модел 3 както виждаш тежи 1617 кг и е със само 245 киловата мощност. Колко тежи подобен по размери и мощност масов автомобил с ДВГ? Дали няма и по-тежки? Само въпрос на време е, електромобилите да станат по-леки от ДВГ.
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 2 месеца )
    Изобщо не знам за какви хиляда километра пробег и 500 кила батерии става дума. Няма как да съм толкова "забележителен" като Митичния Бустер, че да бъда разпознаваем.