IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кемпери и електрички до 4250 кг вече ще могат да се карат с категория „В“

Европейският парламент гласува промяната в правилника, еколозите са потресени

С книжка категория „B“ можете да управлявате само автомобили с максимална маса от 3500 кг, но Европейският парламент одобри неочаквано предложение. То ще увеличи това ограничение до 4250 кг за кемпери, но също и за всички електрически коли.
 
 
кемпери


Така няма да се налага да вадите категория за товарен автомобил, като условието е само едно – да имате книжка от поне 2 години. Целта е да се компенсира голямото тегло на батериите, които ограничават полезния товар.

Продложението беше първоначално само за електрически ванове и кемпери. Но Европейският парламент прие увеличаването на теглото до 4250 килограма за абсолютно всички видове кемпери, било то дизелови или бензинови. В поправката бяха включени линейки, но също така и абсолютно всички електрически коли. Логиката вече беше обяснена – теглото на батериите.

Това решение може да даде зелена светлина за продажба на леки автомобили, които в момента надхвърлят лимита като GMC Hummer EV и неговите 4100 кг или Rivian R1T Quad Motor с 835 к.с. и 3870 кг. Същото щеше да важи и за Tesla Cybertruck , но там пък каросерията не отговаря на европейските стандарти.
Някои скептици приеха с неодобрение поправката, защото батерията на GMC Hummer EV, например, е около пет пъти по-голяма от тази на Renault 5. Неговият въглероден отпечатък няма да бъде компенсиран само със 70 000 км, както би направило електрическото Volvo XC40.

И всичко това се случва на фона на мерките в големите градове, които се стремят да ограничат големината на автомобилите, налагайки какви ли не финансови санкции. Затова решението на ЕС изглежда странно.  Но нека изчакаме европейските избори, след които поправката трябва да бъде гласуван окончателно.
 
 

 

0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Аз поне мога да смятам. Като гледам, Радев се хвали че бил професор, а прави грешки за които в четвърти клас пишат двойки. Ти с твоето средно образование накъде си тръгнал да се мериш с него? Ти колко процента КПД изкара на твоя автомобил, който харчи 80 ти киловатчаса за да свърши работа за 8 kWh? По моята математика са 10%. По твоята колко са?
  • #22
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Адреналинката - електричка смята,смята все на електромер и все перпетум мобилен излиза.
  • #21
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ето още един начин за смятане на изходящата енергия и сравнение на КПД. От клипа в коментар 6 се вижда, че Тесла модел 3 с тегло 1,6 тона харчи около 12 киловатачаса на 100 км. До колелата достигат приблизително 8 kWh в най-оптимистичния сценарий с около 65% КПД. Една toyota corolla извънградско би трябвало да се нуждае от по-малко енергия за изминаване на 100 км, защото е по-малка и лека, но ако приемем че и тя се нуждае от 8kWh и харчи 80 kWh на 100 км, означава, че има КПД 10%.
  • #20
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Поправка ( преди 2 месеца )
    изходящата енергия е 46,9kWh. Така при входяща енергия от 25 kWh получаваме прословутото 187 % КПД .
  • #19
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 17 ( преди 2 месеца )
    Втори начин за смятане. През цялото време твърдяха, че двигателя работи с 50% КПД. След като знаем входящата енергия и КПД е елементарно да сметнем, че при входяща енергия 25 kWh, е повече от очевидно че изходящата трябва да е 12,5kWh. Тогава лесно може да сметнем и мощността, която е енергията върху времето 12,5/2= 6,25kW при 50% КПД. Виждаш ли някаква грешка при изчисленията? Според тебе 6,25 kW или 23,45 kW е изходящата мощност при 2,5 л на 100км, 50 км в час и 50% КПД? Кой е бил прав 3г.?
  • #18
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 17 ( преди 2 месеца )
    "Изходящата енергия колко квтч е?" Равна е на мощността в киловати по времето през часове. В случая на Радев и всичките му адреналинки, които сметнаха единодушно и подкрепяха тази теза три години, при изходяща мощност 23,45 kW, времето за изминаване на 100 км при 50 км в час е 2 часа, следователно изходящата енергия е 46,9kWh. Така при входяща мощност от 25 kW получаваме прословутото 187 % КПД .
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Изходящата енергия колко квтч е?
  • #16
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "продължава да изчислява мощността на ДВГ по електромера в киловатчаса." Заради функционалната си неграмотност три години не можа да разбереш, че литър гориво няма 10 kW мощност, а 10kWh енергия. Така и не се научи как се смята КПД. Или като разделиш моментната входяща на моментната изходяща мощност, или като разделиш изходящата енергия на входящата енергия. Входящите енергия очевидно е 25kWh /100км, а входящата мощност 12,5kW при разход 2,5 на 100 и 50 км/ч. Виждаш ли грешка? Виждаш ли своите?
  • #15
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    И да кажеш кога съм те навивал да си купиш Тесла за 100 000 лв, като постоянно ти обяснявам че никой не може да те накара да си променяш по никакъв начин навиците и през 2045 година отново да си купиш 10-годишна Тесла произведена 2035 година и да си я караш до 2055 година. Колко стотин пъти съм ти го повторил това? Защо си измисляш и защо смяташ че цялата автомобилна индустрия се върти покрай твоите нужди и желания И ако не ги изпълниш Ще фалира?Те цяла България не зависят, камо ли от теб и мен
  • #14
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Не виждам смисъл да изхарча 100 к.лв за електрокар за да пестят от ток.Тойота Корола втора употреба ми стига.Адреналинката - електричка продължава да изчислява мощността на ДВГ по електромера в киловатчаса.