IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Войната на Tesla с BYD достигна ново ниво

Американската марка въведе нови отстъпки, за да изпревари големия си съперник

Американската компания Tesla направи нова крачка в опитите си да привлече максимален брой купувачи на световния автомобилен пазар, като стимулира интереса на потенциалните потребители с различни отстъпки. По този начин компанията на Илон Мъск иска да вземе надмощие в продължителна война със своите конкуренти, по-специално с китайския BYD.


BYD vs Tesla


Tesla обяви, че всеки китайски клиент на марката, който си купи Model 3 и Model Y преди края на март, ще получи отстъпка до 34 600 юана (4500 евро). Друг стимул ще бъде и отстъпка за застраховката в размер на 8000 юана (1030 евро), както и още 10 000 юана (1300 евро), ако купувачът избере различен цвят на каросерията.

От компанията обявиха, че разполагат с определен брой вече произведени Model Y на склад, за които бонуса за клиенти е до 16 600 юана (2100 евро) при закупуване в най-кратки срокове. Производителят обаче не даде информация за оборудването на тези превозни средства.

Tesla е принудена да намали цените и да предложи отстъпки на фона на намаляващото търсене и нарастващата конкуренция. Преди дни конкурентът BYD свали цените на кросоувъра си Song Pro с 15,4%, което накара американският производител да вземе мерки.

Както е известно, в края на 2023 г. китайската компания стана най-големият производител на електрически автомобили в света, измествайки Tesla от първото място.


0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Мм да, мерят си ги. Но дългосрочно, Тесла няма да издържи да прдава под себестойност. Отделно пак казвам, Тесла може да има догови за батерии с китайците, но те ще изтекът И какво прави Тесла тогава?
  • #5
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Хахохи ( преди 6 месеца )
    Алчните производители на двг поради Ковид и Украйна се нааа...к.аха и цените литнаха нагоре с 20-30%, сега под 40к нищо свястно и над 1.0 и 110к.с не можеш да си купиш. Благодаря и 100г. производители, барабар с най-продаваната марка в света тойота. Ако не се адаптират си заминават и Тесла и byd ще поставят рекорд след рекорд, не само поради сваляне на цените.
  • #4
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До пръцльо ( преди 6 месеца )
    Всеки един от нас си има право на собствено мнение, пък било то и грешно. Аз уважавам мнението ти, защото все пак имаш мнение за разлика от останалите анти-електрици. Очевидно е, че един от нас или дори и двамата грешим, но това няма как да го знаем днес след като говорим за в края на годината или дори за 2030 година и след това. Поне имаш топки да си изкажеш мнението и да си го защитаваш, за което те уважавам. Не си безгръбначно без собствено мнение и хейтър който отрича мненията на останалите.
  • #3
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 6 месеца )
    До 1: Ще се случи това че производителите ще фалират. Тесла е в незавидното положение да зависи от преките си китайски конглокенти за ключов компонент като батериите. BYD ще бъдат спасени от кирайското правителство, но Тесла може да разчита само на заблудените си инвеститори, от които напоследък все повече започват да загряват накъде вървят нещата.
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Нов автомобил се взима с минимум 15-20% остъпка, в момента има марки които дават такива но има и алчни които се правят на ударени а колите им се крадат най-лесно сещате се кои марки.
  • #1
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ето една идея за разсъждения. Пита се в задачката, ако през 2023 година цените на електромобилите в Китай вече са били еднакви или дори по-ниски от тези на автомобил с дълга в същия клас, то какво ще се случи с "намаляващите продажби на електромобили" тази година, след всичките продължаващи намалявания на цените на електромобилите? Допускам, че Гост ще излезе прав и към края на годината продажбите на електромобили в Китай ще клонят към 0. Все пак е професор преподавател, няма как да греши!