Интересът към електрифицирани автомобили рязко се е сринал дори в Китай - страната, която е най-големият им производител в света и където правителството ги подпомага по множество начини. През януари продажбите на т. нар. "новоенергийни автомобили" (чисти електромобили и плъг-ин хибриди) са с 39% по-ниски, отколкото през декември. Дори новата вълна намаления, стартирана от Tesla, не е повлияла на тази тенденция.
Електрическият кросоувър Aito M5. Дъщерната компания на Huawei е от малкото, които имат ръст през януари на китайския пазар
През януари са се свили и продажбите на конвенционални автомобили, но значително по-малко от електрическите, отбелязва Reuters. На годишна база регистрациите отбелязват ръст, но януари 2023 беше рекордно слаб месец заради края на някои субсидии и защото поредицата почивни дни около китайската Нова година се паднаха през него.
В отговор на видимия отлив на клиенти Tesla намали чувствително цените за Model 3 и Model Y през януари. Независимо от това продажбите на марката са спаднали, макар тя да не цитира конкретни числа. При конкурента BYD спадът спрямо декември е 41%.
Водени от ID.3, продажбите на електромобилите на Volkswagen в Китай са се учетворили на годишна база
На този фон ръст отчита Aito, новата марка на Huawei. Шампион в това отношение обаче е Volkswagen, мийто два джойнт-венчъра със SAIC и FAW са увеличили четворно продажбите си на годишна база. Над половината от тях се падат на обновения Volkswagen ID.3. Неговата цена също бе намалена в края на 2023.