IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Даже и в Китай продажбите на електромобили се сриват

Само Volkswagen и новата марка на Huawei са отчели ръст през януари

Интересът към електрифицирани автомобили рязко се е сринал дори в Китай - страната, която е най-големият им производител в света и където правителството ги подпомага по множество начини. През януари продажбите на т. нар. "новоенергийни автомобили" (чисти електромобили и плъг-ин хибриди) са с 39% по-ниски, отколкото през декември. Дори новата вълна намаления, стартирана от Tesla, не е повлияла на тази тенденция.
   
   
Aito M5
Електрическият кросоувър Aito M5. Дъщерната компания на Huawei е от малкото, които имат ръст през януари на китайския пазар  
  
   
През януари са се свили и продажбите на конвенционални автомобили, но значително по-малко от електрическите, отбелязва Reuters. На годишна база регистрациите отбелязват ръст, но януари 2023 беше рекордно слаб месец заради края на някои субсидии и защото поредицата почивни дни около китайската Нова година се паднаха през него.

В отговор на видимия отлив на клиенти Tesla намали чувствително цените за Model 3 и Model Y през януари. Независимо от това продажбите на марката са спаднали, макар тя да не цитира конкретни числа. При конкурента BYD спадът спрямо декември е 41%.
   
   
Volkswagen ID.3, 2023, Китай
Водени от ID.3, продажбите на електромобилите на Volkswagen в Китай са се учетворили на годишна база
    
      
На този фон ръст отчита Aito, новата марка на Huawei. Шампион в това отношение обаче е Volkswagen, мийто два джойнт-венчъра със SAIC и FAW са увеличили четворно продажбите си на годишна база. Над половината от тях се падат на обновения Volkswagen ID.3. Неговата цена също бе намалена в края на 2023.
  
   

 

0 от 500
  • #6
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 месеца )
    Тесльо "навлизането на електромобилите и възобновяемите източници е дългогодишен процес, който ще продължи десетилетия, а не е еднократно действие" Ми той и Акио това ви каза, ама електроталибаните го обявихте че бил анти-EV. Иначе имате претенции за функционална грамотност.. Абсолютни шамандури.
  • #5
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    С риск да вляза в противоречие със селския професор по всичко, това е много значима новина. Дори при бруталното скрито субсидиране на електромобили в Китай, което дава абсурдни цени от типа на 7000 долара за мини електромобил и 15,000 долара за стандартен, пак има съществен отлив. Продажбите са по-високи от миналогодишните, но са двойно под прогнозните. Ясен знак, че нещата в китайската икономика не вървят добре - и скоро това ще се усети и другаде
  • #4
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Не върви нещо бизнеса,електричари.
  • #3
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    За тези които могат да смятат, ръста миналата година беше нелогичен. Нямаше как да се задържи, защото означаваше фалит на всички които произвеждат ДВГ. Също така е невъзможно да се навакса с зарядната инфраструктура при толкова огромен ръст. Хиляди пъти съм казвал че е навлизането на електромобилите и възобновяемите източници е дългогодишен процес, който ще продължи десетилетия, а не е еднократно действие, което може да се случи с щракане на пръсти, дори тези пръсти да са на комунистите в Китай
  • #2
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Любимите новини на антиелектриците и анти математиците. Говорят им в проценти без да им кажат процент от какво и те скачат до небето от радост, защото си мислят че бройки и проценти е едно и също.
  • #1
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Китай са най-напред в електрификация, защото не им пука за такива статии като тази, които целят да манипулират общественото мнение за електромобилите. Китай не е нетен производител на петрол и няма интерес да се продават ДВГ, за които да внасят петрол. Спад, не-спад, до няколко години, няма да има ДВГ в Китай и ще си намалят зависимостта от араби и руснаци. Тука при нас много са вървежни тези статии финансирани от Лукойл и изглежда още 20 години ще ги търкаляме тези пушещи бараки.