IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Skoda: „Ще подължаваме да правим коли с ДВГ“

За нас желанията на клиентите са по-важни от всичко, категоричен е топ-мениджърът

Всеки, който поставя климатичните цели пред желанията на клиентите, е добре приет в политиката, но има проблеми с продажбите. След BMW и Mercedes, сега от Skoda дават да се разбере категорично, че марката ще продължи да предлага бензинови, дизелови и хибридни задвижвания успоредно с новите електрически модели.


Skoda


Забраната, наложена от ЕС върху всички двигатели с вътрешно горене - включително всички хибридни задвижвания, ще доведе до задължителни електрически превозни средства от 2035 г. А някои производители искат да се отърват от купувачите на коли с двигатели с вътрешно горене много по-рано. Един от тях е Opel, който цели да направи това най-късно до 2028 година.

Но все повече и повече производители дават да се разбере, че поне до забраната през 2035 г. те ще продължат да обслужват желанията на клиентите, които явно не желаят да преминат към изцяло електрически автомобили. Съдейки по новите регистрации на автомобили, в момента това са почти 90 процента от купувачите на автомобили.

Шефът на Skoda - Клаус Целмер, обяви в интервю за “Auto Motor & Sport”, че марката ще предлага модели с дизелови и бензинови двигатели до забраната на ЕС за двигатели с вътрешно горене през 2035 г.

„Дотогава ние ще предлагаме на нашите клиенти това, което поискат: от дизелови и бензинови двигатели до меки хибриди и plug-in хибриди, както и електрически превозни средства с батерии. За нас желанията на нашите клиенти са най-важни“, подчертава Целмер.

Топ-мениджърът продължава: „Има профили на използване, при които електрическото превозно средство има 100 процента смисъл, но за други профили plug-in хибридът е изключително привлекателен. Това е правилната технология, на която разчитаме.”


0 от 500
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гостенино ( преди 8 месеца )
    "Гост ( преди 5 минути )Ще правят коли с ДВГ, къде ще ходят.Електрокарите не ги искат" след като сподели тази своя велика мисъл и я повтаряш толкова пъти, имаш ли топки да застанеш зад мнението си, че тази година ще бъдат продадени по-малко електромобили в световен мащаб отколкото през 2023 година? Задавам този въпрос само за да потвърдиш, че нямаш топки и ще приема мълчанието ти като знак на съгласие! Благодаря за потвърждението и мълчание. Ще продължа да питам, да не пише някой друг Гост.
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 26 ( преди 8 месеца )
    За десетина години цените на фотоволтаиците паднаха с над 90%, а срокът им на експлоатация се вдигна от 15 на 30 години. Тоест себестойността на произвеждания ток е паднала 18 пъти. Нещо подобно се случва в момента с батериите. Ако един киловатчас батерия преди 15 години струваше над 1000 долара с живот 300 цикъла - 3,33 долара на цикъл, сега струват под 100 долара и над 2000 цикъла - 0,05 долара за цикъл над 60 пъти по-евтино. Цената продължава да пада, а броя цикли живот да се вдига.
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    27, това също е вярно. Аз също съм фен на електрическите коли. Но при нас няма да има евтини нито електрически, нито с ДВГ. Предимството на колите с ДВГ, с някои уговорки е, че стават за купуване втора употреба. Електрическите са рискови, не само защото батериите им ще са деградирали, но и защото ще има откровено опасни - леки удари/изкривявания на батерийния отсек - риск от страховит пожар например. А иначе е ясно, че никога няма сме достатъчно богати, че да купуваме коли от 100 бона масово.
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Оня с фотоволтаика ( преди 8 месеца )
    В голяма грешка си #29.Плащат ми произведената соларна енергия по 0,02 лв/квтч. на свободния пазар.
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    23 - темата е дълга - затова накратко. Ел. коли ще останат като ниша, но ще само китайски. ЕС не може да им стъъпи на цената, а спирането им (на китайците) ще е "търговска война", която тотално ще довърши прогнилия съюз. Спасението е да се върнат към ДВГ (както и става) и падане (преместване за 2050 най-рано) на забраната им.
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Оня с фотоволтаика ( преди 8 месеца )
    В голяма грешка си #29.Плащат ми произведената соларна енергия по 0,02 лв/квтч.
  • #29
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 26 ( преди 8 месеца )
    Ще отречеш ли, че ако през 2022 година цените на енергията бяха високи, защото имаше недостиг, то от тази година нататък проблемът с енергията ще е заради излишъци? Тези излишъци са пряко следствие от зелените политики, защото ако не бяха те да субсидират развитието на фотоволтаиците и да плащат по 80 стотинки за киловатчас произведена слънчева енергия през 2012 година, днес нямаше да има такъв бум на изграждане на фотоволтаични мощности ко такъв бум на изграждане на фотоволтаични мощности.
  • #28
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 8 месеца )
    Ще правят коли с ДВГ, къде ще ходят.Електрокарите не ги искат .
  • #27
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 25 ( преди 8 месеца )
    А колко струват електромобилите на същите тези пазари? В Китай електромобилите вече са по-евтини от автомобилите с ДВГ В повечето сегменти включително и най-ниските. Има електромобили по 4000 долара.
  • #26
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    24, наистина ли си вярваш? Простия човек си заслужава съдбата. Догодина ще видиш резултата от зелените политики и у нас. Това след либерализацията на цените на тока за битови потребители и изцоцания Фонд за сигурност на енергийната система. Единственото, което постигнаха зелените политики е да спрат газта от Русия по тръба и да я карат с кораби от Щатите.