IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой продаде най-много коли в Европа през януари 2024 г

Регистрациите са се увеличили с 12,1% на годишна база до 851 689 единици

Европейският автомобилен пазар (ЕС+Великобритания+ЕАСТ) започна новата година с ръст от 12,1% на годишна база, след като за януари са отчетени 851 689 регистрации на нови автомобил.


продажби


Данните показват, че хибридните автомобили остават вторият най-популярен избор сред шофьорите, достигайки почти 30% пазарен дял. В същото време електрическите автомобили заеха 10,9% от пазара, след като миналата година техният дял е бил 9,5%.

Ако числата бъдат разгледани отблизо, пазарът на бензинови автомобили се е увеличил с 4%, главно благодарение на представянето, регистрирано на ключови пазари като Италия (+26,7%) и Германия (+16,9%). Запазвайки лидерството с 35,2% от пазара, дялът на бензиновите автомобили все пак намалява спрямо 37,9% през същия месец на 2023 г.

Спадът при дизеловите автомобили продължава (-4,9% през януари) и техният пазарен дял е 13,4% (през 2023 г. е 15,8%). Ръстът на хибридните автомобили продължават е 23,5%, като той се дължи най-вече на растежа на четирите най-важни пазара - Испания (+26,5%), Франция (+29,9%), Германия (+24,3%) и Италия (+14,2%). Това води до продажбата на 245 068 единици през първия месец на 2024 г. (28,8% от пазарния дял).

Продажбите на електрически автомобили, от друга страна, нарастват с 28,9% до 92 741 бройки (10,9% дял), а тези на plug-in хибридите се възстановяват след спада през декември 2023 г., като се увеличават с 23,8% - до 66 660 единици (7,8% дял) .

Продажбите през януари:

Бензин - 35,2%

Хибриди (MHEV+HEV) - 28,8%

Дизел - 13,4%

Електрически (BEV) - 10,9%

Plug-in Hybrid (PHEV) - 7,8%

Други (LPG, метан, етанол, водород) - 3,9%

През януари марката, която отбеляза най-постоянен ръст, е Mitsubishi (+96,8%), която продаде 4911 бройки в сравнение с 2496 през предходната година. Скокът на Tesla (+86,3%) също е значителен, доставяйки 17 493 единици (9390 през януари 2023 г.). Двуцифрен ръст се отчита и при Nissan (+38%), който е доставил 26 839 автомобила през първия месец на 2024 г. в сравнение с 19 451 през миналата година.

Сред производителите, които са на плюс през януари, са още BMW Group (+29,7%), Honda (+27,2%), SAIC Motor (+26,9%), Suzuki (+25,4%), Jaguar Land Rover Group (+25,3%), Volvo Cars (+25,2%), Stellantis (+16,9%), Toyota Group (+9,2%), Volkswagen Group (+8,1%) и Hyundai Group (+1,2%).

В същото време спад на продажбите на Стария континент се отчита при 4 от големите производителя - Mazda (-15.9%), Mercedes-Benz (-10,6%), Ford (-6,1%) и Renault Group (-2,1%).


0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Ако не се лъжа това е ръст спрямо януари 2023. Ако се сравни с декември 2023 нещата не са толкова розови, както се отбелязваше в други статии. Няма дотации вече. "Ако се погледне дела на продадените BEV през първия месец на тази година, той е 10,5%, докато през 2023 г. е бил 18%." https://automedia.investor.bg/a/2-***/56255-zashto-se-svi-pazarat-na-elektromobili-v-germaniya
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 2 месеца )
    А ти защо не казваш, че Нисан са избушили *** от продажби като са продали 7000 бройки повече, което е почти колкото Тесла? Това не е ли "голямо увеличение" на продажбиште на ДВГта, защото Нисан на практика електрички не продават. Ти на това умиране на стогодишен производител ли му викаш, както тръбиш от години? Аре пак врътки на фурнаджийска лопата под шипковия храст.
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 2 месеца )
    Да, бе Мите, не си коментар 3, ама друг път, но все пак питай някой, който говори за "срив". Щото само ти повтаряш като развален грамофон "няма срив, няма срив, вие на плюс милион процента срив ли му викате, не можете да смятате проценти и средно аритметично" и т.н. и т.н. Ходи питай леля Мери Бара или бате Джим Фарли, или онзи сладур Карлош Тавареш що тъй не им излизат сметките. А може и момчетата от Херц да препиташ, те също могат да ти помогнат да схванеш "тренда". То не става само с Ексел.
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    На тесла вяра нямам, все някакви врътки с регистрации, произведени и продадени
  • #5
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 4 ( преди 2 месеца )
    Не съм 3. Но ми се иска да ми отговориш на един въпрос. Ако Тесла е продала тази година 8000 бройки повече отколкото миналата година по същото време, По коя логика вие антиелектриците наричате това склад и срив? Ако като цяло в цял свят януари месец тази година са продадени повече бройки отколкото януари отколкото , миналата година по същото време, защо продължавате да наричате това срив? Никой от вас антиелектриците не е успял да ми отговори поне бегло на този въпрос за отминали събития?
  • #4
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До 3 ( преди 2 месеца )
    Еми, Мите нали обичаш процентите да ги обясняваш "от какво"? В случая е, "от колко". Ето, Тесла продали 8000 бройки повече и ръста им е впечатляващите 86%. Уау, дръжте си шапките! От друга страна, изпадняците Нисан имат ръст наполовина на Тесла - "само" 38%. Но пък и те продали към 7000 броя повече, т.е. само 1000 по-малко от Тесла? Проценти, бате, като кварталните "труженички" са - всеки си ги подмята, както му харесва. А китайците при електричките блъскат и хибридите.
  • #3
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Както и се очакваше, мокрите сънища на антиелектриците си остават само сънища. Електромобилите водят по ръст - почти 30% на годишна база, изпреварвайки ръста на пазара повече от двойно. Същевременно хората продължават да не купуват хибриди. В цитираните 28,8% са включени и умерените (MHEV), които, за ужас на антиелектриците, представляват 85% от категорията. С други думи, както електромобилите (10,9%), така и плъгините (7,8%) имат много по-висок дял от хибридите (4,7%).
  • #2
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Няма нито една Тесла.
  • #1
    15 rate up comment 12 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Не върви нещо бизнеса, електричари.Време е Тесла пак да намали цените,а дано някой се излъже да купи.Къде са 20 млн Тесли,мечти тесларски.