IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой продаде най-много коли в Европа през януари 2024 г

Регистрациите са се увеличили с 12,1% на годишна база до 851 689 единици

Европейският автомобилен пазар (ЕС+Великобритания+ЕАСТ) започна новата година с ръст от 12,1% на годишна база, след като за януари са отчетени 851 689 регистрации на нови автомобил.


продажби


Данните показват, че хибридните автомобили остават вторият най-популярен избор сред шофьорите, достигайки почти 30% пазарен дял. В същото време електрическите автомобили заеха 10,9% от пазара, след като миналата година техният дял е бил 9,5%.

Ако числата бъдат разгледани отблизо, пазарът на бензинови автомобили се е увеличил с 4%, главно благодарение на представянето, регистрирано на ключови пазари като Италия (+26,7%) и Германия (+16,9%). Запазвайки лидерството с 35,2% от пазара, дялът на бензиновите автомобили все пак намалява спрямо 37,9% през същия месец на 2023 г.

Спадът при дизеловите автомобили продължава (-4,9% през януари) и техният пазарен дял е 13,4% (през 2023 г. е 15,8%). Ръстът на хибридните автомобили продължават е 23,5%, като той се дължи най-вече на растежа на четирите най-важни пазара - Испания (+26,5%), Франция (+29,9%), Германия (+24,3%) и Италия (+14,2%). Това води до продажбата на 245 068 единици през първия месец на 2024 г. (28,8% от пазарния дял).

Продажбите на електрически автомобили, от друга страна, нарастват с 28,9% до 92 741 бройки (10,9% дял), а тези на plug-in хибридите се възстановяват след спада през декември 2023 г., като се увеличават с 23,8% - до 66 660 единици (7,8% дял) .

Продажбите през януари:

Бензин - 35,2%

Хибриди (MHEV+HEV) - 28,8%

Дизел - 13,4%

Електрически (BEV) - 10,9%

Plug-in Hybrid (PHEV) - 7,8%

Други (LPG, метан, етанол, водород) - 3,9%

През януари марката, която отбеляза най-постоянен ръст, е Mitsubishi (+96,8%), която продаде 4911 бройки в сравнение с 2496 през предходната година. Скокът на Tesla (+86,3%) също е значителен, доставяйки 17 493 единици (9390 през януари 2023 г.). Двуцифрен ръст се отчита и при Nissan (+38%), който е доставил 26 839 автомобила през първия месец на 2024 г. в сравнение с 19 451 през миналата година.

Сред производителите, които са на плюс през януари, са още BMW Group (+29,7%), Honda (+27,2%), SAIC Motor (+26,9%), Suzuki (+25,4%), Jaguar Land Rover Group (+25,3%), Volvo Cars (+25,2%), Stellantis (+16,9%), Toyota Group (+9,2%), Volkswagen Group (+8,1%) и Hyundai Group (+1,2%).

В същото време спад на продажбите на Стария континент се отчита при 4 от големите производителя - Mazda (-15.9%), Mercedes-Benz (-10,6%), Ford (-6,1%) и Renault Group (-2,1%).


0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    В България всяка втора нова е дачия на газ а всяка трета стара германка на газ
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 17 ( преди 2 месеца )
    Тази такса и сега си я има. От години има етични проблеми с добива на кобалт. Още от сега е залегнало, че при евро 7 ще има екологичен паспорт за всеки автомобил в който е описано колко въглеродни емисии са се отделили от добива на материала за всяко болтче ламаринка и батерия, до сглобяването им в цялостен продукт. Тогава ще лъсне истината Колко е истинският въглероден отпечатък на един автомобил с ДВГ и отпечатъка за производството и транспорта на горивото му.
  • #17
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 17 ( преди 2 месеца )
    А кой е казал, че ще е по същия начин? Възможностите са безкрайни. Като ти излупат примерно една такса "хуманност" или "рециклируемост" или някоя подобна щуротия и ще стане забавно. Да не мислиш, че акцизите на горивата ги е имало, когато бензинът се е продавал в аптеките? "Тази година сееш, догодина жънеш" е хилядолетна технология.
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    И с какво замърсяват повече електричките, че да се провалят по същия начин? С фините прахови частици от гумите? Не ставай смешен. Наскоро имаше статия как хибридното m5 тежи 2,5 т.
  • #15
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 14 ( преди 2 месеца )
    Дизелът не умре, а го утепаа. С правата лопата! Първо го обявиха за светец, а след това за дявол. Прищевки на тълпата. Забавното е, че сега същата тълпа е обявила за светец колата с батерии, така че, както казват по телевизията, "Най-доброто предстои".
  • #14
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Факт ( преди 2 месеца )
    Дизела умре
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 12 ( преди 2 месеца )
    Митето е неподражаем. Дори съм леко притеснен, защото днес май не съм виждал копие на справката за производството на ток от сайта на ЕСО около обяд.
  • #12
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Прави впечатление, че антиелектриците бъркат всеки, който пише образовано и подкрепено с числа, с Митбъстър. Точно както ние пък познаваме тях по необразования стил, пълен с инсинуации, лични обиди и лесни за оборване опорки.
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 2 месеца )
    Като ще сравняваш с декември месец 2023, е редно да те изчакаш декември месец 2024.
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 7. Опитайте се когато ви говоря за проценти ръстове и сривове, всеки път да си задавате въпроса, процент от какво, срив на какво, ръст на какво. Защото не можете да се усетите, че има ръст на продажбите на електромобили и срив на продажбите на електромобили на 100 годишните. Все електромобили ама единия път ръст, а другия път срив без да се губи логиката, без да се нарушават математически правила и най-вече без да се отричат числа, факти и събития, както обикновено се получава при вас.