IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Невиждано съотношение нови-употребявани коли през януари

Вижте кои модели втора ръка са били най-търсени от началото на годината у нас

Съотношението между продадени нови и стари автомобили през януари 2024 е най-доброто за българския пазар в досегашната му история. Традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР показва, че за първия месец на годината на всеки нов регистриран автомобил се падат 4.2 употребявани. Съотношението през миналата година бе едно към пет, през 2021 - едно към осем, а преди 2019 не е падало под 1 към 10.
  
    
стари коли, втора ръка, български пазар
  
    
Основната причина за това е продължаващият бум на първичния пазар, който отчита 54% ръст на годишна база през януари.
  

ТОП 10, марки

VW - 2744
Mercedes - 2143
Audi - 1416
BMW - 1402
Opel - 1089
Toyota - 1088
Ford - 904
Peugeot - 846
Honda - 684
Renault - 603

При втората ръка също има увеличение, но доста по-умерено - под 20%. През първия месец на годината са регистрирани 19 279 леки автомобила (категории M1 и N1) на възраст над 6 месеца, при 16 094 за същия месец на миналата година.

Януари е бил забележителен за вторичния пазар и в още едно отношение: в него за пръв път от дълги години доминацията на германските марки започва да намалява, макар и с почти незабележими темпове. Ако през януари 203 на германската петорка (VW, Mercedes, Audi, BMW и Opel) се падаха 46.8% от всички регистрации на употребявани коли, сега делът им е 45.9%. Opel/Vauxhall дори е на път да загуби мястото си в челната петорка - авансът му пред Toyota е един-единствен автомобил.
  
   
Най-търсените модели втора ръка в България, януари 2024 (ГАЛЕРИЯ):


  
  

 

0 от 500
  • #41
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до 39 ( преди 9 месеца )
    Упражненията по 'четене с разбиране' обикновено се учат в основното училище, явно сте ги пропуснали! Казвам, че дори и колата да е само на 60 хиляди километра, ако е карана 'душманската' и никой не я е пазил, защото е служебна, тя вече е амортизирана и ще създава проблеми, независимо от малкия пробег, който има!
  • #40
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до 38 ( преди 9 месеца )
    Кой ще ти продаде 4-годишен автомобил на половината от цената?! Дори сертифицирани автомобили на 180-200 хиляди километра идват на 2/3 от цената на нов автомобил - за справка провери Das Welt *** например. Само че като вземеш такъв автомобил и трябва да смениш дискове, накладки, ремъци, помпи, филтри, свещи, гуми, какво се получава - че икономията ти е съмнителна, а имаш автомобил, който тепърва ще създава проблеми. Не, мерси! Веднъж купиш ли си нова кола, няма как да мислиш по такъв начин!
  • #39
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 37 ( преди 9 месеца )
    И какво щеше да е разликата ако ви бяха купили 10-годишен служебен автомобил какъвто на практика заслужавате? То и 10-годишен не заслужавате де!
  • #38
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 36 ( преди 9 месеца )
    Зависи от гледната точка. Ако ще караш 600 хиляди километра за 6 години, много ясно че ще си купиш чисто нов автомобил. Ако караш по 20 000 км на година и си купиш 4-годишен автомобил на 180 000 км, то ще си платил половината от цената , но на шестата година твоя автомобил няма да е на 600 000 км, за да има нужда от смяна, а ще е само на 220 хиляди километра и ще е много по надежден от тригодишния автомобил на онзи който го е купил нов от първия пример.
  • #37
    4 rate up comment 4 rate down comment
    до новата s-овица ( преди 9 месеца )
    Ела да ти продам един служебен седан на 60 хиляди километра! Всеки кара тази кола без да я пази, шофира се през дупки и легнали полицаи с висока скорост, детето на един колега повърна на задната седалка, а по предните седалки има петна от кафе, кока кола и сандвичи! Колежката купила антифриз от Кауфланд вместо течност за чистачки, ама нищо! Само на 60 хиляди километра е, качваш се и караш! После се радваш как не си се прецакал като някой, който е дал пари за чисто нова кола! Съгласен ли си?
  • #36
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    То всичко се обезценява! Ама в новата се качваш и знаеш, че колата я вземаш на 5 реални километра и ако я поддържаш навреме, ще ти служи вярно дълги години! А иначе купуваш нещо на 180 хиляди километра, което реално е на над 600 хиляди километра и правиш ремонти всеки месец!
  • #35
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    КАто почнте величенията и разделенията "Ох, аз специален, каарм нова кола, па ти ... селян ***, не си спецЯлен".
  • #34
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "Голфа си е диагноза както и аудите ..." - Ехееее! Изивняваме се от името на 90% от населението, че не правим по 100 000+ евро на година, че д аможе да си купуваме нови мерцедеси.
  • #33
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "Ясно е, че новата кола се обезценява много по-бързо и застраховката е по-скъпа, просто защото има по-голяма стойност. Но ако всички разсъждават като теб, кой ще си купи нова кола?" - Пич, ако всички мислеха като мен, икономиката и социалните системи на света, щяха да се сринат ... Но заради такива като мен има корпорации и фондове, които движат този свят и развитието му напред.
  • #32
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Чакай сега - "нов внос" или новорегистрирани. Че има разлика.