IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Невиждано съотношение нови-употребявани коли през януари

Вижте кои модели втора ръка са били най-търсени от началото на годината у нас

Съотношението между продадени нови и стари автомобили през януари 2024 е най-доброто за българския пазар в досегашната му история. Традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР показва, че за първия месец на годината на всеки нов регистриран автомобил се падат 4.2 употребявани. Съотношението през миналата година бе едно към пет, през 2021 - едно към осем, а преди 2019 не е падало под 1 към 10.
  
    
стари коли, втора ръка, български пазар
  
    
Основната причина за това е продължаващият бум на първичния пазар, който отчита 54% ръст на годишна база през януари.
  

ТОП 10, марки

VW - 2744
Mercedes - 2143
Audi - 1416
BMW - 1402
Opel - 1089
Toyota - 1088
Ford - 904
Peugeot - 846
Honda - 684
Renault - 603

При втората ръка също има увеличение, но доста по-умерено - под 20%. През първия месец на годината са регистрирани 19 279 леки автомобила (категории M1 и N1) на възраст над 6 месеца, при 16 094 за същия месец на миналата година.

Януари е бил забележителен за вторичния пазар и в още едно отношение: в него за пръв път от дълги години доминацията на германските марки започва да намалява, макар и с почти незабележими темпове. Ако през януари 203 на германската петорка (VW, Mercedes, Audi, BMW и Opel) се падаха 46.8% от всички регистрации на употребявани коли, сега делът им е 45.9%. Opel/Vauxhall дори е на път да загуби мястото си в челната петорка - авансът му пред Toyota е един-единствен автомобил.
  
   
Най-търсените модели втора ръка в България, януари 2024 (ГАЛЕРИЯ):


  
  

 

0 от 500
  • #11
    11 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Старите коли станаха златни, та то и новите ама все пак хората се усетиха кое е по-добре. Обаче се чудя тези с новите дали са си сметнали, че за 5 години плащат 50% отгоре, то предполагам математиката не им е силата ама ще им простим грешката.
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    България
  • #9
    20 rate up comment 0 rate down comment
    q ( преди 3 месеца )
    Помните ли магазинчетата за телефони втора ръка, хиляди Нокии в кашони от Западна Европаа и Скандинавския свят. Сега вече оттдавна всичко е приключило. Предложения в всеки ценови клас - НОВИ телефони. Или използвани в но от България. Така ще е и с "таблетите с колела".
  • #8
    14 rate up comment 16 rate down comment
    q ( преди 3 месеца )
    В Европа делът на дизела при новите коли вече е 9 %. Ma чиче Гоче обяснява колко се търсят и се чака за тях - да чака се, защото делът на дизелите все още спада и няма как някой мениджър да поръча такава кола в салона си без капаро. Мислете и че всички части за толкова малък дял автомобили ще са безумно скъпи. Единсвено което нараства чичка е делът на хибридите и чистите електрички. И не става дума за пропаганда, а за удобство и всемане на правилни решения.
  • #7
    20 rate up comment 15 rate down comment
    q ( преди 3 месеца )
    Три четвърти избушени дизеляци. Тровещи наред, Без никаква защита за околните. Ама пък най-евтините и най-премиумите на пазара. Друго си е 25 годишен Мерц пред панелата или в комплекс за 1200 души на едно място. Просто се вписваш в средата. Жал ми е за тези страхотни автомобили завършвайки живота си в една страна където се превръщат в кич и нарицателно. Но това е до време - ресурсите за такива автомобили в Европа рязко намаляват - т.е цените на резервните части ще разтат до безумие.
  • #6
    22 rate up comment 8 rate down comment
    Турбо ( преди 3 месеца )
    Попитали Хенри Форд,коя марка автомобили е най добра.Новата,отговорил Хенри Форд.Който никога не си е купувал нова кола,няма да ме разбере.
  • #5
    14 rate up comment 11 rate down comment
    До 2 ( преди 3 месеца )
    Чакай малко бе, кога си стиснахме ръцете, че някой се вълнува от твоето мнение :D
  • #4
    12 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Колкото повече се засилва зелената пропаганда толкова повече хората искат да си купят истински автомобил. За дизелова Тойота в момента се чака средно 5 месеца. Ако е от луксозните версии LC 300 се чака 12-20 месеца. В Германия 1000 бройки от LC250 бяха продадени за 30 минути. Наскоро дори Mitsubishi които уж се бяха отказали да произвеждат такива коли, сега обявиха че пуснат нови джипове и пикапи заради повишеното търсене. Имат сега нова платформа, ново шаси, и нов дизел 2.4 литра.
  • #3
    30 rate up comment 8 rate down comment
    До 2 ( преди 3 месеца )
    Пожелавам ти да можеш да си вземеш някой ден нова кола! Сега и да ти обеснявам е ясно, че няма да ме разбереш Както не си разбрал и статията.
  • #2
    12 rate up comment 33 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Съотношението между продадени нови и стари автомобили през януари 2024 е най-доброто за българския пазар в досегашната му история." => Чакайте малко: кога седнахме, разбрахме се и си стиснахме ръцете, че ново е равно на по-хубаво, че да наричате съотношението нови/стари "добро", когато новите са относително повече спрямо предходни години? За мен пък нова кола значи скъпо, разваляемо, ненадеждно, не ремонто-пригодно, непрактично, лъжещо ме, че ми продават стойност и бързо губещо цена изделие...