IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Невиждано съотношение нови-употребявани коли през януари

Вижте кои модели втора ръка са били най-търсени от началото на годината у нас

Съотношението между продадени нови и стари автомобили през януари 2024 е най-доброто за българския пазар в досегашната му история. Традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР показва, че за първия месец на годината на всеки нов регистриран автомобил се падат 4.2 употребявани. Съотношението през миналата година бе едно към пет, през 2021 - едно към осем, а преди 2019 не е падало под 1 към 10.
  
    
стари коли, втора ръка, български пазар
  
    
Основната причина за това е продължаващият бум на първичния пазар, който отчита 54% ръст на годишна база през януари.
  

ТОП 10, марки

VW - 2744
Mercedes - 2143
Audi - 1416
BMW - 1402
Opel - 1089
Toyota - 1088
Ford - 904
Peugeot - 846
Honda - 684
Renault - 603

При втората ръка също има увеличение, но доста по-умерено - под 20%. През първия месец на годината са регистрирани 19 279 леки автомобила (категории M1 и N1) на възраст над 6 месеца, при 16 094 за същия месец на миналата година.

Януари е бил забележителен за вторичния пазар и в още едно отношение: в него за пръв път от дълги години доминацията на германските марки започва да намалява, макар и с почти незабележими темпове. Ако през януари 203 на германската петорка (VW, Mercedes, Audi, BMW и Opel) се падаха 46.8% от всички регистрации на употребявани коли, сега делът им е 45.9%. Opel/Vauxhall дори е на път да загуби мястото си в челната петорка - авансът му пред Toyota е един-единствен автомобил.
  
   
Най-търсените модели втора ръка в България, януари 2024 (ГАЛЕРИЯ):


  
  

 

0 от 500
  • #51
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Силно вероятно е един автомобил на 180к километра, каран като служебен, да е по-амортизиран от такъв, който е на двойно повече километри, но е каран от семейство, пазен е и е поддържан редовно и в срок. По номера на рамата може да провериш много неща в официалното досие на автомобила, но иначе нямаш никаква гаранция какво и как е правено по този автомобил другаде. В официалните вносители има проверени автомобили на по 180-200к километра с 6 месеца гаранция, на 2/3 от цената на нов обаче!
  • #50
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не ми извъртай думите! Ти твърдиш че автомобил на 400 000 е по-малко амортизиран от автомобил на 180 000, само защото лично си го купил нов. Ти твърдиш че може в Германия да купиш автомобил с превъртян километраж от 400 000 на 180 000 и да има тюф за тази година. Ти твърдиш че по номера на рамата не могат да ти проверят абсолютно всички ремонти които са правени по автомобила в официалния сервиз, докато автомобилът все още е в гаранция. Със сигурност имаш "много" опит с нови автомобили щом знаеш
  • #49
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Кажи - не искам да давам пари за чисто нова кола, аз съм ***.ьо и смятам, че така се прецаквам, така ще те разбера. Ама да ми носиш от 10 кладенеца вода и да ми обясняваш как кола на 180 хиляди километра е по-добра от нова, хайде, не на мене тия. Знаеш ли колко изкарват оригиналните акумулатори - между 8 и 12 години. След това всеки друг изкарва най-много 5 години. Така е и с частите, това, което е направено в завода и се е амортизирало, трудно ще го направиш като ново.
  • #48
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до 46 ( преди 2 месеца )
    Определено знам какво говоря - всичките си автомобили поддържам само в официален сервиз! Няма как *** и Пульо в квартален гараж да поддържат адекватно и VW, и Mercedes, и Toyota, и Citroen и да разбира от всичко. Всяка кола по немските автокъщи е с TUV, но автокъщите се държат от албанци и турци! Като кажеш TUV, все едно колата е нова, нали?! Кое не разбра - може да съм минал например 400 хил. километра, но да знам как и къде съм карал кола, какви проблеми съм имал. А ти на тая с TUV знаеш ли?
  • #47
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Даже малко ми се струват тея придажби ...
  • #46
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Последно как хем е сертифициран с тюф току-що излязъл от гаранция на 180 000 км, хем не е поддържан в официален сервиз и е на 500 000 км очевидно няма как да се разберем след като не знаеш какво приказваш и твърдиш коренно различни неща, които си противоречат. Особено пък Колко е евтина поддръжката на автомобил на 400 хиляди километра в официален сервиз.
  • #45
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до 43 ( преди 2 месеца )
    Пак казвам, сертифицираните автомобили от официалните представители са скъпи, не само тук, а и в Германия. Например - чисто нов Голф е 50 хиляди лева. Същият автомобил на 180 хиляди километра е 35 хиляди лева! И защо да вземам стар сертифициран автомобил, който дори и да е сертифициран, е на толкова километри?! Новото си е ново - знаеш къде и как е карано и къде и как е поддържано! При старото е на късмет!
  • #44
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 40 ( преди 2 месеца )
    Ако правиш по 100 хиляди километра на година, едва ли ще си купиш някога автомобил втора ръка. Но да, предпочитам автомобил на 400 хиляди километра, на което всичко съм сменил аз в официален сервиз, а не съмнителен автомобил втора тъка на 180 хиляди километра, който освен, че вероятно е на над 500 хиляди километра реално, е спорно как и къде е поддържан! Оригинални ремъци на VAG се сменят на 10 години или 120 хиляди километра, турски и китайски ремъци не изкарват и 30 хиляди километра!
  • #43
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да допълня въпроса - автомобил на 400 000 км каран от онези мундари дето сипват антифриз в казанчето за течност за чистачки и карат през легналите полицаи с 200 километра в час, е по надежден от сертифициран автомобил на 180 000 км на същите години, каран внимателно и съответно със сменено окачване ако е имало нужда щом е сертифициран и с гаранция, каквато очевидно автомобилът на 400 хиляди километра няма? Кой автомобил е по-изгодния за поддръжка?
  • #42
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 40 ( преди 2 месеца )
    "Само че като вземеш такъв автомобил и трябва да смениш дискове, накладки, ремъци, помпи, филтри, свещи, гуми, какво се получава - че икономията ти е съмнителна, а имаш автомобил, който тепърва ще създава проблеми."нека проверя дали правилно съм те разбрал. Значи казваш че поддръжката на автомобил който си си купил преди 4 години за пълната цена и в момента е на 400 хиляди километра е по-евтин за поддръжка от автомобил на същите години на 180 000 км купен за две трети от цената?