IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо е по-добре дизеловите двигатели да се пълнят с нископепелно масло?

Работата на такива агрегати, особено с по-голям пробег, има някои особености

Въпреки световните тенденции, у нас дизеловите автомобили продължават да са „на мода“. Днес по родните пътища се движат много дизелови автомобили, повечето от тях оборудвани с двигатели със системи за директно впръскване на гориво - CRDi или Common rail direct fuel injection.


дизелов двигател


Работата на такива агрегати, особено употребявани, има свои особености, за някои от които ви разказваме сега. Двигателите от семейството CRDi днес заемат значителен дял на автомобилния пазар. Тази технология, въведена за първи път в края на 90-те, претърпя много подобрения, но като всяка друга, тя има своите плюсове и минуси.

Да започнем с позитивите. Най-голямото предимство на CRDi е намаляването на разхода на гориво при същата мощност. Между другото, относно мощността: въвеждането на прецизно дозиране на гориво при високо (до 2000 бара) налягане не само осигурява осезаеми икономии, но и на практика гарантира по-бързо ускорение и по-добра динамика на шофиране.

Последното е особено забележимо при изпреварване и при изкачване. Други предимства включват намаляване на вредните емисии поради по-добро изгаряне на дизеловото гориво, както и намаляване на шума и вибрациите.

Що се отнася до недостатъците, тук експертите подчертават преди всичко два основни фактора. Първият е свързан с високите разходи за поддръжка и ремонт. Сложността на системите CRDi означава, че всички ремонти или поддръжка са значително по-скъпи от дизеловите двигатели с класическа инжекционна помпа. В същото време, разбира се, за ремонт на съвременен дизел са нужни и специално оборудване и обучени специалисти.

Вторият фактор е повишената чувствителност към параметрите на горивото. Освен това съвременните двигатели CRDi изискват не само висококачествено дизелово гориво, но и използването на подходящи смазочни материали. Нека припомним, че европейския стандарт, който между другото е изготвен с участието на японски и корейски производители на автомобили, не е създаден за пазари с нискокачествено гориво, а явно страната ни все още е от тях. Този факт като цяло не е новина, тъй като редовно се потвърждава от оплаквания от собственици на дизелови автомобили, адресирани до местните бензиностанции.

Връщайки се към моторните смазочни материали за новите дизели, отбелязваме още една важна характеристика. Добре е маслото да е с индекс C5 по стандарта ACEA. Такова масло е адаптирано към автомобилни системи за филтриране на отработените газове, включително филтри за дизелови частици (DPF). А почти всички дизелови автомобили от най-новите поколения са оборудвани с такива системи. Като се има предвид това, маслата с индекс C5 се класифицират като „нископепелни“, тъй като се характеризират с ниско съдържание на фосфор и сяра.

Последното е абсолютно необходимо за осигуряване на нормалната работа на изпускателните системи на двигатели със системи от типа CRDi. Това важи особено за употребявани превозни средства, чийто живот на DPF постепенно се изчерпва. Очевидно в такива ситуации е важно собствениците на дизелови автомобили да изберат правилното смазочно масло за своя автомобил. Може да има различни опции, включително формулировки за универсална употреба. В същото време експертите препоръчват, ако е възможно, да се налива специализирана смазка в дизелов двигател.


0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 21 rate down comment
    Електричар ( преди 4 седмици )
    Какви масла бе вие нормални ли сте 800км пробег с Люсида при 112км/ч средна скорост
  • #4
    26 rate up comment 23 rate down comment
    Карач на коли ( преди 4 седмици )
    Едно от основните предимства на новите дизелови двигатели е че са по-чисти от бензиновите.
  • #3
    15 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 4 седмици )
    И как ще изхвърляш отработеното масло, ти чуваш ли се изобщо какво пишеш? Ако един дизелов двигател се поддържа редовно и както трябва - смяна на масло на всеки 8000-10000 км, смяна на филтри - горивни, маслени и въздушни - двигателя може да изкара 200000-250000 без сериозни ремонти по него. В новите дизелови двигатели дори турбото е направено да се сменя лесно.
  • #2
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Като цяло повечето масла са от този тип, трябва да е много евтино за да не пише на тубата че е за двигател с филтър и старт-стоп. Друг въпрос е че има качествени и посредствени.
  • #1
    11 rate up comment 34 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Чудя се защо до адблуто не им слагат и един резервоар за масло, така много ще улеснят пропадналяците които са си ги купили.