IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо е по-добре дизеловите двигатели да се пълнят с нископепелно масло?

Работата на такива агрегати, особено с по-голям пробег, има някои особености

Въпреки световните тенденции, у нас дизеловите автомобили продължават да са „на мода“. Днес по родните пътища се движат много дизелови автомобили, повечето от тях оборудвани с двигатели със системи за директно впръскване на гориво - CRDi или Common rail direct fuel injection.


дизелов двигател


Работата на такива агрегати, особено употребявани, има свои особености, за някои от които ви разказваме сега. Двигателите от семейството CRDi днес заемат значителен дял на автомобилния пазар. Тази технология, въведена за първи път в края на 90-те, претърпя много подобрения, но като всяка друга, тя има своите плюсове и минуси.

Да започнем с позитивите. Най-голямото предимство на CRDi е намаляването на разхода на гориво при същата мощност. Между другото, относно мощността: въвеждането на прецизно дозиране на гориво при високо (до 2000 бара) налягане не само осигурява осезаеми икономии, но и на практика гарантира по-бързо ускорение и по-добра динамика на шофиране.

Последното е особено забележимо при изпреварване и при изкачване. Други предимства включват намаляване на вредните емисии поради по-добро изгаряне на дизеловото гориво, както и намаляване на шума и вибрациите.

Що се отнася до недостатъците, тук експертите подчертават преди всичко два основни фактора. Първият е свързан с високите разходи за поддръжка и ремонт. Сложността на системите CRDi означава, че всички ремонти или поддръжка са значително по-скъпи от дизеловите двигатели с класическа инжекционна помпа. В същото време, разбира се, за ремонт на съвременен дизел са нужни и специално оборудване и обучени специалисти.

Вторият фактор е повишената чувствителност към параметрите на горивото. Освен това съвременните двигатели CRDi изискват не само висококачествено дизелово гориво, но и използването на подходящи смазочни материали. Нека припомним, че европейския стандарт, който между другото е изготвен с участието на японски и корейски производители на автомобили, не е създаден за пазари с нискокачествено гориво, а явно страната ни все още е от тях. Този факт като цяло не е новина, тъй като редовно се потвърждава от оплаквания от собственици на дизелови автомобили, адресирани до местните бензиностанции.

Връщайки се към моторните смазочни материали за новите дизели, отбелязваме още една важна характеристика. Добре е маслото да е с индекс C5 по стандарта ACEA. Такова масло е адаптирано към автомобилни системи за филтриране на отработените газове, включително филтри за дизелови частици (DPF). А почти всички дизелови автомобили от най-новите поколения са оборудвани с такива системи. Като се има предвид това, маслата с индекс C5 се класифицират като „нископепелни“, тъй като се характеризират с ниско съдържание на фосфор и сяра.

Последното е абсолютно необходимо за осигуряване на нормалната работа на изпускателните системи на двигатели със системи от типа CRDi. Това важи особено за употребявани превозни средства, чийто живот на DPF постепенно се изчерпва. Очевидно в такива ситуации е важно собствениците на дизелови автомобили да изберат правилното смазочно масло за своя автомобил. Може да има различни опции, включително формулировки за универсална употреба. В същото време експертите препоръчват, ако е възможно, да се налива специализирана смазка в дизелов двигател.


0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Иво ( преди 2 седмици )
    Как се отразява нископепелното масло и задължителното добавеното биогориво на дизелов двигател, който не проектиран да работи с биогориво
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 2 седмици )
    Като се събуди, изпотен с пръсти в контакта,до Люси да(жена ти).
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    това 0W20 лятото двигателя само ще го диша
  • #12
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Точно такъв двигател CRDI ми се счупи 2 пъти в една година. Бaxтu чупливите корейци. Никога повече. Сега съм с японско и съм доволен.
  • #11
    11 rate up comment 3 rate down comment
    jamhet ( преди 2 седмици )
    Чак най-новите дизели след 2018 с Евро 6д, и то не всички, изискват масло C5 по АСЕА и вискозитет 0W-20, например спецификацията на WAG 508.00/509.00
  • #10
    58 rate up comment 1 rate down comment
    jamhet ( преди 2 седмици )
    Изключително неграмотно написана статия, пълна е с глупости... Първо-CRDi e запазено търговско обозначение за common-rail дизелови двигатели на конкретен производител, а именно КIA-Hyuindai, другите си имат собствени такива: CDI(Mercedes Benz), CDTI(Opel), dci(Renault), HDi(PSA) и т. н..... Второ(и това е най-голямата тъпотия), почти всички масла с индекс по АСЕА С2, С3, С4 и вискозитет 5W-30 и 0W-30 са нископепелни и са предназначени точно за дизели с common-rail Евро 4 до Евро 6 2018 г.
  • #9
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Gori ( преди 2 седмици )
    Тук е доста весело
  • #8
    31 rate up comment 0 rate down comment
    С. Заимов ( преди 2 седмици )
    По некадърно написана статия не съм чел. Нископепелното има отношение към системата за отработени газове. Има стандарт C2, C3 които се считат за нископепелни.
  • #7
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Добро утро ( преди 2 седмици )
    От C3 нагоре всичко е за двигатели с DPF. Но няма толкова акъл и маха DPF защото няма пари и акъл за маслата.
  • #6
    5 rate up comment 33 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Винаги съм слагал най евтиното масло което намеря. Има наливни в бидончета екстра са, директно от производителя. Преди време бяха пуснали и едни немски масла в Кауфланд 5 литра за 25лв. Перфектни. Сега си взех от френското тотал 5 литрови туби за по 32лв. Ще ми стигнат за няколко години. Иначе най изгодно излиза метален варел 200 литра масло за камиони.