IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как се неутрализира влагата в резервоар на дизелов автомобил?

Добавките за двигатели с таков гориво са силно препоръчителни, особено през зимата

Един от най-належащите проблеми, добре познат на много собственици на автомобили с дизелови двигатели, е попадането на вода в дизеловото гориво. Как и с какви средства може да бъде неутрализирано това явление, ви разказваме сега.


дизел


Експертите в областта на горивата и смазочните материали твърдят, че процесът на овлажняване на дизеловото гориво често се случва още на етапите на транспортирането му до складове за бензин и бензиностанциите, както и по време на последващо съхранение и изпомпване. Основната причина са сезонните промени във влажността и температурните промени, които при определени условия предизвикват кондензация.

Този процес протича най-интензивно в полупразни цистерни, резервоари за гориво и в непълни резервоари на автомобилите. Според експертите за една година работа на дъното на резервоара може да се натрупа до един литър водно-кална смес в зависимост от обема му. Какво означава това?

На първо място, водата, когато се смеси с дизелово гориво, провокира активна корозия на металните елементи по пътя на горивото. Като правило частите, засегнати от ръжда, трябва да бъдат заменени в бъдеще. Второ, водата значително влошава работата на инжекторите и горивните помпи. Трето, в извън сезона и през зимата може да причини просто замръзване на горивните тръбопроводи.

Тук също е важно да се отбележи, че водата като вещество не се разтваря в дизеловото гориво. След смесване с гориво (например, когато колата се движи или когато дизелово гориво се налива в резервоара), то остава там в емулгирано състояние за известно време.

В състояние на продължителен покой тези течности се разделят на фракции, а водата в резервоара винаги е под нивото на дизеловото гориво. Много производители на автомобили широко използват тази функция за разделяне на сместа вода-гориво за периодично отстраняване на водата от резервоара за гориво.

По-специално тази практика се използва широко при камиони и всъдеходи. На тях са монтирани седиментни филтри, а самите резервоари за гориво са допълнително оборудвани с дренажни тръби. Но повечето съвременни дизелови автомобили и кросоувъри, оборудвани с пластмасови резервоари, изобщо нямат такъв дренаж. Как тогава?

В този случай има алтернативен вариант за неутрализиране на влагата, който днес се насърчава активно от производителите на автохимия, които произвеждат специални видове добавки. Някои от тях се наричат ​​неутрализатори, изсушители или влагоизместители, други - комплексни горивни препарати, които имат влагоизместващ ефект. В допълнение, някои ентусиасти на автомобили предлагат и народни средства. Например малко количество спирт или бензин в нафтата, за който жбочи можете да намерите много отрицателни отзиви в интернет.

Що се отнася конкретно до автохимическите продукти, според експертите най-добре работят специализирани съединения, които са строго насочени към неутрализиране на водата в дизеловото гориво. Както отбелязват самите разработчици, този препарат за гориво съдържа специални компоненти, които имат целенасочен антикорозионен ефект по отношение на влагата, открита в дизеловото гориво. Отличителна черта на продуктите е повишената му способност да устои на образуването на емулсия от вода и дизелово гориво в резервоара.

В същото време тези добавки ефективно „свързват“ водните молекули, като по този начин потискат корозивната ѝ активност. Всичко това заедно ви позволява надеждно да защитите дизеловото оборудване от отрицателните ефекти на лошото гориво, съдържащо влага. Между другото, добавката успешно доказа своята ефективност от години. Освен този вид продукти са универсаеин по своята приложимост и могат да се използват във всеки тип дизелов двигател, така че, особено през зимата, са силно препоръчителни.


0 от 500
  • #2
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Гого ( преди 6 месеца )
    В България такъв проблем не съществува дори за по влажните ни морски и планински населени места. Да му мислят северните страни и ушанките, от където е и статията.
  • #1
    12 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    един пакет ориз на десет литра и нямам проблеми с влагата в резервоара