IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо оборотите не падат след загряване на двигателя?

Ето какви са най-вероятните причини за появата на този проблем

Повишените обороти при стартиране на студен двигател са напълно естествен процес, който е необходим необходима за постепенното загряване на маслото и намаляване на неговия вискозитет, както и за привеждане на силовия агрегат до определените нива на производителност. Това се постига чрез увеличаване на обема на изгореното гориво. Въпреки това, ако двигателят не работи правилно, оборотите му може да не паднат дори след загряване. На какво се дължи това?


двигател обороти


По подразбиране, при работа на на празен ход, оборотите на двигателя са 650–950 об/мин. Това е среден показател за топъл двигател в работещ автомобил. При загряване оборотите са по-високи от работните и могат да достигнат до 1500 об./мин., а след достигане на определена температура на мотора, те падат.

Самото загряване може да продължи около минута, като времето зависи от състоянието на самия двигател с вътрешно горене и температурата на въздуха. Ако скоростта оборотите не намалява дори след като захранващият блок е загрял до работно състояние, това означава, че има неизправност, която трябва да бъде коригирана незабавно.

Високите обороти на празен ход водят до повишен разход на гориво; повишено натоварване на охладителната система, повреда на помпата или сензорите, детонация в изпускателната система на автомобила поради непълно изгаряне на горивото, както и до повишено натоварване на скоростната кутия по време на смяна на предавките.


двигател обороти


Поради работата на двигателя с вътрешно горене в неправилни режими, които не са предвидени от производителя, съществува опасност от прегряване на силовия агрегат. Проблемът с високите обороти, които не падат след загряване, може да се дължи на няколко причини:

Дефектен сензор за обороти на празен ход - най-често се монтира на дроселната клапа, като с негова помощ се задават работните обороти на двигателя, включително скоростите на загряване.

Повреден датчик за положение на дросела - при повреда електрониката не може да отчете положението на дросела, затова преминава в авариен режим и повишава скоростта.

Повреден сензор за масов въздушен поток – той е отговорен за регулиране на налягането на въздуха, подаван в горивните камери, като влияе върху скоростта на двигателя.

Проблем с електронния блок за управление или окабеляването - всяка изгоряла микросхема или деформиран проводник в плитката на силовия агрегат може да промени работата на двигателя с вътрешно горене.


0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Оставили сте смукача ,
  • #2
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Най-често е заради замърсена дроселова клапа, която не може да затвори и остава в блокирано положение. Свалете дроселовата клапа, почистете хубаво с бензин, особено обърнете внимание на оста там където има движение. Обикновено там се събира мръсотията, подсушете и я оставете на слънце да се изпари бензина. После наопръскайте със спрей за почистване на спирачни дискове. Той смъква всичко останало след бензина, ако има такова и маха мазнотии, по които могат да полепне прах. Монтирате и готово.
  • #1
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    И още:- повреден температурен датчик- смуче въздух отнякъде