Като правило мнозина, поради всеизвестни причини, избират най-често употребявана кола от позната марка. Времето обаче има власт над всички, дори и над прословутите със своята надеждност японски модели, така че за нормална работа на употребяван автомобил трябва да знаете някои специфики и да разбирате от поддръжката им.
Изключително трудно или дори невъзможно е да се идентифицират скритите проблеми на употребяван автомобил дори и след щателна проверка преди покупка, така че когато купувате „нов внос“, трябва да сте подготвени за всякакви изненади. Дребните ремонти са „включени в цената“ и ако се случи те да са в разумни граници, ако не хабите нерви напразно, то по-голямата част от работата може да се извърши самостоятелно или много евтино.
Една такава неприятност е, че колата не пали при загрял двигател, кара ви да въртите ключа дълго време и да натискате педала на газта докрай, но стартиране на двигателя няма или е съвсем вяло? И ако отидете в сервизния център с тези симптом, пригответе се за значителни разходи.
За да не плащате твърде много - в сервизите често обичат да принуждават собственика на колата сам да я диагностицира, като постепенно заменят различни компоненти с нови - по-лесно и по-ефективно е да свършите част от работата сами . Така ще бъде по-бързо и по-евтино.
Започвате с най-лесното. Трудното стартиране на двигателя обикновено е симптом на липса на заряд на акумулатора. Ако батерията е все още жива, свежа и пълна с живот, което е лесно да се провери с прост мултицет, тогава трябва да погледнете към точките, където масата е прикрепена към тялото и двигателя и към самия акумулатор. Там не трябва да има ръжда, мръсотия или корозия, но е задължително да има използваем и чист контакт, намазан отгоре със специална грес.
Ако проблемът все още е налице, тоест колата не пали, когато двигателя е топъл, то отиваме при друг възможен източник на нашите главоболия - сензорът за положение на разпределителния вал (CPR). С течение на времето той се замърсява, проводниците изгниват, клемата се разпада: почистете, проверете и сглобете отново.
Идеалният вариант е да намерите шофьор с подобна кола и да я пробвате сензора на неговия агрегат. За щастие същият този сензор се отвинтва, като правило, за минута и половина. Между другото, същата услуга може да бъде получена евтино, а понякога дори безплатно, и в сервиз.
След това нашият път отива към стартера, който има много симптоми, сигнализиращи за необходимостта от възстановяване. Освен това, в болшинството от случаите, не целият модул изисква подмяна. В три случая от четири трудностите при стартиране на топъл двигател показват фатално износване на бендикса, който трябва да се смени. Следва монтаж и тестване на системите.