В интернет има много спорове за това как правилно да „събудите“ двигателя. Веднага след като поредицата предупредителни светлини започне да мига на арматурното табло или трябва да изчакате няколко секунди? Ето какво смятат някои експерти.
Първо трябва да погледнете ръководството с инструкции за употреба на автомобила. Там ясно се описва реда на стартиране. По правило, на по-старите машини можете да го направите незабавно, но на тези, които са по-модерни, производителят съветват да се изчакате. Въпросът е в техническите характеристики на използваната конструкция.
В днешно време в автомобилите има много електроника. Следователно, веднага след светването на поредицата от сигнални лампи, започва вътрешната диагностика на бордовите системи на автомобила. В допълнение към идентифицирането на възможни неизправности, програма, записана в паметта на електронния блок за управление на двигателя, събира данни за температурата на външния въздух. Последното е важно при подготовката на гориво-въздушната смес, особено в студено време.
Ако бързо стартирате колата и потеглите, тогава системата ще се фокусира върху средните показатели, вградени в нея. Тоест процесът на изгаряне на горивото няма да протече идеално и останалият бензин ще започне да се изхвърля в преобразувателя. Това ще доведе до запушване на клетките му с отлагания, което ще доближи до излизане от строя на скъпия агрегат.
Това обаче не е всичко. В началото на движението за известно време ще се усещат вибрации, а на празен ход двигателят ще започне да работи неравномерно. Разбира се, постепенно подобни симптоми ще преминат, защото „мозъкът“ на колата ще се ориентира в случващото се, но не все пак не е необходимото да излагате автомобила си на ненужни натоварвания.
Ето защо, ако видите, че след завъртане на ключа някои лампи продължават да мигат, не трябва да стартирате двигателя. Дайте време на електрониката да избере оптималния алгоритъм за образуване на сместа и да „разпита“ всички сензори.
Дизеловите двигатели, например, имат подгревни свещи, които повишават температурата на въздуха в горивните камери до работни стойности. Ето защо, преди да стартирате такъв агрегат, не забравяйте да изчакате няколко секунди. При употребявани бензинови автомобили, където има минимум електроника, двигателят се стартира веднага. Ако не бързате, можете да чуете горивната помпа да изпомпва гориво. В някои моменти дори една пауза беше е достатъчна, за да напълни свещите.