Въпреки огромните инвестиции в разработката на нови модели, дефектите в редица автомобили се разкриват едва, след като голям брой от тях се сблъскат реалния свят, далеч от пистите за тестове и компютърните симулации.
В ЕС има агенция, наречена Safety Gate, която преди се наричаше „Система за бърз обмен на информация", като нейната цел е да посочи рисковете за безопасността за всички продукти, които се продават в ЕС, включително автомобили. Това води до вкарването в сервизите за ремонт на превозни средства, като това почти винаги е за сметка на производителя, а не на потребителя.
Уебсайтът car-recalls.eu е специализиран в дешифрирането на данните от системата, като той състави списък с най-изтегляните марки автомобили в Европа за 2023 г. Ясно е, че компаниите с по-голяма гама имат повече сервизни акции, така че данните в случая не бива да се разглеждат като класация за качество на автомобилите.
Топ 20 на марките с най-много сервизни акции в Европа за 2023 (ГАЛЕРИЯ):
Същата грешка в софтуера, която засегна Citroën, също имаше подобно въздействие върху Opel. В този случай проблемът засяга следните модели - Astra L (2021-2022), Combo (2020-2022), Corsa (2021-2022), Grandland X (2020-2022, на снимката), Mokka (2020-2022), Movano (2021-2022), Vivaro (2020-2022) и Zafira (2020-2022).