IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford най-после откри големия проблем на 1,0-литровия EcoBoost

Компанията ще вкара в сервизите си над 100 000 коли с този мотор

Години наред собствениците на модели на Ford с 1,0-литров двигател EcoBoost се оплакват, че тези мотори се повреждат фатално, тъй като системата за смазване се запушване. Разследване на концерна и на Националната администрация за безопасност на транспорта на САЩ (NHTSA) откри причината за проблема, в резултат на което Ford изтегля 100 000 автомобила в сервизите си.


Ford


Проблемът е открит в 1,0-литровия трицилиндров двигател, използван в хечбека Focus (2016-2018) и SUV-модела EcoSport (2017-2022). Тези двигатели се прочуха в Северна Америка с това, че губят налягане на маслото след около 80 000 км. При разглобяване в сервиз се оказва, че ремъците на маслената помпа са се раздробили и запушват системата за смазване.

Разследването е установило, че уплътняващото съединение на обтегача се разрушава от вибрации през целия експлоатационен живот на превозното средство, което позволява на рамото на обтегача да падне. Това може да повлияе на балансиращия вал, да повреди обтегача и да разтегне ремъка. Така се стига до пълна загуба на налягането на маслото, което уврежда двигателя.

Повредата причинява не само загуба на мощност по време на шофиране, но и дезактивиране на вакумната помпа, която подпомага спирането и така се създава риск от блъскане на друго превозно средство. Ford признава една катастрофа, произтичаща от повреда на маслената помпа, като тя е довела до двама ранени.


Ford


По предписание на производител ремъкът трябва да бъде сменя при пробег от 150 000 мили (241 000 км). Той обаче се уврежда точно след 60 000 мили (96 000 км), когато гаранцията на автомобила е изтекла. Това е накарало собствениците на проблемните коли да заведат колективен иск срещу компанията. Сега те ще получат подкрепа от Ford, тъй като в рамките на сервизната акция колите им ще бъдат ремонтирани. Това включва промяна на обтегача (той ще има по-късо рамо), както и на болтова връзка. Самият ремък ще бъде от различен материал.

Трябва да се отбележи, че Европа Ford вече обяви една сервизна акция за моделите с този двигател. Това стана през 2010 г., като но тя се отнасяше до напукващи се притискателни дискове на съединителя.

0 от 500
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Потребител ( преди 2 месеца )
    Покарате такъв Форд и после говорете .Само градски легенди ,Карам екобуст и е на 180к никакви ядове скоро сменям ремъка и продължавам колата е 2020 та .Да според кой каквото му трябва това е кола която я караш от точка А до Я и така не да летиш .И все пак дига скорост като нормална кола .Всички коли ще ги осакатят,рано или късно.Кервана си върви а кучетата си лаят!
  • #33
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Турбодизел ( преди 9 месеца )
    Ено време с варбурга също имахме некви подобни проблеми. И он беше 3 цил и не вървеше грам.
  • #32
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Точно след 60 000 км се проявявал проблема според Петърчо. Имам същия мотор, вече е на 170 000 км и няма проблеми. Скоро идва времето да сменям ремъка, заедно с целия комплект. Проблемът е, че смяната е скъпа, но пък се прави един-два пъти за целия живот на автомобила. На предишната ми кола за 180 хил го сменях 3 пъти. Като цяло не беше по-евтино, а и губех повече време.
  • #31
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Абе ( преди 10 месеца )
    Тоя двигател може и да става за кола която тежи 800-900 кила, ама за нещо повече-йок.
  • #30
    11 rate up comment 12 rate down comment
    Бруст Ли ( преди 10 месеца )
    Един Форд успя да запали от раз и кръстиха модела Фокус
  • #29
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Турбо ( преди 10 месеца )
    Чак сега ли го разбраха аз го знам от 5 години този проблем))))
  • #28
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Най-изтривания ( преди 10 месеца )
    Най-големият проблем на еднолитровия мотор е неговото съществуване.
  • #27
    34 rate up comment 7 rate down comment
    Муньо ( преди 10 месеца )
    В Америка фордовете са с по 5-6 литра двигатели, тука набутват 3 цилиндрови скопени. В Америка също има мерцедес и бмвта - и то не малко, но НИТО ЕДНО ОТ ТЯХ НЕ Е НЕЩО РАЗЛИЧНО ОТ АМГ ИЛИ MPOWER, Тука ги караме с малки двигателчета, защото за нас има евростандарти и ни държат като роби без права, а те си правят каквото си искат, замърсяват колкото си искат, имат пари да карат каквото си искат и нямат никакви ограничаващи ги регулации. Е, как се чувствате сега евроатлантиците? МН. ХЕПИ НАЛИ??
  • #26
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Слушайте отрепки ( преди 10 месеца )
    Форд за Америка е едно, Форд за евроатлантиците е съвсем друго, драги заспали неинформирани залепени от евроатлантизъм господа (или госпожице), че вече не знам и доколко сте останали на брега си
  • #25
    10 rate up comment 14 rate down comment
    Садомазо ( преди 10 месеца )
    Трябва да си садомазо за да идеш самичък, по собствено желание да си набиеш приготвените за кола пари, но във Форд. Има и по-лоши избори де, например по желание сам да си купиш неудачия. Хахахаха