IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Никой не ще завода, в който Ford прави Focus

Производството на хечбека приключва тази година и след това за фабриката в Саарлуи няма бъдеще

Отчаяните опити на Ford да намери купувач за завода си в Саарлуи не са дали резултат, съобщава германската агенция DPA. В предприятието близо до френската граница в момента се произвежда Focus, но 2024 година е е последната за популярния в миналото хечбек. След това Ford ще спре и него, както спря Fiesta през 2023, и ще ги замени с по-скъпи електрически модели.
   
  
Саарлуи, завод, Форд, Ford Focus
   
   
Въпросните електрически модели ще се правят в завода в Кьолн, където до миналия юли се сглобяваше Fiesta. В плановете на компанията обаче няма място за фабриката в Саарлуи.

Построена през 60-те, през годините тя произвеждаше някои емблематични модели като Escort, Capri, Fiesta, Orion, Kuga, C-Max и Focus. Още през 2005 заводът се похвали с 10-милионния произведен автомобил.

В завода дори и след множеството съкращения все още работят над 5000 души, като приблизително едва пета от тях са французи, живеещи отвъд разположената само на 10 км държавна граница. За служителите имаше лъч надежда преди месец, когато според непотвърдени информации се бе намерил инвеститор, който да поеме завода от Ford. Той обаче е загубил интерес, твърди DPA.
  
  

 

0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    :( ... Neee ... фокусчето ...
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Купи си Форд ( преди 3 месеца )
    да си горд!
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Работата е в субсидиите, същия този инвеститор ще отиде в съседното село да прокопса земеделски земи, защото ще му ги дадат без пари и с данъчни отстъпки.
  • #9
    13 rate up comment 24 rate down comment
    Германска технология ( преди 3 месеца )
    Много ясно че никой не иска да има общо с форд. Единствено да го направят завод за дюнери , броеници или наргилета че новите Германци само това умеят да правят. И в килимите ги бива
  • #8
    3 rate up comment 45 rate down comment
    Живанши ( преди 3 месеца )
    Странно, че я има още тази марка Форд. Една добра дума не можеш да кажеш и за разлика от френските и италианските бараки (нисък клас) си няма собствен пазар в Европа. Най-никаквата марка.
  • #7
    15 rate up comment 35 rate down comment
    Kolio ( преди 3 месеца )
    И както е казано : Форд и коза не боледуват, те мрът от веднъж!
  • #6
    24 rate up comment 7 rate down comment
    Achtung ( преди 3 месеца )
    Тока, газта и заплатите в Западна Германия са прекалено високи.
  • #5
    24 rate up comment 11 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 месеца )
    До 1: Само дето има маалка тънка разлика - заводите на Тойота работят на пълен капацитет и пак не смогват да изпълнят поръчките.
  • #4
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 месеца )
    До 1: Лумпи, ти да не си оня шебек дето твърдеше че продажбите на Тойота в щатите били спадали?
  • #3
    24 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    По-скъпи електрички, та на кой ще ги продавате тези които ви бяха бета тестери в момента реват на умряло и ги продават но желаещи няма и няма и да има, прочетете какво е писал Хенри Форд и си сменете името примерно на VW който ви е основен донор в ЕС.