IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Никой не ще завода, в който Ford прави Focus

Производството на хечбека приключва тази година и след това за фабриката в Саарлуи няма бъдеще

Отчаяните опити на Ford да намери купувач за завода си в Саарлуи не са дали резултат, съобщава германската агенция DPA. В предприятието близо до френската граница в момента се произвежда Focus, но 2024 година е е последната за популярния в миналото хечбек. След това Ford ще спре и него, както спря Fiesta през 2023, и ще ги замени с по-скъпи електрически модели.
   
  
Саарлуи, завод, Форд, Ford Focus
   
   
Въпросните електрически модели ще се правят в завода в Кьолн, където до миналия юли се сглобяваше Fiesta. В плановете на компанията обаче няма място за фабриката в Саарлуи.

Построена през 60-те, през годините тя произвеждаше някои емблематични модели като Escort, Capri, Fiesta, Orion, Kuga, C-Max и Focus. Още през 2005 заводът се похвали с 10-милионния произведен автомобил.

В завода дори и след множеството съкращения все още работят над 5000 души, като приблизително едва пета от тях са французи, живеещи отвъд разположената само на 10 км държавна граница. За служителите имаше лъч надежда преди месец, когато според непотвърдени информации се бе намерил инвеститор, който да поеме завода от Ford. Той обаче е загубил интерес, твърди DPA.
  
  

 

0 от 500
  • #2
    48 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Ауто-Комедия, не "Саарлуи" а "Заарлуис" се казва града!
  • #1
    12 rate up comment 27 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Точно за това говорим. Според Тойоткаджийчетата, на практика фалиралата Тойотка с 220 млрд. долара задължения, нямала за какво да се тревожи, защото имала активи за 400 млрд. по текущи оценки. Само че завод, който никой не иска, не струва нищо, освен земята под него. Дори по-малко, защото халетата трябва да се разчистят. Тия 400, точно след 1 г., може да станат 150. А може и по-малко. Примерът с Форд е поредният в индустрията.