IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford Escort RS Turbo: Когато Европа беше по-добра от Америка

Замислен като достъпен масов модел, Еscort се превърна в любимата кола на лейди Даяна - и в колекционерска мечта

В последните няколко години европейското поделение на Ford изглежда като последна грижа за ръководителите в далечния Диърборн. С безмилостно ограничен развоен бюджет, Ford Europe бе принуден да се раздели с единия си емблематичен модел - Fiesta, и почти сигурно ще стори същото с Focus за моделна година 2025. На тяхно място ще дойдат електрически модели на двойно по-високи цени, които дори няма да са създадени от Ford, а само преопаковани платформи на Volkswagen.
   
   
Ford Escort RS Turbo, 1986
Ford Escort RS Turbo от 1986. Снимки BaT
  
    
Но историята на европейския клон на компанията познава и други времена: когато Ford Europe бе главният двигател на иновациите за американския гигант, и когато отсам океана се създаваха някои от най-вълнуващите модели с овалното лого. Този Еscort RS Turbo от 1986, който се продава на търг в популярната платформа Bring A Trailer, е жив свидетел на онези времена. Четири дни преди края на търга, предложената цена е малко над 12,000 долара.
   
     
15 ключови факта за Ford Escort (ГАЛЕРИЯ):


  
   

 

0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Тончо ( преди 11 месеца )
    Кое е стабилно бе Москвич Алеко навремето ги смазваше тия кошери
  • #4
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    37 страници статия, прекалявате
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Аз имах Типо без турбо, 136кс, горе долу същата маса. Имаше и 150 коньов.....
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 1 ( преди 11 месеца )
    977 кг е теглото във варианта без шибедах
  • #1
    24 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Теглото едва ли е около тон, защото на следващото поколение и с 5 врати беше 850 килограма. Вероятно толкова е и на автомобила, на който е посветена статията. Ескорт, а после и Фокус имат невероятна стабилност, а Ескорт беше и много лек и с дори не много мощни двигатели вървеше страхотно. Единствен проблем беше ръждата. Иначе беше много по-напреднал технологично например от Голф, който дълго време не се отказваше от карбуратора, четирите предавки и други архаични решения.