В последните няколко години европейското поделение на Ford изглежда като последна грижа за ръководителите в далечния Диърборн. С безмилостно ограничен развоен бюджет, Ford Europe бе принуден да се раздели с единия си емблематичен модел - Fiesta, и почти сигурно ще стори същото с Focus за моделна година 2025. На тяхно място ще дойдат електрически модели на двойно по-високи цени, които дори няма да са създадени от Ford, а само преопаковани платформи на Volkswagen.
Ford Escort RS Turbo от 1986. Снимки BaT
Но историята на европейския клон на компанията познава и други времена: когато Ford Europe бе главният двигател на иновациите за американския гигант, и когато отсам океана се създаваха някои от най-вълнуващите модели с овалното лого. Този Еscort RS Turbo от 1986, който се продава на търг в популярната платформа Bring A Trailer, е жив свидетел на онези времена. Четири дни преди края на търга, предложената цена е малко над 12,000 долара.
15 ключови факта за Ford Escort (ГАЛЕРИЯ):
Докато предишните генерации на Escort имаха специални рали версии, това е първият истински хот хеч на Ford - бърза и със спортно поведение кола, но на достъпна цена и за масово ползване. Под капака е 1.6-литров бензинов мотор с турбокомпресор и 132 конски сили мощност - всъщност доста добър показател, като имате предвид, че общото тегло е едва около тон. Добавете солидна 5-степенна ръчна трансмисия и диференциал с ограничено приплъзване, и получавате една от най-забавните малки коли на 80-те години. Всъщност за много експерти точно този автомобил е върхът изобщо за името Escort - макар че ще трябва да се върнем доста назад в историята, за да обясним защо.