IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Сбогом, Ford Fiesta! Историята на една от най-успешните коли в Европа

От забравената Tuareg версия до колата на Джеймс Бонд: припомняме си историята в деня, в който производството окончателно спира

В автомобилната история не са много моделите, произвеждани в продължение на пет десетилетия - и днес казваме сбогом на един от последните сред тях.
   
     
Ford Fiesta, история, поколения
   
        
На 7 юли последният Ford Fiesta ще слезе от конверейра на завода в Кьолн. След 47 години, седем сменени поколения и над 22 милиона продадени бройки, тази забележителна машина напуска сцената. Близо половин век Fiesta бе един от най-ярките примери за малък, достъпен автомобил - още един изчезващ вид в наши дни. Нека си припомним историята му.


18 ключови факта за Ford Fiesta (ГАЛЕРИЯ):


   
     

 

 

0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    През 90-те от Европейските марки най-хубавите хечбеци бяха Фиеста, Ситроен ZX, Ланча Делта, Голф 3. В класа на Фиеста само тя и ZX. Японските също бяха хубави.
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    On ( преди 9 месеца )
    А ти колко клио/поло/МикраЯрис си карал та знаеш колко класи е над. Да сравнява Форд с Нисан може само някой, който никога не се е возил дори на Нисан, особено пък поколението от 90тте
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    BE13 имаше 4 врати версия.
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Това е началото на края на Форд. Да се лишиш от златната кокошка не ми се струва печелившо.
  • #13
    2 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    От 1 - Ехее.. Мега downvote. Явно има много фенове на бюджетните таралясници!
  • #12
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Ford ( преди 9 месеца )
    Първата ми кола бе фиеста 2 . 1 4 бензин . Страхотна машина .Карах я 11 години . Смених я просто , защото семейството порасна . Класи над клио , поло , ярис , микри ,корси и какво се сетиш в тоя клас
  • #11
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Наистина легенда, през 90-те второто и третото поколение, а после и четвъртото бяха навсякъде.
  • #10
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Драгой ( преди 9 месеца )
    Имах Фиеста 5, дизелче, 68 коня. Взех я на 60 000 км и врътнах още толкова преди да я продам. Това е и най-здравата кола, която съм имал, абсолютно безпроблемна, може да те закара на всякъде. След нея купих служебен Форд, после друг личен. Като цяло впечатленията ми са доста добри и искрено се радвам като някой с Фолксваген ми обяснява колко са калпави Фордовете.
  • #9
    9 rate up comment 0 rate down comment
    до 7 ( преди 9 месеца )
    абе чобан, САЩ ли не слага дизел бе. я напиши cummins в гугу да видиш дали не слага хаха
  • #8
    15 rate up comment 1 rate down comment
    до 7 ( преди 9 месеца )
    трактористе, преброих ти осем правописни грешки в първите два реда и няма да се хабя да чета по-нататък. Даже сложната дума "***" те е затруднила :D Няма нищо лошо да си неграмотен и невеж, ако се занимаваш с водопроводни услуги, с оран или гледаш животни. Но да се мъчиш да даваш акъл на другите в писмен вид при такива дефицити е излишно и малко смешно