IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Eто заради какво Ford ликвидира Fiesta

Новият електрически Explorer е на платформа на VW и ще е тройно по-скъп от суперминито

На 7 юли, петък, приключва една от най-успешните страници в историята на европейските автомобили: последният Ford Fiesta ще слезе от конвейера в завода на американската компания в Кьолн. След 47 години, в които бе един от ключовите модели на европейския пазар, Fiesta си отива, за да отстъпи място на три пъти по-скъп електрически SUV, построен върху платформа на Volkswagen.
    
   
Ford Fiesta, история, поколения
След 47 години на пазара като един от най-достъпните и обичани автомобили в Европа, Fiesta напуска сцената този петък
   
     
Ford потвърди, че спира да сглобява седмата генерация на Fiesta и няма да предложи наследник на суперминито. Компанията иска да освободи производствения капацитет на завода в Кьолн за първия си масов електромобил - Explorer. "Идва моментът, когато ни трябва повече пространство, защото превръщаме завода на Fiesta в център за производство на изцяло електрически автомобили. Затова трябваше да вземем решението да спрем Fiesta", обясни Мартин Сандер, генерален мениджър на Ford Model e Europe, пред британското Autocar.

Преобразяването на фабриката, което започна още миналата година, ще струва на Ford около 2 милиарда долара. Самият електрически Explorer е построен върху платформата MEB на Volkswagen, върху която са модели като ID.3, ID.4 и ID.Buzz. Все още няма информация какво задвижване ще ползва версията на Ford. Компанията обаче официално обеща зареждане на батерията от 10 до 80% за едва 25 минути.
    
    
Ford Explorer EV
Ford се надява Еxplorer да стане първият масов електрически модел в Европа
   
     
Краят на Fiesta означава и отпадането на поредния достъпен модел от европейския пазар за сметка на скъп заместник. Стартовата цена на Explorer ще е около 45,000 евро - близо три пъти над тази на Fiesta, макар и суперминито да поскъпна много в последните години.

Ford планира да пусне общо девет електрически модела в Европа до догодина. Единият от тях също ще е базиран върху MEB платформата на Volkswagen и е описван от компанията като "спортен кросоувър". Освен това предстои пазарен дебют на електрическата версия на Ford Puma, която ще се прави в румънския завод на компанията в Крайова, успоредно с E-Transit Courier и E-Tourneo Courier.

Прогнозите на Сандър са Ford да продава 600,000 електромобила годишно в Европа до 2026.
   
    
Още снимки на Ford Explorer вижте в ГАЛЕРИЯТА:


   
      

0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Реалист ( преди 9 месеца )
    Mercedes е лукс, но това се вижда от E class нагоре! Там човек разбира за какво дава парите си! Ама да си мислиш, че в C class, A class има някакви върхови материали, явно тези автомобили си ги виждал само на списание! Мерцедес е направил име с големите лимузини, които са еталон в класа си! S class е Космос! Там се вижда разликата! Но мисля, че избягахме от темата - Форд правеха добри автомобили преди години! За жалост затриха Мондео, а ще затрият Фиеста и Фокус, а на тях се крепи името им!
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Реалист ( преди 9 месеца )
    За разлика от тебе, аз тези автомобили съм ги карал - Caddy, Golf, C class! И щом говоря нещо, заставам зад него! Сравни материалите на таблото и вратите на Golf 7 и C Class W204! Кои според теб са по-меки и изглеждат по-качествени? После се качи в едно товарно Caddy на 800 К километра и едно пътническо Caddy на 600 К километра и ми кажи, че този автомобил не е издръжлив! После пак ела да си говорим! Неслучайно VW Multivan е по-скъп от V класата на Мерцедес, а Golf е еталон в класа си!
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Реалиста е обратното на реалист. Пълен лъжльо си и само измислици дрънкаш. Точно в АБ го направиха на нищо Кадито. Толкова отрицателен материал за друг ФВ в това списание не бях чел при условие, че марката е спонсор на медията и негативно много рядко може да се прочете там. Така, че истината е съвсем друга. А да сравняваш гоуф с мерцедес е направо върха на глупоста. Невероятна глупост от болен вагаджия без много мозък в главата щом пише подобни глупости.
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Реалист ( преди 9 месеца )
    Може материалите да са поизносени, но са здрави! Колкото до комфорта - Кади е баничарка, не лимузина! И немските автомобили возят по-твърдо от френските например! Но си има причина за това - по-уверено пътно поведение при високи скорости и в завои! Но в случая говорим за Форд - освен Фиестата, която е чудесен малък автомобил, както и първия Форд Фокус, всичко останало срина реномето на Форд и от водещ производител, в момента сигурно нямат модел в топ 30 на продажбите в Европа и в България!
  • #12
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Реалист ( преди 9 месеца )
    Напротив, реалист съм! А коментарите отдолу има много глупости и неверни неща! Форд правиха чудесни автомобили през 80-те и 90-те! Сиера, Орион, Ескорт, Мондео, Фиеста, Фокус! И когато Фиеста ги държи в Европа, те спират този модел? Логика? Материалите във VW са еталон за ценовия клас! Ако искаш лукс - купи си Порше! Ама за тия пари - толкова! Знаеш ли, че в Голф има повече меки пластмаси, отколкото в Mercedes C клас! Именно - качи се в автомобил на 600К километра и виж материалите!
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до Реалист ( преди 9 месеца )
    Бъди Реалист! Качете се в произволно такси ОК Супертранс (все пак нека е кади, за да е реално сравнението) и вижте ОТЧАЙВАЩОТО качество на материалите и степента на износването им. За комфорт на пътуване на задната седалка няма да говоря, защото за несъществуващи неща какво да говорим...
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Реалист ( преди 9 месеца )
    Кадито било трошливо - хахаха! Явно тези автомобили ги гледате само на снимка, та пишете подобни простотии! Качете се в произволно такси ОК Супертранс и вижте километража - рядко има автомобил под 600 хиляди километра! За товарното Кади да не говорим - тия автомобили си избиват парите още през първата година, изключително надежден работен автомобил!
  • #9
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Мхм ( преди 9 месеца )
    Че каква платформа имат фв за електрички такава при която ел двг ти заема цялата предница ли.форд яко са го закъсали щом търсят платформа при тези измикяри
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Гледам го от няколко минути и още не мога да определя кое е предницата и кое задницата, предполагам ще се хареса на шарените.
  • #7
    2 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    на никого няма да липсва безличен автомобил дори и за служебни не ги купуват