В последните няколко години европейското поделение на Ford изглежда като последна грижа за ръководителите в далечния Диърборн. С безмилостно ограничен развоен бюджет, Ford Europe бе принуден да се раздели с единия си емблематичен модел - Fiesta, и почти сигурно ще стори същото с Focus за моделна година 2025. На тяхно място ще дойдат електрически модели на двойно по-високи цени, които дори няма да са създадени от Ford, а само преопаковани платформи на Volkswagen.
Ford Escort RS Turbo от 1986. Снимки BaT
Но историята на европейския клон на компанията познава и други времена: когато Ford Europe бе главният двигател на иновациите за американския гигант, и когато отсам океана се създаваха някои от най-вълнуващите модели с овалното лого. Този Еscort RS Turbo от 1986, който се продава на търг в популярната платформа Bring A Trailer, е жив свидетел на онези времена. Четири дни преди края на търга, предложената цена е малко над 12,000 долара.
15 ключови факта за Ford Escort (ГАЛЕРИЯ):
Името Еscort е използвано за пръв път от европейския Ford за една специална версия на Ford Anglia 100E през 50-те. Но първият "истински" Escort се появява през 1967 - една вече изцяло променена кола, която да наследи остарелия Anglia. Прави се в Хейлууд, Великобритания, и в Генк, Белгия (версиите с ляв волан). През 1970 континенталното производство е преместено в новия завод на Ford в Саарлуи, ФРГ.
Но основният пазар за Escort си остава Обединеното кралство. През 1974 е произведен двумилионният автомобил - първо такова постижение за модел на Ford извън САЩ.