В последните няколко години европейското поделение на Ford изглежда като последна грижа за ръководителите в далечния Диърборн. С безмилостно ограничен развоен бюджет, Ford Europe бе принуден да се раздели с единия си емблематичен модел - Fiesta, и почти сигурно ще стори същото с Focus за моделна година 2025. На тяхно място ще дойдат електрически модели на двойно по-високи цени, които дори няма да са създадени от Ford, а само преопаковани платформи на Volkswagen.
Ford Escort RS Turbo от 1986. Снимки BaT
Но историята на европейския клон на компанията познава и други времена: когато Ford Europe бе главният двигател на иновациите за американския гигант, и когато отсам океана се създаваха някои от най-вълнуващите модели с овалното лого. Този Еscort RS Turbo от 1986, който се продава на търг в популярната платформа Bring A Trailer, е жив свидетел на онези времена. Четири дни преди края на търга, предложената цена е малко над 12,000 долара.
15 ключови факта за Ford Escort (ГАЛЕРИЯ):
В Западна Европа обаче Escort е смятан за тесен, неособено комфортен и технологично изостанал спрямо модели като Opel Kadett, Fiat 128 и Renault 12.
Еscort има задно предаване, 4-степенна ръчна трансмисия и доста примитивно окачване с една твърда ос отзад, монтирана на листови амортисьори. Двигателите са с обем между 1.1 и 2.0 литра, и мощност между 41 и 101 конски сили.