IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford най-после откри големия проблем на 1,0-литровия EcoBoost

Компанията ще вкара в сервизите си над 100 000 коли с този мотор

Години наред собствениците на модели на Ford с 1,0-литров двигател EcoBoost се оплакват, че тези мотори се повреждат фатално, тъй като системата за смазване се запушване. Разследване на концерна и на Националната администрация за безопасност на транспорта на САЩ (NHTSA) откри причината за проблема, в резултат на което Ford изтегля 100 000 автомобила в сервизите си.


Ford


Проблемът е открит в 1,0-литровия трицилиндров двигател, използван в хечбека Focus (2016-2018) и SUV-модела EcoSport (2017-2022). Тези двигатели се прочуха в Северна Америка с това, че губят налягане на маслото след около 80 000 км. При разглобяване в сервиз се оказва, че ремъците на маслената помпа са се раздробили и запушват системата за смазване.

Разследването е установило, че уплътняващото съединение на обтегача се разрушава от вибрации през целия експлоатационен живот на превозното средство, което позволява на рамото на обтегача да падне. Това може да повлияе на балансиращия вал, да повреди обтегача и да разтегне ремъка. Така се стига до пълна загуба на налягането на маслото, което уврежда двигателя.

Повредата причинява не само загуба на мощност по време на шофиране, но и дезактивиране на вакумната помпа, която подпомага спирането и така се създава риск от блъскане на друго превозно средство. Ford признава една катастрофа, произтичаща от повреда на маслената помпа, като тя е довела до двама ранени.


Ford


По предписание на производител ремъкът трябва да бъде сменя при пробег от 150 000 мили (241 000 км). Той обаче се уврежда точно след 60 000 мили (96 000 км), когато гаранцията на автомобила е изтекла. Това е накарало собствениците на проблемните коли да заведат колективен иск срещу компанията. Сега те ще получат подкрепа от Ford, тъй като в рамките на сервизната акция колите им ще бъдат ремонтирани. Това включва промяна на обтегача (той ще има по-късо рамо), както и на болтова връзка. Самият ремък ще бъде от различен материал.

Трябва да се отбележи, че Европа Ford вече обяви една сервизна акция за моделите с този двигател. Това стана през 2010 г., като но тя се отнасяше до напукващи се притискателни дискове на съединителя.

0 от 500
  • #4
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Изумен ( преди 10 месеца )
    Чета си аз статия за аварий на Форд и някакъв *** ми рекламира лекарство с което да си "ремонтирам"буталото. Как пък избра точна такъв тип публика, незнам.
  • #3
    23 rate up comment 1 rate down comment
    Gorskio ( преди 10 месеца )
    На повечето съвременни двигатели всичкият "ангренаж" е в маслена баня с ремъци...
  • #2
    30 rate up comment 5 rate down comment
    Масло ( преди 10 месеца )
    Този двигател ли беше с невероятното инженерно решение ангренажа на маслената помпа да е в маслена баня?
  • #1
    25 rate up comment 8 rate down comment
    Илиян ( преди 10 месеца )
    Форд не могат да правят двигатели с по-малко от 8 цилиндъра, а и не виждам смисъл да се опитват. Да си правят V8 Coyote и това е.