Въпреки огромните инвестиции в разработката на нови модели, дефектите в редица автомобили се разкриват едва, след като голям брой от тях се сблъскат реалния свят, далеч от пистите за тестове и компютърните симулации.
В ЕС има агенция, наречена Safety Gate, която преди се наричаше „Система за бърз обмен на информация", като нейната цел е да посочи рисковете за безопасността за всички продукти, които се продават в ЕС, включително автомобили. Това води до вкарването в сервизите за ремонт на превозни средства, като това почти винаги е за сметка на производителя, а не на потребителя.
Уебсайтът car-recalls.eu е специализиран в дешифрирането на данните от системата, като той състави списък с най-изтегляните марки автомобили в Европа за 2023 г. Ясно е, че компаниите с по-голяма гама имат повече сервизни акции, така че данните в случая не бива да се разглеждат като класация за качество на автомобилите.
Топ 20 на марките с най-много сервизни акции в Европа за 2023 (ГАЛЕРИЯ):
Имаше голямо изтегляне за справяне с повреда, при която изтичането на масло може да причини пожар на двигателя, и това засегна няколко модела - Fiesta (2019-2022), Focus (2019-2022), Kuga (2019-2022, на снимката) и Puma (2019-2022 г.). Имаше няколко различни проблема, засягащи други модели, включително Expedition (2020-2021), F-150 (2022-2023), Mustang (2020), Ranger (2022-2023) и Tourneo (2022).