IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Успоредно паркиране - изкуствен интелект срещу жив шофьор

Огромният BYD Yangwang U8 нагледно показва предимствата на технологиите (ВИДЕО)

Паркирането, особено в тесни пространства, е проблем за много шофьори. Затова и производителите на автомобили добавят все повече технологии, включително и такива за самостоятелно паркиране. А техните предимства си личат особено при превозни средства с големи габарити. Това се вижда и от видео, публикувано в YouTube.


паркиране


В него е показано как два огромни SUV осъществяват успоредно паркиране. Единият от тях го прави с „жив шофьор“, а другият - без човешка намеса, благодарение на технология с изкуствен интелект, която намира все по-голяма приложение в автомобилите.

Всъдеходите във видеото са от модела Yangwang U8. Това е флагманът на новата марка луксозни електрически превозни средства, произведени от китайският концерн BYD. Yangwang U8 е с дължина 5319 мм, широчина 2050 мм, височина 1930 мм и междуосие от 3050 мм, като квадратните му пропорции навяват спомени за британския Land Rover Defender. Китайският SUV разчита на електрическо задвижване с 4 мотора, всеки от които произвежда 325 к.с. и 320 Нм въртящ момент. Съвкупната мощност е 1197 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3 секунди.



Всъдеходът предлага няколко предварително зададени режима на шофиране - от стандартен през „Лед“, „Сняг“ и „Пясък“ до режими „Плуване“, „Рак“ (имитиращ рачешка походка настрани), завъртане като танк и шофиране на спукани гуми със скорост до 120 км/ч.

За обикновения шофьор обаче особено полезна е усъвършенстваната функция за паралелно паркиране. При нея всеки от четирите електромотора се управлява индивидуално, което позволява дозиране на тягата на всяко колело. Предимството на електрониката пред „живия шофьор“ ясно се вижда във видеото, където асистентът за паркиране успява да постави огромния SUV на място за 25 секунди. В същото време водачът в другата кола определено се измъчва заради нейните размери.


0 от 500
  • #4
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Да бяха сложили блондинка за шофьор.
  • #3
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Първо този с паркирането е дърводелец! Второ от неговата страна има колчета, които пречат на маневреността! Това е минута за реклама на ИИто. Иначе имам самопаркиране и се справя на 90% по-бързо и добре от масата шофьори. Въпросът е, че аз където мога да паркирам, на ИИто му трябва повече място
  • #2
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Странно ( преди 9 месеца )
    А защо човекът шофьор не използва "рачешката" техника? А и без нея, доста бавно действа - жена ми по-бързо щеше да е е паркирала :) Иначе е ясно - не е далеч времето, когато AI ще кара по-добре от хората.
  • #1
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 9 месеца )
    Само не разбрах как успя да измери колко е разстоянието това с "AI"-то? Все пак повечето коли минават и сканират странично колко е голямо мястото, но това е чак след като подминат паркомястото...